Перегляд за Автор "Petrenko Nataliia Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз планування спортивних і фізкультурно-оздоровчих заходів осіб з інвалідністю в україни за період 2020-2024 років(Гельветика, 2024) Ворона Віта Вікторівна; Vorona Vita Viktorivna; Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia VolodymyrivnaЗалучення осіб з інвалідністю до занять фізичною культурою і спортом залишається актуальним питанням сьогодення. На рівні держави створюються механізми для подолання існуючих фізичних, соціальних, психологічних, економічних, інсти-туційних, логістичних і комунікаційних барʼєрів для осіб даної категорії, проводяться різноманітні заходи, спрямовані на їхню соціальну інтеграцію, фізичну реабілітацію, розвиток спортивних навичок та участь у змаганнях. Метою дослідження є здійснити аналіз нормативно-правової бази щодо планування спортивних і фізкультурно-оздоровчих заходів осіб з інвалід-ністю в України за період 2020-2024 років. Методи дослідження: аналіз наукових джерел, нормативно-правової бази Вер-ховної Ради України та профільного Міністерства, методи статистичного аналізу. Результати. Аналіз нормативно-пра-вових актів Верховної ради України дозволив констатувати, що на сьогодні в Україні спортивні і фізкультурно-оздоровчі заходи для осіб з інвалідністю інтегровані в національну Стратегію розвитку фізичної культури і спорту через різноманітні державні програми, законодавчі норми та інституційні механізми. У рамках цієї стратегії були розроблені та впроваджені плани заходів, спрямовані на залучення осіб з інвалідністю до фізкультурно-спортивної реабілітації та підготовки спортс-менів до участі в Паралімпійських і Дефлімпійських іграх. Протягом 2020-2024 років було заплановано 1799 спортивних змагань, 3161 навчально-тренувальних і 143 реабілітаційно-спортивних зборів, а їх кількість варіювалася залежно від року і мала загальну тенденцію до збільшення з року в рік. В Єдиному календарному плані приділяється значна увага спортивним заходам для осіб з інвалідністю, що підтверджується зростанням кількості змагань на 19,5% у 2024 році, порівняно з 2020 роком. Кількість запланованих заходів з підготовки спортсменів зросла на 38,8-60,9% за останні чотири роки. Таким чином, за останні 5 років спостерігається тенденція до збільшення кількості спортивних заходів для осіб з інвалідністю. Водночас кількість спеціально запланованих фізкультурно-оздоровчих заходів для даної категорії осіб за досліджуваний період зали-шається незмінною.Документ Застосування методики аквафітнесу для корекції фізичного стану студенток(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Дубинська Оксана Яківна; Dubynska Oksana Yakivna; Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia VolodymyrivnaУ статті представлена та науково-обґрунтована методика занять з аквафітнесу з використанням системи Табата для студенток закладів вищої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної та спеціальної літератури, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Проведено аналіз впливу запропонованої методики занять на показники фізичного стану студенток. Виявлено, що застосована методика занять сприяє покращенню основних показників рівня фізичного стану студенток. Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні впливу інноваційних технологій аквафітнесу на показники функціонального стану й фізичної підготовки студенток, які займаються у спортивних секціях.Документ Модель оздоровительно-тренировочных занятий на основе использования средств аквафитнеса в профессионально-прикладной подготовке студентов экономических специальностей(2014-04) Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia Volodymyrivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana OleksandrivnaМета: обгрунтування, розробка та апробація моделі оздоровчо-тренувальних занять з використанням засобів аквафитнеса. Матеріал: в експерименті брали участь 69 студенток віком 17-18 років. Результати: встановлено, що розроблена модель позитивно впливає на фізичну працездатність студенток сприяє підвищенню адаптаційних процесів до майбутньої професійної діяльності та удосконаленню процесу навчання. Рекомендується враховувати наступне: 1 ) засоби і методи аквафитнесу повинні бути адекватними морфофункціональним особливостям і сприяти підвищенню діяльності серцево-судинної системи, загальної витривалості, силовим зді- бностям, гнучкості, психофізіологічнимиякостями, 2) в якості засобів аквафітнесу доцільно використовувати вправи аеробної спрямованості та помірної інтенсив- ності ; 3 ) використання засобів і методів аквафітнесу має сприяти формуванню інтересу до систематичних і самостійних занять фізичними вправами. Висновки: модель сприяє розвитку і вдосконаленню навичок і вмінь, необхідних майбутнім фахівцям економічного профілюДокумент Нормативно-правові аспекти професійної діяльності тренерів спортивних клубів в Україні та Європейському союзі(Гельветика, 2024) Ворона Віта Вікторівна; Vorona Vita Viktorivna; Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia VolodymyrivnaПрофесійна діяльність тренерів спортивних клубів є одним з ключових факторів розвитку фізичної культури і спорту як на національному, так і міжнародному рівнях. Мета статті полягає у проведені порівняльного аналізу аспектів професійної діяльності тренерів спортивних клубів в Україні і Європейському союзі із висвітленням нормативно-правових актів, які сто-суються правового статусу тренерів, їхніх трудових прав та обов’язків, порядку атестації, а також механізмів соціального захисту. У статті розглянуто нормативно-правові аспекти регулювання тренерської діяльності в Україні та Європейському Союзі (ЄС), акцентуючи увагу на особливостях освітніх вимог, сертифікації, атестації, трудових прав і соціальних гарантій. В умовах реформування спортивної галузі України та інтеграції до європейського простору, важливим є гармонізація націо-нальних стандартів з європейськими, зокрема Європейською кваліфікаційною рамкою. В Україні професійна діяльність тре-нерів регламентується низкою нормативно-правових актів, таких як Закон України «Про фізичну культуру і спорт» та Кла-сифікатор професій ДК 003:2010, що визначає обов’язкову профільну освіту та регулярну атестацію. Водночас, в ЄС значна увага приділяється визнанню неформальної освіти через механізм Recognition of Prior Learning та участі тренерів у програмах професійного розвитку, таких як Erasmus+. Порівняльний аналіз демонструє, що регулювання трудових відносин і соціальних гарантій в ЄС є більш деталізованим і уніфікованим, тоді як в Україні цей аспект залишається менш розвиненим. Отримані результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення національної нормативно-правової бази у сфері тре-нерської діяльності, спрямованої на забезпечення професійного розвитку фахівців і їх інтеграції до європейського спортивного простору.Документ Оздоровчі технології пілатесу в професійно-прикладній фізичній підготовці студентів закладів вищої освіти(2020) Петренко Олена Павлівна; Петренко Наталія Володимирівна; Лоза Тетяна Олександрівна; Petrenko Olena Pavlivna; Petrenko Nataliia Volodymyrivna; Loza Tetiana OleksandrivnaУ монографії розглянуті загальна характеристика сучасних фітнес-технологій, структура й зміст навчальних і самостійних занять на основі програм та принципів оздоровчого фітнесу. Висвітлені особливості застосування системи пілатесу в процесі фізичного виховання й професійно-прикладної фізичної підготовки. Видання рекомендоване студентам закладів вищої освіти всіх напрямів підготовки, тренерам і фахівцям у галузі фізичного виховання та спорту.Документ Особливості використання засобів аквафітнесу у підготовці спортсменів з особливими потребами(Гельветика, 2024) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia Volodymyrivna; Коломієць Андрій Якович; Kolomiiets Andrii YakovychУкраїнські паралімпійці сьогодні відомі в усьому світі, вони гідно представляють національний Інваспорт на міжнародних змаганнях за усіма класифікаційними нозологіями. Уперше українські атлети з особливими потребами взяли участь у Паралімпіаді 1996 року у американській Атланті, виборовши одну золоту, чотири срібні та дві бронзові нагороди. На останній Пара-лімпіаді у столиці Франції 2024 року, українським інваспортсменам підкорилися 22 золоті, 28 срібних та 32 бронзові нагороди, що дозволило національним паралімпійцям посісти сьоме місце у неофіційному командному заліку Ігор. Указані видатні резуль-тати, прямопропорційно пов’язані з досить успішним поєднанням програм менеджменту і маркетингу української системи Інваспорт. Національна спортивна наука, не залишає проблему оптимізації процесу багаторічної підготовки паралімпійців, поза сферою свого впливу. Нашими науковцями досліджено усі аспекти багатофакторності вишколу спортсменів з особли-вими потребами – сліпих і слабобачучих, глухих і слабочуючих, атлетів з ураженням опорно-рухового апарату та відхиленням розумового розвитку. Але більш детального вивчення потребує процес використання інноваційних підходів, які є універсаль-ними у підготовці спортсменів з інвалідністю за усіма нозологіями. Аквафітнес – це напрям фізкультурно-оздоровчого комп-лексу, що має стрімку динаміку у сфері фітнес-послуг. З точки зору системного підходу, аквафітнес представлений комплек-сом фізичних вправ конкретної спрямованості та впливу на органи та їх системи в умовах абіотичного (водного) середовища, яке завдяки фізичним властивостям виконує роль багатофункціонального тренажера, включає в себе організовані і самостійні заняття з використанням спеціальних засобів, які передбачають вирішення оздоровчих, реабілітаційних та тренувальних завдань. Тому лейтмотивом написання даної наукової публікації була валідація особливостей використання аквафітнесу у під-готовці спортсменів системи Інваспорт.Документ Особливості методики навчання студентів вправам з пілатесу на заняттях з фізичного виховання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Петренко Олена Павлівна; Petrenko Olena Pavlivna; Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia Volodymyrivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana OleksandrivnaУ роботі представлені науково-методичні підходи до впровадження методики оздоровчої спрямованості в систему фізичного виховання студентів закладів вищої освіти. Розкриті особливості методики навчання студентів вправам з пілатесу на заняттях з фізичного виховання. З’ясовані механізми формування рухових дій, структура процесу навчання та етапи розучування вправ з пілатесу. Розроблена методика занять з пілатесу, яка містить мотиваційно-цільову, організаційно-змістовну, процесуально-діяльну та діагностичну складові. Основними засобами навчання за методикою занять були розроблені модифіковані вправи системи пілатес, що сприяють покращенню фізичної підготовленості, працездатності й удосконаленню професійно важливих якостей студентської молоді та зміцнення їх здоров’я.Документ Історичні пролегомени формування сучасної гімнастики(Гельветика, 2025) Лазоренко Сергій Анатолійович; Lazorenko Serhii Anatoliiovych; Петренко Наталія Володимирівна; Petrenko Nataliia Volodymyrivna; Дутчак Юрій Васильович; Dutchak Yurii VasylovychОстаннім часом, почала прогресувати активність і зацікавленість широкого кола молоді заняттями різними видами масового спорту та рухової активності з метою відпочинку та відновленню працездатності, для забезпечення ефективного та релевантного рівня фізичної підготовленості та адекватного стану індивідуального здоров’я. Урбанізація і глобалізація процесів розвитку сучасного суспільства, призвели до активних пошуків людством інноваційних фізкультурно-оздоровчих систем, які б вирішували, указану проблематику. Під дію такої активності потрапила і гімнастика, яка за доби Античності, Середньовіччя та епоху Про-світництва виконувала загальноосвітні функції – формування фізичного та інтелектуального розвитку; у Нові часи набула статусу виду спорту і у теперішній час продовжує розвиватися у напрямку забезпечення здоров’я нинішнього населення у різних країнах земної кулі. У даній науковій статті, представлений матеріал аналізу авторським колективом науково-методичної літератури щодо історичних чинників розвитку, становлення та подальших перспектив гімнастики як олімпійського виду спорту та фізкультурно-оздоровчої системи. На думку науковців Античності, Середньовіччя та епохи Просвітництва, гімнастика була позитивним аспектом удосконалення фізичних якостей та рухових навичок, вона сприяла виробництву матеріальних цінностей суспільства та перетворила фізичну і естетичну природу людини. Гімнастика як навчальна дисципліна виховує, розвиває та фор-мує спортивну і фізичну культуру майбутнього фахівця сфери фізичної культури і спорту. В Україні, гімнастика є пріоритет-ним видом спорту, національна збірна команда завжди виборює медалі на Олімпійських іграх. Популярність сучасних спортивної і художньої гімнастики, акробатики і аеробіки серед молоді фундаментує перспективність їх подальшого історичного розвитку.