Перегляд за Автор "Poliakova Olha Mykhailivna"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Cоціально-педагогічні умови формування гендерної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Шевченко Тетяна; Shevchenko Tetiana; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaУ статті обґрунтована актуальність формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ. Авторкою визначено та розкрито соціально-педагогічні умови формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ. Окреслено концептуальні положення щодо змісту процесу формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ та виділено основні соціально-педагогічні умови її формування у процесі соціального супроводу. Для досягнення поставленої мети використано комплекс методів дослідження: теоретичних та емпіричних. Дослідниця обґрунтовує необхідність упровадження визначених соціально-педагогічних умов формування гендерної компетентності батьків-вихователів ДБСТ та характеризує відповідний зміст і провідні принципи їх реалізації.Документ Державна сімейна політика в Україні щодо профілактики соціального сирітства(2020) Шостак Тетяна Валеріївна; Shostak Tetiana Valeriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaЕкономічні, соціальні та політичні кризи в державі чинять негативний вплив на функціонування інституту сім’ї, унаслідок чого актуалізується проблема профілактики такого негативного соціального явища, як соціальне сирітство. У контексті цієї проблеми визначальним ресурсом профілактики, насамперед, є державна сімейна політика. Відповідно до цього, дослідження спрямоване на розкриття сутності поняття соціального сирітства, характеристику змісту та ефективності вітчизняної державної сімейної політики щодо профілактики цього феномену, аналіз вітчизняної та зарубіжної системи запобігання збільшенню кількості дітей, позбавлених батьківського піклування. У дипломній роботі розкривається зміст універсальної моделі профілактики соціального сирітства та охарактеризовано пілотний досвід щодо уникнення цього явища на прикладі реалізації I етапу «Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки» в Житомирській області. Також, у дослідженні сформульовано рекомендації щодо підвищення ефективності системи профілактики відповідно до рівнів її здійснення: планування та реалізації. Дипломна робота складається зі вступу, двох розділів, шести підрозділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.Документ До питання про правову соціалізацію дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування(2013) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaСтаття присвячена проблемі правової соціалізації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які виховуються в інтернатних закладах. На основі системного розуміння соціально-педагогічних факторів процесу правової соціалізації, автор, відповідно до предмету дослідження, робить спробу аналізу такого їх виду, як власне педагогічні соціальні фактори. У висновках проголошується необхідність удосконалення процесу соціального супроводу дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, засобами оптимізації його законодавчої бази та подальших наукових розвідок.Документ До питання про сутність поняття «соціальна компетентність»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykhailivna; Боровик Галина Олександрівна; Borovyk Halyna OleksandrivnaУ статті розглянуто проблему визначення змісту поняття «соціальна компетентність» у контексті ключових компетентностей. Проаналізовано існуючі підходи щодо трактування цього поняття зарубіжними та вітчизняними науковцями. Зроблено спробу їх класифікації.Документ Потенціал театрально-педагогічних технологій щодо гендерної соціалізації студентів педагогічних закладів вищої освіти засобами позанавчальної діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaУ статті схарактеризовано потенціал театрально-педагогічних технологій щодо гендерної соціалізації студентів педагогічних закладів вищої освіти засобами позанавчальної діяльності. Уточнено сутність понять «гендерна соціалізація», «театральні технології», «театрально-педагогічні технології». Розкрито функції театрально-педагогічних технологій у контексті оптимізації соціокультурного середовища педагогічного закладу вищої освіти з точки зору завдань гендерної соціалізації майбутніх педагогів.Документ Профілактика насильства серед учнів загальноосвітніх закладів інтернатного типу(2020) Бистренко Аліна Вікторівна; Bystrenko Alina Viktorivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaПраво дітей України на захист від усіх форм насильства гарантується статтями 28, 52 Конституції України, відповідно до яких ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню. Стаття 10 Закону України «Про охорону дитинства» кожній дитині гарантує право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності. Проте, у сучасному суспільстві проблема насильства в освітніх закладах поступово стає провідною серед проблем соціально-педагогічного характеру. За даними ЮНІСЕФ, в Україні у 2017 році 24% дітей стали жертвами булінгу та 40% з них нікому про це не розповідали. Щодо освітніх закладів інтернатного типу, попри їх закритість, науковці і практики переконані про значно вищий рівень проявів насильства серед учнів у цих закладах. Мета та задачі дослідження. Здійснити аналіз теоретичних і методичних основ проблеми соціально-педагогічної роботи щодо запобігання насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю та обґрунтувати комплекс ефективних технологій соціально-педагогічної профілактики насильства серед зазначеної категорії учнів. