Перегляд за Автор "Pakhalchuk Natalia Oleksandrivna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Pedagogical Conditions оf Activation оf Children’s Motional Activity(2016) Пахальчук Наталя Олександрівна; Pakhalchuk Natalia OleksandrivnaThe article deals with features of organization of children’s motional activity in the system of sport and recreational activities in kindergarten based on specified pedagogical conditions. In order to determine the levels of preschoolers’ motional activity the following levels were clarified: motivational, theoretical and practical, activation criteria, and observation and survey were used, methods of playing testing by Mykola Yefymenko, practical tasks of creative direction. Results of the study found out the prevalence of medium and low levels of children’s motional activity. In order to increase the level of motional activity, it was suggested to use physical and cultural playing trips, to realize generally developing exercises using unconventional equipment on a certain musical motif, with different rhythm and tempo, with different starting positions etc. (a pedagogical condition – to increase preschoolers’ interest to carry out physical exercises); technology of implementation of sport and recreational activities by Liubomyr Beiba, elements of gymnastics by Bothmer (exercise «Sun, air and water», «Rain» and others) etc. (a pedagogical condition – to use sport and recreation technology in the process of work with preschool children); conduction of consultations, briefings, workshops, «round tables», oral magazines, distribution of information materials, realization of funny starts, sportive brain-rings, festivals of folk games, sportive events and entertainments, tourist trips (a pedagogical condition – to ensure cooperation between kindergarten and family in order to form preschoolers’ motional experience). The article deals with the main strategic direction of world and national education system development, solving the problem of preservation and enhancement of health, technologizing of this process, as the volume of cognitive information is constantly increasing because of the growing degree of mental load in the mode of a child’s day. We find prospects for further investigations in the development of methodological guidelines regarding the use of recreational kinds of Bothmer’s gymnastics in the process of work with preschool children.Документ Виховання відчуття ритму в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку засобами ботмерівської гімнастики(2015) Пахальчук Наталя Олександрівна; Pakhalchuk Natalia OleksandrivnaУ статті представлено зміст та особливості виконання фізичних вправ, що сприяють вихованню відчуття ритму в дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Розкрито антропософський підхід до досліджуваного питання. Здійснено спробу адаптувати фізичні вправи з ботмерівської гімнастики до українських народних традицій. Визначено методичні поради щодо вдосконалення відчуття ритму в дитини в процесі фізичного виховання. Автором наголошено, що процеси реформування освіти сприяють впровадженню альтернативних підходів до організації здоров’язбережувального ритму життя особистості. Визначено, що запропоновані вправи можна адаптувати та використовувати в роботі з дітьми з особливими потребами.Документ Організація навчальної діяльності майбутніх фахівців із дошкільної та початкової освіти в контексті викладання методики фізичного виховання(2015) Пахальчук Наталя Олександрівна; Pakhalchuk Natalia OleksandrivnaМета статті полягає в представленні методів і прийомів роботи з майбутніми педагогами дошкільної та початкової освіти у процесі викладання методики фізичного виховання у ВНЗ. У процесі емпіричного дослідження встановлено, що у значної частини респондентів відсутній пізнавальний інтерес до методики фізичного виховання дітей. Це негативно впливає на набуття студентами професійних компетенцій. Презентовані в статті підходи до організації навчальної діяльності майбутніх фахівців можуть бути успішно адаптовані та використані під час викладання інших професійно орієнтованих дисциплін. Подальшого дослідження потребують питання розробки мультимедійного практикуму з методики фізичного виховання дітей.