Перегляд за Автор "Lazarieva Olena Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження стратегій і технологій евристичної освіти у вітчизняній педагогіці(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych; Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena Mykolaivna; Нефедченко Оксана; Nefedchenko OksanaОсновна стратегія евристичної освіти полягає у створенні умов для розвитку і творчої самореалізації особистості. Професійно-творча самореалізація майбутнього педагога включає становлення гуманістичних і креативних особистісних якостей, зокрема, професійно-творчих компетентностей. В евристичній освіті застосовується широкий діапазон інноваційних технологій – від найпростіших до складних і поліструктурованих, і найбільше місце серед них займають конструктивні та креативні технології й створені за їх допомогою особистісно значимі освітні продукти. Перспективними видаються такі напрями наукових розвідок, як знаходження способів суттєвої модернізації існуючих технологій лекцій, семінарських, практичних занять, перетворення педагогічної практики майбутніх учителів у спільну евристично-дослідницьку роботу досвідчених майстрів і майбутньої генерації педагогів.Документ Діалогічний потенціал евристичної освіти в умовах інформаційного суспільства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych; Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena MykolaivnaСучасне інформаційне суспільство принципово відрізняється від інших типів соціальних утворень і тому вимагає рішучої заміни авторитарної, антидіалогічної педагогіки на творчу, демократичну педагогіку евристичного діалогу. У статті розглядаються випробувані в експериментальній роботі інноваційні технології евристичної освіти на основі співтворчості викладача і студентів, які сприяють освоєнню й застосуванню майбутніми вчителями евристичного діалогу – основи інноваційної освіти інформаційного суспільства, вагомого чинника творчої самореалізації особистості.Документ Особливості самостійної пізнавально-творчої діяльності в евристичному навчанні(2014) Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena MykolaivnaУ статті самостійна творча діяльність тих, хто навчається, розглядається як основний спосіб активного, продуктивного учіння й одночасно провідний чинник самореалізації конструктивних і креативних якостей особистості. Автор на матеріалі теоретико-експериментальних досліджень виявляє, що пізнавально-творча діяльність учнів і студентів у середовищі інноваційного евристично-модульного навчання набуває за певних умов суттєвих якостей, важливих для особистісного зростання суб’єктів навчання. Для них стають значимими й досяжними свобода вибору змісту і методів, мотиваційно-цільової спрямованості пізнавальної діяльності, оволодіння евристичними способами розв’язання завдань, конструктивні та діагностичні вміння, вирішальні для становлення креативної і рефлексивної сфер особистості. Навчальні досягнення в евристичній освіті набувають більш високого рівня й суттєво сприяють успішній самореалізації творчого і професійного потенціалу особистості.Документ Професійно-творча підготовка майбутнього вчителя в евристичній освіті(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych; Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena MykolaivnaДосягти готовності майбутнього вчителя до повноцінної самореалізації свого професійно-творчого потенціалу нереально в умовах традиційної (бюрократичної, репродуктивної й монологічної) освітньої системи. Тому автори на основі результатів багаторічних теоретичних та експериментальних досліджень розкривають основні продуктивні і креативні можливості інноваційної, нестандартної евристичної освіти, яка за останні десятиріччя стверджується в зарубіжній і вітчизняній педагогічній науці й освітній практиці. У статті розкриваються необхідні складові реалізованого досвіду евристичної освіти майбутніх учителів, організація на нових засадах пізнавально-творчої і дослідницької роботи студентів на лекціях прямої дії, семінарських та практичних заняттях, педагогічній практиці. Необхідна кількість і якість створених та захищених студентом освітніх продуктів стає метою евристичної освіти і критерієм професійно-творчої самореалізації майбутнього педагога.Документ Пізнавально-творча діяльність студентів в евристичному навчанні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena MykolaivnaУ статті досліджуються дидактичні особливості й переваги пізнавально-творчої діяльності студентів у структурі евристичного навчання. Уточнюються й розвиваються чинники ефективності цієї технології, зокрема мотивація до значущої самостійної творчої діяльності, оволодіння механізмами творчості, діагностичне забезпечення творчої роботи.Документ Самостійні роботи старшокласників в евристично-модульному навчанні(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena MykolaivnaУ статті на основі проведеного теоретичного й експериментального дослідження доведено, що евристично-модульне навчання є ефективною, особистісно орієнтованою освітньою технологією, яка сприяє суттєвому піднесенню рівня пізнавально-творчої самостійності старшокласників, помітному підвищенню якості зовнішніх і внутрішніх освітніх продуктів, - провідного показника успішності творчої самореалізації особистості.Документ Становлення Харківського державного педагогічного інституту під керівництвом його першого директора Й. Г. Подольського (1931-1934 рр.)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena MykolaivnaУ статті наведено основні напрями діяльності Йосипа Григоровича Подольського на посаді першого директора Харківського інституту народної освіти (ХІНО) і Харківського державного педагогічного інституту (ХДПІ) у 1931-1934 рр. Уперше розкрито структурні і змістові зміни у виші, становлення під його керівництвом системи кадрової, навчальної й виховної роботи, що дало змогу створити ефективний на той час вищий педагогічний навчальний заклад з висококваліфікованим професорсько-викладацьким складом, 6 факультетами і 13 кафедрами. Й. Подольський відзначався професійною зрілістю, високою трудовою самовідданістю та результативністю управлінської діяльності. У важких політичних і соціально- економічних умовах тоталітарної держави Й. Подольський зробив все можливе, щоб забезпечити якісну професійну освіту вчителів. Подано короткі відомості про складний і наприкінці трагічний життєвий шлях Й. Г. Подольського, оскільки до останнього часу вони не були відомі науковцям і освітянському загалу.