Перегляд за Автор "Kurienkova Anna Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Формування соціально-комунікативної компетентності дошкільників з порушеннями інтелектуального розвитку засобами сюжетно-рольової гри(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Курєнкова Анна Володимирівна; Kurienkova Anna VolodymyrivnaУ дисертації досліджено проблему формування соціально-комунікативної компетентності старших дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку засобами сюжетно-рольової гри. Розроблено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено модель формування соціально-комунікативної компетентності дошкільників із порушенням інтелекту, уточнено сутність поняття «соціально-комунікативна компетентність дошкільників із порушенням інтелектуального розвитку», її структурні компоненти (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-змістовий, діяльнісний, суб’єктний); розроблено критерії (соціально-мотиваційний, соціально-когнітивний, соціально-діяльнісний, соціально-особистісний), показники до них (інтерес до ігрової діяльності, соціальні знання, соціальні вміння та навички, соціальні якості) та охарактеризовано рівні (початковий, середній, достатній та високий) сформованості соціально-комунікативної компетентності дошкільників із порушенням інтелектуального розвитку. Було уточнено поняття «соціально-комунікативна компетентність» у досліджуваному контексті і, визначено, що «соціально-комунікативна компетентність дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку» - це початкові соціальні компетенції (уявлення, знання, уміння, навички) та соціальні якості особистості, що необхідні дітям для успішної соціальної адаптації, інтеграції взаємодії у типових соціальних ситуаціях». Описано організацію і методику дослідження, проведено аналіз практики формування соціально-комунікативної компетентності у дітей досліджуваної категорії, отримано вихідні данні щодо рівнів і особливостей її сформованості у старших дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку. Отримані результати проведеного педагогічного дослідження засвідчили ефективність використання впровадженої моделі формування соціально-комунікативної компетентності дошкільників із порушеннями інтелектуального розвитку, що показала позитивні зміни по всім рівням сформованості соціально-комунікативної компетентності дітей обраної нозології.