Перегляд за Автор "Panasiuk Svitlana Leonidivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Інтерес як чинник формування художньо‐естетичних потреб особистості(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Панасюк Світлана Леонідівна; Panasiuk Svitlana LeonidivnaУ статті висвітлено деякі теоретичні аспекти проблеми взаємозв’язку та взаємозумовленості інтересу та художньо‐естетичних потреб особистості. Для досягнення визначеної мети використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз наукової літератури, матеріали періодичних видань із теми дослідження, інтерпретаційно‐аналітичний метод, узагальнення. Наголошено, що взаємозв’язок художньо‐естетичних інтересів та художньо‐естетичних потреб є важливим аспектом розвитку особистості в процесі її залучення до світу мистецтва. До художньо‐естетичних потреб віднесено здатність оцінювати прекрасне та прагнути до нього; формувати духовні орієнтири; зберігати та примножувати надбання культурної спадщини людства; розуміти мистецтво, його прояви та закономірності розвитку. Зазначено, що інтерес відіграє ключову роль у формуванні потреби, адже він виступає своєрідним мотиваційним стимулом, який спонукає людину до дії та пізнання. Інтерес, як початковий етап розвитку потреби, викликає у особистості зацікавленість певними об’єктами, явищами чи діяльністю. Ця зацікавленість поступово трансформується у стійке бажання задовольнити потребу, що виникає на основі переживань, досвіду та задоволення від взаємодії з предметом інтересу. Вказано, що на початковому етапі художньо‐естетичний інтерес може бути спричинений випадковим знайомством із твором мистецтва, музикою чи літературою. Згодом, через повторні враження та переживання, цей інтерес переростає у глибше усвідомлення краси та значущості мистецтва, формуючи потребу у систематичному спілкуванні з ним. Така потреба стає невід'ємною частиною духовного життя людини, сприяючи її самовираженню, емоційному збагаченню та гармонійному розвитку. Узагальнено, що художньо‐естетичний інтерес є важливим чинником, що стимулює формування художньо‐естетичних потреб. Він мотивує особистість до активного пізнання світу мистецтва, розвиває її естетичні смаки та переконання, сприяючи глибшому розумінню духовних цінностей і культурної спадщини.