Перегляд за Автор "Luzan Petro"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Педагогічні умови розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Тітова Олена; Titova Olena; Лузан Петро; Luzan Petro; Мося Ірина; Mosia Iryna; Пащенко Тетяна; Pashchenko TetianaОбґрунтовано позицію, що визначення педагогічних умов розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів є актуальним науково-практичним завданням. У перебігу наукового пошуку на основі логічних правил визначення понять здійснено формулювання терміну «педагогічні умови розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів» як основного методологічного концепту досягнення мети дослідження. У процесі визначення педагогічних умов розвитку досліджуваного феномену враховано надбання попередників щодо обґрунтованих ними обставин ефективності розвитку освітнього процесу, педагогічного явища чи об’єкту. Зазначено, що вартує розглядати педагогічні умови в контексті структури педагогічної системи – мета, завдання; зміст освіти; методи, форми, технології навчання; контроль навчальних досягнень здобувачів освіти та ін. Доведено, що експериментально визначена і теоретично обґрунтована педагогічна умова повинна мати наукову новизну, представляти у своєму змісті нове педагогічне знання. Висвітлено концептуальні положення цілеспрямованого розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів. Охарактеризовано з правилами реалізації визначені педагогічні умови розвитку професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів: сформованість у фаховому коледжі гнучкої системи безперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників; активна взаємодія фахового коледжу з науковими установами НАПН України, закладами вищої освіти, Науково-методичним центром вищої та фахової передвищої освіти щодо виконання спільних проектів, грантів, організації конкурсів, олімпіад, участі в роботі науково-практичних конференцій, вебінарів, семінарів тощо; запровадження в освітньому середовищі коледжу прогресивних моделей професійного розвитку педагогічних працівників, зокрема принципів концепції «організації, що навчається»; Зроблено висновки, що кожна з визначених та обґрунтованих педагогічних умов спрямована на цілеспрямований розвиток професійної компетентності педагогічних працівників фахових коледжів.Документ Розвиток екологічної культури майбутніх фахівців морського транспорту: системний підхід(2023) Лузан Петро; Luzan Petro; Пасічник Іван; Pasichnyk IvanАктуальність дослідження зумовлюється глобальною екологічною кризою, яка в умовах України має тенденцію до неухильного зростання. На теренах нашої держави війна нищить екосистеми вже 10 років. Наразі маємо суттєві втрати рідкісної фауни та флори: під загрозою зникнення перебувають 687 видів тварин та 857 видів рослин. Зафіксовано тисячі загиблих від гідроакустичних систем військових крейсерів та фрегатів рф дельфінів, розлив нафтопродуктів та інших шкідливих речовин із затонулих суден у басейнах Чорного та Азовського морів. Такий стан справ потребує поповнення організацій, підприємств фахівцями з ґрунтовною екологічною підготовкою, здатних змінити екологічну ситуацію на краще. Натомість і професійна, і фахова передвища освіта поки‐що недостатньо зорієнтовані на виховання активних, цілеспрямованих, відповідальних захисників природи.Розглядувану проблему актуалізує й те, що педагогічною наукою дотепер не визначено стратегії проектування змісту екологічної підготовки майбутніх фахівців морського транспорту, не розроблено продуктивних методів, форм,технологій системного опанування студентами професійно орієнтованими екологічними знаннями, уміннями, навичками. Мета: на основі сучасних ідей, положень, принципів екологічної освіти і виховання обгрунтувати систему розвитку екологічної культури майбутніх фахівців морського транспорту у закладах фахової передвищої освіти розробити її структурну модель.Методи: Для досягнення мети дослідження використано теоретичні (теоретичний аналіз наукових праць, вивчення вимог нормативно‐правових документів екологічного характеру – задля з’ясування рівня розробленості проблеми дослідження та визначення напрямів наукових розвідок; порівняння – з метою вивчення наукових підходів щодо розв’язання проблеми; аналіз і синтез –задля з’ясування особливостей професійної діяльності фахівців морськоготранспорту, обґрунтування змісту розвитку їх екологічної культури;моделювання – для розроблення структурно‐змістової моделі системи) і емпіричні (педагогічне спостереження, бесіди, Google Form‐опитування – для визначення напрямів, етапів, оптимальних форм розвитку екологічної культури студентів).Результати: на основі аналізу освітньо‐професійних програм підготовки фахівців морського транспорту у коледжах з’ясовано особливості розвитку їх екологічної культури. Експериментально визначено основні напрями розвитку досліджуваної властивості особистості (екологічна освіта, екологічне виховання,практична природоохоронна діяльність). Обгрунтовано систему розвитку екологічної культури майбутніх фахівців морського транспорту, структуру якої складають такі компоненти: мета, основні завдання методологічні підходи,основні принципи, етапи, зміст, засоби, методи, форми, діагностика, очікуваний результат. Розроблено структурно‐змістову модель системи, що унаочнює процес досягнення мети та виконання поставлених завдань.Висновки: Теоретично обґрунтована і розроблена структурно‐змістова модель є ідеальним уявленням про систему розвитку досліджуваної інтегративної властивості особистості майбутніх фахівців морського транспорту у закладах фахової передвищої освіти. Закладені у цьому теоретичному конструкті ідеї розвитку екологічної культури студентів засобами поєднання можливостей екологічної освіти, екологічного виховання і практичної природоохоронної діяльності уможливлюють реалізацію в коледжі дієвої системи, здатної суттєво підвищити рівень професійно‐екологічної підготовки фахівців морського транспорту.