Перегляд за Автор "Lytvyn Inna Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості педагогічного такту вчителя-логопеда в умовах інклюзивного освітнього середовища(Гельветика, 2024) Пакушина Людмила Зіновіївна; Pakushyna Liudmyla Zinoviivna; Литвин Інна Миколаївна; Lytvyn Inna MykolaivnaУ статті розглянуто сутність поняття «педагогічний такт» та окреслено його складові. Також розкрито сутність і компоненти терміну «освітнє середовище», в якому виділено соціальний компонент, як основну рушійну та розвивальну силу і водночас специфічну складну систему, здатну до самоорганізації. Визначено, що інклюзивне освітнє середовище має такі особливості як гетерогенність учнівських груп дітей та командний підхід у роботі групи фахівців різного професійного спрямування: вчителів, спеціальних педагогів, психолога, медиків та соціального працівника. Робота у такій неоднорідній команді вимагає від кожного її учасника, неухильного дотримання правил корпоративної етики, що у цілому становлять основу їх професійного такту. Провідною ланкою соціальної системи інклюзивного освітнього простору, яка поєднує між собою таких різних професіоналів, як медичні працівники та психолого-педагогічні працівники є вчитель-логопед, професійна діяльність якого має забезпечити необхідне педагогічне продовження раніше прикладених медичних зусиль для успішної адаптації дитини з особливостями розвитку до різноманітних і мінливих умов довкілля. Тому вчитель-логопед має володіти особливим медико-педагогічним тактом. Для визначення особливостей педагогічного такту логопеда проаналізовано особливості професійної етики медичних працівників та виділені їх професійні якості, доцільні й для діяльності вчителя-логопеда. Сформовано теоретичну модель особливостей педагогічного такту вчителя-логопеда в умовах інклюзивного освітнього середовища. Визначено, що тактовність логопеда формується поступово на основі внутрішньої інтеграції природної доброти, чуйності, любові до дітей особистості із педагогічними цінностями, виділеними нею у процесі професійної підготовки. Таке особистісне новоутворення підсилюється професійною компетентністю набутою як у процесі навчання, так і подальшої професійної діяльності.Документ Психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Литвин Інна Миколаївна; Lytvyn Inna Mykolaivna; Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Шпак Валентина Павлівна; Shpak Valentyna PavlivnaУ статті розглянуто психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку. Обґрунтовано важливість врахування вікових особливостей розвитку молодших школярів в освітньому процесі початкової школи. Дослідження показує, що цей період є важливим для формування моральних цінностей, активного розвитку особистості, пізнавальних процесів та емоційної стійкості. Висвітлено фактори, які впливають на розвиток дітей молодшого шкільного віку, включають генетичні особливості, стан здоров'я, соціальну ситуацію, оточення та організацію освітнього процесу. Нестабільність цих факторів вимагає подальших досліджень і розробок для врахування змін в сучасній освіті.Документ Формування мовно‐комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Яцина Світлана Миколаївна; Yatsyna Svitlana Mykolaivna; Литвин Інна Миколаївна ; Lytvyn Inna Mykolaivna; Гуйван Людмила Вікторівна; Huivan Liudmyla ViktorivnaУ статті узагальнено підходи до дефініції поняття мовно‐ комунікативної компетентності, розкрито особливості її формування у майбутніх учителів початкових класів як важливої складової професійної підготовки. Встановлено, що мовно‐комунікативна компетентність майбутніх вчителів початкових класів включає комплекс знань, умінь, навичок, особистісних та професійно важливих якостей, необхідних для майбутньої професійної діяльності, ефективної комунікації в освітньому процесі. Характерними ознаками мовно‐комунікативної компетентності є відносність, динамічність, універсальність, контекстуальна зумовленість, розвивальний характер. Необхідність формування мовно‐комунікативної компетентності вчителів початкових класів зумовлена специфікою їх професійної діяльності, від здатності вчителя чітко та правильно використовувати мовні ресурси залежить якість навчання учнів. Акцентовано увагу на важливості цілеспрямованого підходу до формування мовно‐комунікативної компетентності компетентності під час професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Визначено основні складові процесу формування мовно‐комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів: засвоєння граматики, лексики, фонетики та стилістики української мови, розвиток мовних умінь через їх активне застосування в різних комунікативних ситуаціях, включаючи рольові ігри, дискусії, дебати та вправи, оволодіння сучасними методами навчання мовно‐літературної освітньої галузі.Документ Формування психологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Зобенько Наталія; Zobenko Nataliia; Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Литвин Інна Миколаївна ; Lytvyn Inna MykolaivnaУ статті обґрунтовано особливості формування психологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів у закладах вищої освіти. Проаналізовано, що психологічна компетентність є необхідною умовою для створення ефективної та адаптивної освітньої системи, яка здатна відповідати на виклики сучасності. Окреслені основні напрями роботи щодо формування психологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. Акцентовано, що ґрунтовна психологічна підготовка вчителя початкових класів є запорукою успішного втілення в життя педагогіки співробітництва, ідей варіативності змісту навчання, його індивідуалізації й диференціації, реалізації особистісно‐діяльнісного підходу в освітньому процесі, упровадження активних методів і відповідних їм форм організації навчальної діяльності учнів на основі систематичної діагностики, прогнозування і корекції.