eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Olar O. I."

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Важливі елементи математичної освіти здобувачів освіти у галузі медичних наук
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Федів Володимир; Олар О. І.; Бірюкова Т. В.; Іванчук Марія Анатоліївна; Fediv Volodymyr; Olar O. I.; Biriukova T. V.; Ivanchuk Mariia Anatoliivna
    У статті розглянуто ряд медичних напрямків, для яких особливо актуальні математичні знання. Можливі напрямки використання математичних знань представлені за результатом аналізу ряду дисциплін, які вивчаються здобувачами освіти різних медичних спеціальностей галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та рівнів (бакалаврський, магістерський, доктор філософії) і деяких напрямків практичної роботи лікарів різного профілю та науковців у галузі медицини. Використано теоретичний (аналіз наукових джерел, власний педагогічний досвід) та частково емпіричний (педагогічне спостереження) методи дослідження. Проаналізовано та аргументовано важливість окремих розділів курсу математики: елементи числення, побудова графіків функцій, елементи теорії ймовірностей та математичної статистики, елементи диференціального та інтегрального числення. Практично кожен лікар тією чи іншою мірою має справу з читанням діагностичної інформації, яка відображена графічно і описує динаміку зміни довільного показника, тому читання графіків - надзвичайно важлива задача при вивченні математики. Одним із повсюдних застосувань математики в медицині є використання елементів теорії ймовірностей та математичної статистики. Статистичні методи застосовують для перевірки ефективності нових типів ліків або медичних втручань у порівнянні з існуючими, оцінки ризиків для пацієнтів, які проходять певне лікування, виявлення узгодженості в змінах показників. Епідеміологи часто для прогнозування процесів поширення інфекцій використовують елементи математичного моделювання. Не менш важливими елементи математичного моделювання є для фармакології. Математика важлива також для діагностики медичних станів та захворювань, оскільки вона є гарантом правильності ідентифікації стану пацієнта. Неможливо вказати більш чи менш важливі розділи, вони взаємопов’язані і передбачають наступність знань. Тому важливо розуміння необхідності математичних знань майбутнім медикам і донесення цієї інформації різноманітними засобами до кожного, хто планує пов ’язати свою професійну діяльність з медициною.
  • Документ
    Концепція викладання природничої дисципліни як stem компоненти у фармацевтичній освіті
    (2024) Федів В. І. ; Fediv V. I. ; Олар О. І. ; Olar O. I.; Бірюкова Т. В. ; Biriukova T. V.
    Сьогодні актуальні та важливі міждисциплінарні інтегровані знання з різних наукових областей, які носять прикладний характер, а також їх взаємозв'язок з інформаційними та комп'ютерними технологіями, що постійно розвиваються. На ринку праці затребувані спеціалісти, які мають всебічну підготовку та знання з різноманітних галузей природничих наук, технологій, інженерії. Такий підхід у підготовці майбутніх фахівців стимулює студентів до технологічної грамотності та вміння працювати з сучасними технологіями. Зараз ведеться багато дискусій щодо важливості STEM-компетенцій здобувачів медичної (фармацевтичної) освіти, враховуючи широкий спектр дисциплін, які забезпечують STEM-компетенції майбутніх фармацевтів. Мета дослідження полягає у демонстрації важливості дисципліни «Біологічна фізика з фізичними методами аналізу», як STEM-компоненти фармацевтичної освіти для формування причинно-наслідкових зв’язків, як фундаменту професійних компетенцій у фахівців галузі промислової фармації.У статті представлена фізико-математична складова в інтегральній STEMкомпоненті підготовки здобувача медичної освіти щодо набуття фахових компетентностей на прикладі напрямку підготовки «Фармація, промислова фармація». Стандарти підготовки фахівців відповідного напрямку пов'язують зі здатністю розробляти та оцінювати методики контролю якості лікарських засобів природного та синтетичного походження, у тому числі активних фармацевтичних інгредієнтів, лікарської рослинної сировини та допоміжних речовин з використанням фізичних, хімічних, фізико-хімічних, біологічних, мікробіологічних та фармако-технологічних методів; проводити стандартизацію лікарських засобів згідно з чинними вимогами, тому роль та завдання дисципліни «Біологічна фізика з фізичними методами аналізу», як STEM-компоненти, полягає в набутті таких компетенцій. Це передбачає формування причинно-наслідкових зв'язків, тобто виконання тих чи інших дій у професійній діяльності повинно спонукатися розумінням причини їх реалізації. Аналіз проведено на прикладі теми «Фотоколориметричний та спектрофотометричний методи аналізу». Перспективи подальших наукових досліджень полягають у розробці заходів, які сприятимуть розумінню необхідності вивчення комплексу природничих наук.
  • Документ
    Шляхи розвитку кафедри природничого профілю як важливої компоненти медичної освіти
    (2025) Федів Володимир; Fediv Volodymyr; Олар О. І.; Olar O. I.; Іванчук Марія Анатоліївна; Ivanchuk Mariia Anatoliivna; Кульчинський Віктор; Kulchynskyi Viktor
    Природничі дисципліни відіграють ключову роль у формуванні фахових компетентностей майбутніх лікарів і є невід’ємною складовою системи медичної освіти. Опанування природничих та суміжних наук забезпечує студентів-медиків фундаментальними знаннями про будову і функціонування організму людини у нормі і при патологіях, принципи дії лікарських засобів та основи діагностичних технологій. Саме природничо-наукова підготовка створює базис для свідомого опанування клінічних дисциплін, а напрямки інформаційних технологій забезпечують сучасний рівень цифрової грамотності. У статті наголошується на важливості постійного розвитку кафедр природничого профілю, адаптації змісту навчання до сучасних досягнень медичної науки, а також на потребі міждисциплінарної інтеграції. Сучасна медична освіта потребує не лише високоякісного викладання базових наук і гнучкості методів навчання, а й активного залучення здобувачів освіти до найрізноманітніших видів діяльності. Такий підхід сприяє підготовці лікарів нового покоління – компетентних, гнучких, орієнтованих на інновації та готових до неперервного професійного розвитку. Мета дослідження полягає у визначенні можливих шляхів розвитку кафедри природничого профілю у медичному ЗВО у системі медичної освіти на прикладі функціонування кафедри медичної та біологічної фізики і медичної інформатики Буковинського державного медичного університету. Проаналізовано напрямки діяльності кафедри за останні десять років (2014-2024 рр.). Відзначено основну ідею створеного навчально-методичного комплексу – демонстрація причинно-наслідкових зв’язків у майбутній фаховій діяльності здобувача медичної освіти. Крім цього, акцентовано на важливості розвитку таких видів діяльності, як науково-популярні публікації, створення навчального відеоконтенту, участь здобувачів освіти в роботі наукових гуртків та ін. Підкреслено, важливість проведення тематичних наукових конференцій з природничих наук для висвітлення теоретичних і прикладних досягнень цих наук задля розвитку медицини та створення міждисциплінарних наукових видань.Перспективи подальших наукових досліджень полягають у дослідженні готовності здобувачів освіти урізноманітнювати і поглиблювати напрямки своєї роботи на кафедрах природничого профілю.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук