Перегляд за Автор "Mokhun Serhii"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Віртуальний фізичний експеримент як засіб удосконалення фахових компетентностей здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання(2023) Федчишин Ольга; Сергій Мохун; Чопик Павло; Fedchyshyn Olha; Mokhun Serhii; Chopyk PavloФормулювання проблеми. Проблема проведення якісного фізичного експерименту у закладах освіти на сьогодні є надзвичайно актуальною. Сучасна система освіти неможлива без активного використання цифрових технологій, онлайн-сервісів і платформ. Тому в освітній діяльності активно використовується нова форма наочності – віртуальна, яка є ефективною у випадку доповнення реального фізичного експерименту. Використання віртуального фізичного експерименту активізує пізнавально-пошукову діяльність здобувачів освіти, але лише поєднання віртуального та реального експерименту забезпечує якісний результат під час навчання фізики. Тому одним із основних завдань у процесі підготовки майбутніх учителів фізики є пошук оптимальних форм і методів інтегрування реального та віртуального експериментів, що сприятимуть удосконаленню фахових компетентностей здобувачів освіти. Матеріали і методи. З метою з’ясування стану дослідженості проблеми в педагогічній теорії та практиці використано: теоретичні методи – аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення навчально-методичних, наукових та прикладних джерел, електронних ресурсів з проблеми дослідження. Результати. Розглянуто дидактичні та методичні можливості віртуального фізичного експерименту як засобу удосконалення фахових компетентностей здобувачів освіти. У дослідженні запропоновано виконання лабораторної роботи «Визначення індуктивності котушки методом використання явища самоіндукції при замиканні кола». В якості середовища для моделювання електричних схем використано програмне забезпечення Proteus від Labcenter Electronics. Представлено результати опитування студентів щодо ефективності використання віртуального експерименту в освітній діяльності. Висновки. Використання віртуального фізичного експерименту в освітньому процес забезпечує реалізацію експериментального методу навчання фізики в умовах дистанційного навчання, формування дослідницьких умінь та навичок, застосування набутих знань у практичній діяльності, значно розширює можливості залучення здобувачів освіти до пізнавально-пошукової діяльності, активізує їх самостійну діяльність. Віртуальний фізичний експеримент сприяє формуванню та удосконаленню загальних та фахових компетентностей здобувачів освіти.Документ Програмне середовище Stellarium як засіб розвиткудослідницької компетентності здобувачів вищої освіти(2024) Мохун Сергій; Mokhun Serhii; Федчишин Ольга; Fedchyshyn Olha; Горошкевич Олександр; Horoshkevych Oleksandr; Сітарський Богдан; Sitarskyi BohdanФормулювання проблеми. Сучаснасистемаосвіти неможлива без активного використання інформаційно-цифрових технологій, онлайн-сервісів, платформ. Реформування змісту як фізичної, так і астрономічної освіти неможливе без урахування теоретичних та методичних засад розвитку дослідницької компетентності здобувачів освіти. Тому в освітній діяльності для реалізації компетентнісного підходу, зокрема для формування дослідницької компетентності, використовуються спеціалізовані програмні середовища, такі як Stellarium. У навчальних цілях Stellarium використовують для формування уявлень про видимий річний рух Сонця та рухи планет; для визначення відстаней до небесних об’єктів; як інтерактивне мультимедіа для розуміння та мотивації здобувачів освіти у вивченні астрономії, тощо. Враховуючи те, що одним із важливих завдань сучасної астрономії є дослідження екзопланет, авторами описано методику дослідження планетної системи TOI 700. Матеріали і методи. З метою з’ясування стану дослідженості проблеми в педагогічній теорії та практиці використано: теоретичні методи –аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення навчально-методичних, наукових та прикладних джерел, електронних ресурсів з проблеми дослідження. Результати. Розглянуто дидактичні та методичні можливості віртуального планетарію Stellariumдля формування дослідницьких умінь та навичок здобувачів освіти при вивченні екзопланет. У дослідженні запропоновано виконання практичного завдання «Дослідження планетної системи TOI 700» для формування дослідницьких умінь та навичок здобувачів освіти.Висновки. Запропонований алгоритм дослідження екзопланет може бути використаний суб’єктами освітньої діяльності як дидактичний матеріал для творчих та індивідуальних навчально-дослідних завдань, а використання інформаційно-цифрових технологій забезпечує розвиток та активізацію пізнавального інтересу здобувачів освіти; формування дослідницьких умінь та навичок, можливість самонавчання та вміння критично аналізувати результати власної діяльності.Документ Тестові завдання міжпредметного змісту для формування природничо-наукової компетентності учнів на уроках фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Федчишин Ольга; Fedchyshyn Olha; Мохун Сергій; Mokhun SerhiiФормулювання проблеми. Виходячи з потреб сьогодення, актуальними є проблеми підвищення результативності навчально виховного процесу в контексті формування й розвитку ключових компетентностей, однією з яких є природничо наукова компетентність, як невід’ємна характеристика сучасної особистості. Наразі пріоритетною є ідея підвищення статусу природничої освіти, посилення природничого складника в освітніх програмах Тому, у статті розкрито проблему формування природничо-наукової компетентності учнів на уроках фізики; розглянуто визначення природничо-наукової компетентності та основні завдання її розвитку у процесі навчання фізики. У науковому дослідженні розглядаємо особливості природничо-наукової компетентності та її формування шляхом використання тестових завдань міжпредметного змісту; обґрунтовуємо доцільність їх використання в процесі навчання фізики. Матеріали і методи. У процесі дослідження були застосовані такі методи: теоретичні – аналіз, порівняння, систематизація та узагальнення навчально-методичних, науково-популярних та прикладних джерел з проблеми дослідження. Результати. Подано приклади тестових завдань міжпредметного змісту з розділу «Механіка», які сприяють реалізації компетентнісного підходу та формуванню природничо-наукової компетентності учнів в процесі навчання фізики, а саме учні здійснюють наукове дослідження – спостерігають, висувають гіпотези, перевіряють їх, формулюють відповідні висновки, розв’язують завдання проблемного характеру. Висновки. Процес розв’язування запропонованих тестових завдань міжпредметного змісту (розділ «Механіка») забезпечує здійснення дослідницької діяльності; активізацію пізнавального інтересу учнів; інтересу до пізнання навколишнього світу та можливості експериментального вивчення фізичних процесів, явищ та законів у живій природі, що забезпечує формування природничо-наукової компетентності учнів у процесі вивчення фізики. У подальшому планується розробка завдань міжпредметного змісту з інших розділів фізики, які забезпечуватимуть реалізацію компетентнісного підходу в освітньому процесі.