Перегляд за Автор "Naumkina Olena Anatoliivna"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Біоетичні аспекти застосування генних технологій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Василега П. А.; Vasyleha P. A.; Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaПрискорений розвиток біотехнологій породжує комплекс питань на перехресті методологічних та етичних аспектів медицини, біотехнологій і філософії. Їх зміст визначається роллю біоетики, що постійно зростає. Етичні проблеми розширеного розвитку біотехнологій з необхідністю стають предметом досліджень філософів, біологів та істориків науки. Біоетика спрямована шукати відповіді на етичні питання, які виникають внаслідок використання цих технологій у медицині, біологічних дослідженнях тощо. У статті розкриваються біоетичні, філософські та міждисциплінарні аспекти розвитку і застосування генних технологій.Документ Збірник контрольних робіт та індивідуальних навчально-дослідних завдань з курсу «Філософія»(2021) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaЗбірник контрольних робіт та індивідуальних навчально-дослідних завдань призначений допомогти всім, хто вивчає філософію, закріпити здобуті знання та навички філософування. Розроблені варіанти контрольних робіт включають у свій зміст тестові та репродуктивні завдання, проблемно-творчі питання. Окремо пропонуються також індивідуальні навчально-дослідні завдання. Призначений для студентів для здійснення самоконтролю знань, а для викладачів збірник може бути корисним в організації та проведенні контрольних заходів з філософії (поточного, модульного або підсумкового контролю знань). Збірник контрольних робіт та індивідуальних навчально-дослідних завдань стане у нагоді в організації як очної, так і дистанційної форм навчання.Документ Нелінійне мислення в сучасному швидкоплинному світі(2015) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaУ статті розкриваються роль та основні принципи нелінійного мислення в сучасному швидкоплинному світі. Наголошується, що виділення в цілісному спонтанному розумовому процесі нелінійного і лінійного мислення – справа достатньо умовна. Насправді вони перебувають в безперервній взаємодії. Через те для глибокого розуміння механізмів і закономірностей функціонування і становлення нового в світі людина має опанувати як лінійним, так і нелінійним способом мислення, а також оволодіти знаннями, які допоможуть їй визначити, в яких життєвих ситуаціях той чи інший спосіб мислення є ефективнішим.Документ Новация и традиция в контексте образования(2011) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena Anatoliivna; Карпенко Віталій Євгенович; Karpenko Vitalii YevhenovychВ статье проанализировано соотношение традиции и новации в контексте образования, сделаны следующие выводы: современное образование множит людей с деформированной ментальностью, что затрудняет гармоничную имплементацию новаций в повседневную жизнь общества. Причиной этого служит мировоззренческая несистемность образования. Также в условиях формирования единого образовательного пространства Европы, инновационного образования особую актуальность приобретает проблема сохранения национально-культурной идентичности, ментальных особенностей, достижений отечественной системы образования.Документ От постиндустриального общества к «пост-челочеческой» эпохе: образовательный аспект(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaВ статье анализируется взаимосвязь философско-теоретических концепций современного общества и разработки образовательной стратегии. Появление концепции «информационного общества» обусловило необходимость формирования у будущих специалистов информационной культуры, а компьютеризация, информатизация учебного процесса стали главными направлениями модернизации образования. Концепция «общества знаний» породила модель «инновационного человека», поскольку становление такого общества основывается на развитии и системном взаимодействии науки, образования и инноваций. Модель «превентивного образования» стала ответом на разработку концепции «общества риска». Прогнозирование «постчеловеческой эпохи» как главной угрозы Homo Sapiens определило в качестве важнейших навыков человека – умение критично мыслить. Поэтому, информационная парадигма образования трансформируется в рефлексивную. Учитывая стремительные изменения нашего бытия, акцентируется внимание на необходимости более оперативного адекватного реагирования системы образования на тенденции развития современного общества и подготовку человека к будущему.Документ Превентивність як атрибут сучасної освіти(2015) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaУ статті обґрунтовується необхідність набуття освітою превентивного характеру, розкривається сутність превентивної освіти, центральною ідеєю якої є її орієнтація на майбутнє. Наголошується, що у подальшій розробці цієї філософської проблеми значні евристичні можливості надає постнекласичний підхід. Особливий акцент зроблений на розумінні сучасного поняття професіоналізму у відповідності до вимог превентивної освіти.Документ Природа критичного мислення: проблема визначення(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaУ статті здійснена спроба прояснити природу критичного мислення та виявити його співвідношення з іншими стилями мислення. Зʼясовано, що цей феномен постає як багатовимірний і складний за своєю сутністю. Критичне мислення є, насамперед, рефлексивне й самостійне, яке саморегулюється, і включає елементи нелінійного і творчого. В певному сенсі можна стверджувати про його синтетичний або інтегративний характер. Серед його основних когнітивних навичок більшість експертів називають: інтерпретацію, аналіз, оцінку, умовивід, пояснення та саморегуляцію.Документ Управління освітніми інноваціями: синергетичний аспект(2012) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaУ статті розкриваються основні синергетичні принципи управління інноваціями та окреслена загальна схема, котра може бути запропонована менеджерам для управління інноваціями. Наголошується, що синергетика засвідчила свою конструктивність у стратегічному та інноваційному менеджменті, проте, використання її методологічного потенціалу є ефективним за певних умов і в поєднанні з іншими методологічними підходами.Документ Фундаментальность образования: эвристический потенциал постнеклассичекой науки(2011) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaВ статье раскрыты основные подходы к определению содержания понятия «фундаментальность образования», а также выявлены эвристические возможности постнеклассической науки в реализации принципа фундаментальности образования.Документ Філософія впродовж усього життя – вимога часу(2016) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaУ статті обгрунтовується доцільність організації наскрізного навчання філософії, починаючи з дитячого віку і завершуючи університетами третього покоління. Виявлено, що генеруючим чинником реалізації концепції «філософія впродовж усього життя» є суспільна потреба у розвитку критичного мислення і формуванні інтелектуального поля особистості для постійного пошуку відповідей на глибинні сенсожиттєві проблеми людського існування. Наголошено, що для організації наскрізного навчання філософії в суспільстві треба створити як вертикальні структури (дошкільна, середня, вища освіта) за принципом наступності, так і горизонтальні (поза формальною освітянською системою) за принципами варіативності, різноманіття і забезпечити узгоджений, скоординований розвиток всіх цих рівнів та сфер.Документ Філософія для дітей – перший крок формування «людини рефлексуючої»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Наумкіна Олена Анатоліївна; Naumkina Olena AnatoliivnaУ статті обгрунтовується необхідність запровадження методики програми «Філософія для дітей» у нову українську школу. Використання філософії у школі є надзвичайно важливим у розвитку критичного мислення дитини, а також у формуванні гармонійно розвинутої особистості та відповідального громадянина. Наголошено, що шкільне навчання має розглядатися як важливий етап переходу від спонтанної рефлексії дитини до саморефлексії, на якому закладаються необхідні передумови для формування «людини рефлексуючої». Зроблений акцент на потребі перегляду навчальних планів і програм підготовки майбутніх педагогів з метою успішної імплементація програми «Нова школа України».