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є профілактика насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю. Предмет дослідження – теоретичні та методичні основи соціально-педагогічної профілактики насильства серед учнів ліцеїв-інтернатів спортивного профілю.Документ Соціальна адаптація студентів до освітнього середовища закладу вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Берсеньова Анжеліка Юріївна; Bersenova Anzhelika Yuriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaНа основі аналізу теоретико-методичних засад соціальної адаптації студентів до освітнього середовища закладу вищої освіти, експериментально проаналізовано ефективність цього процесу та ступінь впровадження у нього гендерного підходу.Документ Соціальна реабілітація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в Україні(2020) Хаврат Катерина Андріївна; Khavrat Kateryna Andriivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha MykhailivnaПроцес трансформації українського суспільства закономірно супроводжується зміною усіх його інститутів, у тому числі й інституту соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Водночас, в умовах сьогодення необхідним є подальший розвиток нових форм влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування; подальше закріплення на законодавчому рівні обов’язку а також вдосконалення механізмів щодо створення належних умов для розвитку, самореалізації та інтеграції цієї категорії дітей у суспільство та ін. Мета та задачі дослідження. На основі аналізу теоретико-практичних засад соціальної реабілітації дітей-сиріт розробити практичні рекомендації щодо вдосконалення технологій соціальної реабілітації дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. Об’єкт і предмет дослідження. Об’єктом дослідження є діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування як соціальний феномен. Предмет дослідження – соціальна реабілітація дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в Україні.Документ Сучасна наука про категорію «суїцид»: надбання та перспективи досліджень(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykhailivna; Чирва Н. С.; Chyrva N. S.У статті аналізується рівень розробленості проблеми суїциду в сучасній вітчизняній науці. Представлено сутнісні характеристики суїцидальної поведінки з точки зору різних наукових галузей. Окреслюються перспективи досліджень феномену суїциду в контексті його профілактики.Документ Технології соціальної роботи і соціальної допомоги в умовах трансформаційного періоду(2020) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna; Знобей Олексій Володимирович; Znobei Oleksii Volodymyrovych; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna; Кирилюк Ганна Василівна; Kyryliuk Hanna Vasylivna; Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Луценко Олена Анатоліївна; Lutsenko Olena Anatoliivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykhailivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla Ivanivna; Ратєєва Вікторія Олександрівна; Ratieieva Viktoriia Oleksandrivna; Шевченко Таїсія Станіславівна; Shevchenko Taisiia Stanislavivna; Шпиг Наталія Олександрівна; Shpyh Nataliia OleksandrivnaНавчально-методичний посібник містить теоретичні розвідки щодо технологізації соціальної роботи і соціальної допомоги. Окремим розділом представлено технології інституційно-організаційного забезпечення і реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги. У виданні розробленими є технології реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги в контексті їх деінституалізації. Посібник адресовано працівникам соціальних служб, студентам і магістрантам спеціальності 231 «Соціальна робота» і 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», соціальним працівникам і соціальним педагогам, практичним психологам, які використовують у своїй діяльності технології соціальної роботи і соціальної допомоги.Документ Формування культури материнства старшокласниць як актуальна соціально-педагогічна проблема(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykhailivna; Сіренко Марина Володимирівна; Sirenko Maryna VolodymyrivnaУ статті здійснено аналіз стану розробленості проблеми формування культури материнства старшокласниць у вітчизняній сучасній системі загальної середньої освіти; висвітлено теоретичні засади й практичні надбання, окреслено суперечності та визначено перспективні шляхи їх подолання.