eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Lazariev Mykola Ostapovych"

Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Дослідження стратегій і технологій евристичної освіти у вітчизняній педагогіці
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych; Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena Mykolaivna; Нефедченко Оксана; Nefedchenko Oksana
    Основна стратегія евристичної освіти полягає у створенні умов для розвитку і творчої самореалізації особистості. Професійно-творча самореалізація майбутнього педагога включає становлення гуманістичних і креативних особистісних якостей, зокрема, професійно-творчих компетентностей. В евристичній освіті застосовується широкий діапазон інноваційних технологій – від найпростіших до складних і поліструктурованих, і найбільше місце серед них займають конструктивні та креативні технології й створені за їх допомогою особистісно значимі освітні продукти. Перспективними видаються такі напрями наукових розвідок, як знаходження способів суттєвої модернізації існуючих технологій лекцій, семінарських, практичних занять, перетворення педагогічної практики майбутніх учителів у спільну евристично-дослідницьку роботу досвідчених майстрів і майбутньої генерації педагогів.
  • Документ
    Діагностика самореалізації пізнавально-творчих якостей студентів і старшокласників в евристичному навчанні
    (2016) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    У статті вперше узагальнюються результати проведених досліджень з діагностики й оцінювання результатів застосування інноваційних технологій евристичного навчання студентів та учнів старшої школи. У здійсненому дослідженні суттєво модернізовано діагностичний інструментарій для вимірювання й оцінки рівнів сформованості основних пізнавально-творчих якостей суб’єктів навчання. Наводяться основні результати такого навчання – зовнішні і внутрішні його продукти. Зовнішні – це твори, доповіді, розповіді, проекти, розв’язання різноманітних пізнавально-творчих і професійно-творчих задач тощо. Основні внутрішні продукти – мотивація до самостійної творчості, діалогова творча взаємодія, володіння методами й механізмами евристичної діяльності, пізнавально-творча самостійність як основа успішної творчої самореалізації особистості.
  • Документ
    Діалогічний потенціал евристичної освіти в умовах інформаційного суспільства
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych; Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena Mykolaivna
    Сучасне інформаційне суспільство принципово відрізняється від інших типів соціальних утворень і тому вимагає рішучої заміни авторитарної, антидіалогічної педагогіки на творчу, демократичну педагогіку евристичного діалогу. У статті розглядаються випробувані в експериментальній роботі інноваційні технології евристичної освіти на основі співтворчості викладача і студентів, які сприяють освоєнню й застосуванню майбутніми вчителями евристичного діалогу – основи інноваційної освіти інформаційного суспільства, вагомого чинника творчої самореалізації особистості.
  • Документ
    Евристична діяльність – основа сучасного навчального процесу
    (2009) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    У статті висвітлюються результати дидактичних досліджень щодо необхідності і способів застосування сучасних навчальних технологій, зокрема, евристичної. Саме евристична діяльність як центр освітнього процесу забезпечує при певних умовах справжню освіченість й успішну самореалізацію творчого потенціалу особистості учня чи студента.
  • Документ
    Методи творчої діяльності в евристичній освіті
    (2013) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    У статті викладено авторські позиції щодо сутності й особливостей методів творчої діяльності на просторі інноваційної евристичної освіти, яка активно впроваджується у вітчизняній і зарубіжній педагогічній науці та практиці. В умовах переходу до інноваційного навчання й виховання, де пріоритети віддаються пізнавально-творчій діяльності учнів і вчителя, викладача й студентів автор розглядає методи творчої діяльності як пріоритетну частину дидактичних і виховних способів діяльності у вищій і середній школі. Пропонується нова типологія методів творчої діяльності, особливості освоєння їх майбутніми вчителями.
  • Документ
    Освітня технологія: еволюція поняття, концепцій і змісту в педагогічній науці та навчальній практиці
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    З позицій системного та історико-педагогічного підходів розглянуто трансформації поняття, концептуальних і змістових характеристик освітніх (педагогічних) технологій у зарубіжній і вітчизняній педагогіці. З'ясовано об'єктивні причини технологізації сучасного навчального процесу та необхідності поєднання евристичних та алгоритмічних способів навчання. Викладено авторську позицію щодо вибору перспективних технологій навчання для успішної самореалізації особистості в сучасних умовах.
  • Документ
    Особистість і педагогічні технології: уроки А. С. Макаренка
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    У статті на прикладі творчості А. С. Макаренка з’ясовується значущість особистості керівника в педагогічній системі, залежність впливу виховних засобів, методів і прийомів від духовних переконань і професійної культури педагога.
  • Документ
    Професійно-творча підготовка майбутнього вчителя в евристичній освіті
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych; Лазарєва Олена Миколаївна; Lazarieva Olena Mykolaivna
    Досягти готовності майбутнього вчителя до повноцінної самореалізації свого професійно-творчого потенціалу нереально в умовах традиційної (бюрократичної, репродуктивної й монологічної) освітньої системи. Тому автори на основі результатів багаторічних теоретичних та експериментальних досліджень розкривають основні продуктивні і креативні можливості інноваційної, нестандартної евристичної освіти, яка за останні десятиріччя стверджується в зарубіжній і вітчизняній педагогічній науці й освітній практиці. У статті розкриваються необхідні складові реалізованого досвіду евристичної освіти майбутніх учителів, організація на нових засадах пізнавально-творчої і дослідницької роботи студентів на лекціях прямої дії, семінарських та практичних заняттях, педагогічній практиці. Необхідна кількість і якість створених та захищених студентом освітніх продуктів стає метою евристичної освіти і критерієм професійно-творчої самореалізації майбутнього педагога.
  • Документ
    Самореалізація творчих і духовних цінностей особистості в евристичній освіті
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    Творчі й духовні цінності гуманістичної освітньої парадигми стають визначальними принципами евристичної освіти. Такими принцпами є суб’єктність, автономність, розкріпаченість, креативність і реальна, а не декларована самостійність особистості. Дослідження виявило, що учень (студент) в евристичній освіті набуває вмінь розуміти не тільки загальний сенс життя (необхідність власної творчої самореалізації), але й сенс окремої, свідомо обраної справи, спрямованої на створення значимого освітнього продукту. Евристична система навчання та спілкування допомагає прискорити формування важливих пізнавально-творчих умінь, особистісно-діалогового стилю взаємин і поведінки різних осіб за рахунок широкого впровадження в навчально-виховний процес таких методів, як система евристичних запитань, евристична бесіда, дискусія, диспут, презентація та захист власних навчальних і виховних проектів тощо.
  • Документ
    Саморозвиток майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти
    (2020) Черкова Владлена Віталіївна; Cherkova Vladlena Vitaliivna; Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    В магістерській роботі теоретично обґрунтовано та практично перевірено рівень саморозвитку майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти; розробленні практичні рекомендації щодо підвищення рівня саморозвитку майбутніх педагогів у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти.
  • Документ
    Становлення особистісно-діалогічного стилю спілкування суб’єктів освіти: управлінський аспект
    (2008) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    У статті висвітлено особливості нової інтегральної характеристики професійного спілкування – особистісно-діалогічного стилю відносин і взаємодії. Розглянуто можливі управлінські дії щодо цільових аспектів і завдань запровадження такого стилю у сучасній школі.
  • Документ
    Сучасні інформаційно-цифрові технології в управлінні освітнім процесом закладу освіти
    (2020) Іванченко Юлія Миколаївна; Ivanchenko Yuliia Mykolaivna; Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    У магістерській роботі визначено особливості застосування інформаційно-цифрових технологій в управлінні освітнім процесом закладу освіти. З’ясовано, що інформаційно-цифрова технологія в закладі освіти – це інтегроване утворення, що базується на способах трансляції інформаційних даних, що дозволяє вирішувати поставлені завдання за короткі проміжки часу керівним складом, педагогічними фахівцями, здобувачами освіти для визначення інформаційної потреби, пошуку інформації та ефективної роботи з нею в усіх її формах та представленнях. Уточнено структуру та особливості становлення і розвитку інформаційних технологій в управлінні освітнім процесом закладу освіти. Конкретизовано динаміку розвитку інформаційно-цифрових технологій в управлінні закладу освіти та окреслено можливості використання позитивного досвіду в сучасних умовах інформатизації освітнього простору.
  • Документ
    Творчість як родова властивість людини і основа педагогічної діяльності
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Лазарєв Микола Остапович; Lazariev Mykola Ostapovych
    У статті феномен творчості розглянуто з філософських і психолого- педагогічних позицій як провідна складова парадигми сучасної інноваційної освіти. Проаналізовано процесульно-технологічну версію педагогічної творчості, сутність якої проявляється у виявленні і розв'язанні освітніми суб'єктами незліченного ряду евристичних педагогічних задач.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук