Перегляд за Автор "Kapran Oksana Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Development of Cognitive Processes and Formation of Figurative Thinking of Junior Schoolchildren Using Visual Arts(2023) Boichenko Maryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Никифоров Андрій Михайлович; Nуkуforov Andrii Mykhailovych; Hulei Olha Volodymyrivna; Гулей Ольга Володимирівна; Kapran Oksana Volodymyrivna; Капран Оксана Володимирівна; Nechyporenko Anna; Нечипоренко Анна; Nykyforov Nazar; Никифоров НазарThe purpose of the article is to summarize the views of leading pedagogues and scientists regarding the effective use of visual arts for the development of cognitive processes and the formation of figurative thinking. The priority methods of this research were chosen: theoretical analysis and generalization of information on the use of artistic creativity in the educational process. The views of modern scientists, practicing teachers, and classics of pedagogical thought regarding the formation of the aesthetic culture of children of primary school age in the context of aesthetic education are analyzed. Specific methods and techniques of the teacher's work with pupils are considered: demonstration, examination of the subject, contemplation, and analysis of works of visual arts, and co‐creation between the teacher and the pupil. Conclusions were made that artistic creativity is an essential means of aesthetic education and the development of creative abilities of primary school age.Документ Theoretical Foundations of Understanding the Essence of Aesthetic Education(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Boichenko Maryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Hulei Olha Volodymyrivna; Гулей Ольга Володимирівна; Kapran Oksana Volodymyrivna; Капран Оксана Володимирівна; Nechyporenko Anna; Нечипоренко Анна; Nykyforov Nazar; Никифоров НазарThe article provides a theoretical analysis of scientific works and summarizes information on the conceptual foundations of aesthetic education in the national scientific discourse. The priority methods of this study were chosen: general scientific (analysis, synthesis, generalization), which made it possible to process the scientific literature, and empirical (source and historiographical analysis, descriptive and analytical method), which were used to search, process and interpret primary sources and clarify the conceptual foundations of aesthetic education in education institutions of different levels. It is stated that aesthetic education forms in children and youth: the ability to live according to the laws of beauty; aesthetic perception of the environment and the world as a whole; artistic and aesthetic taste; aesthetic and value orientation; aesthetic and creative abilities; opportunities for harmonious personality development.Документ Аспекти впливу колірного рішення на сприйняття живописного твору(2023) Капран Оксана Володимирівна; Kapran Oksana VolodymyrivnaУ статті розглядаються властивості кольору, на яких ґрунтується суть сприйняття кольорового складника живописного твору. З’ясовується, як за допомогою кольору і колірних поєднань створюється необхідна атмосфера в картині, формується сприйняття сюжету того чи іншого твору, як акцентується увага глядача на головному, створюється образ загальної колірної композиції, аналізуються прийоми використання кольору та їх вплив на сприйняття смислового складника сюжету. На основі теоретичного аналізу літературних джерел розглянуто фізичні, фізіологічні, психологічні та емоційні аспекти впливу кольору на людину, які ґрунтуються на висновках низки наук і наукових дисциплін. У статті висвітлено найважливіші складники явища колір як головного образотворчого засобу, звертається увага на роль кольорознавства як науки, що систематизує знання про природу кольору та світла, види кольорових гармоній. З’ясовуються питання, яким чином впливають на сприйняття композиції твору локальні кольори, тонова насиченість і інтенсивність кольору. Розглянуто основні характеристики кольору як інструменту, який здатен зумовити плановість у живописному творі та надати підсвідому інформацію про явища або предмети, як яскравість кольорових відтінків впливає на світовідчуття в картині, та чому теплі та холодні кольори колірного кола сприймаються в композиційному просторі роботи по-різному. У статті порушено питання впливу колірного рішення на сприйняття емоційного забарвлення живописного твору, чому відтінки одного кольору звучать інакше в поєднанні з іншим, та як на асоціативному рівні кольорові поєднання впливають на людину фізично та психологічно. Основною метою статті є ознайомлення з аспектами розуміння кольорового складника і видами колірних рішень, де колір розглядається як найбільш ефективний засіб створення цілісної художньої форми та гармонізації простору у візуальному мистецтві.Документ Роль колірної гармонії в художньому проектуванні одягу(ФОП Цьома С. П., 2018) Капран Оксана Володимирівна; Kapran Oksana VolodymyrivnaЩо таке колірна гармонія стосовно до творчого процесу художнього проектування одягу? Чому застосування законів колірної гармонії в проектній діяльності одне з найважливіших завдань підготовки дизайнерів і художників -модельєрів одягу в системі Вища школа? З вирішенням низки яких важливих завдань пов’язано проектування одягу? На скільки важлива символічна складова кольору в процесі його сприйняття? Які факторі необхідно врахувати у процесі формування колірного образу одягу? Стаття дає відповіді на ці та інші питання, пов’язані з колірною гармонією в художньому проектуванні одягу й рівнем її усвідомлення.Документ Інтерактивні технології навчання школярів: змістово‐процесуальний аспект(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Никифоров Андрій Михайлович; Nуkуforov Andrii Mykhailovych; Гулей Ольга Володимирівна; Hulei Olha Volodymyrivna; Капран Оксана Володимирівна; Kapran Oksana Volodymyrivna; Nechyporenko Anna; Нечипоренко АннаУ статті проаналізовано особливості інтерактивного навчання як однієї із сучасних підходів до модернізації освітнього процесу. Схарактеризовано сутність інтерактивних технологій. З’ясовано, що інтерактивне навчання відбувається шляхом взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Констатовано, що це колективне співнавчання, в якому і вчитель, і учні є суб’єктами освітнього процесу. Установлено, що інтерактивне навчання дозволяє розв’язати одразу кілька завдань, адже використання інтерактиву: розвиває комунікативні вміння й навички; допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками освітнього процесу; знімає нервове напруження; дає можливість змінювати форми діяльності; забезпечує реалізацію виховного завдання, оскільки стимулює до роботи в команді. Відзначено, що інтерактивні технології найбільше сприяють формуванню в учнів умінь і навичок, виробленню особистих цінностей, створюють атмосферу співробітництва та творчої взаємодії в навчанні.