Перегляд за Автор "Ionova Iryna Mykolaivna"
Зараз показуємо 1 - 19 з 19
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Open Educational Resources as a Trend of Modern Education(2019) Семеніхіна Олена Володимирівна; Друшляк Марина Григорівна; Бондаренко Юлія Анатоліївна; Кондратюк Світлана Миколаївна; Іонова Ірина Миколаївна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Drushliak Maryna Hryhorivna; Bondarenko Yuliia Anatoliivna; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Ionova Iryna MykolaivnaThe article presents the results of the study of open educational resources in mathematical disciplines. The purpose of the article is to summarize the experience of teaching mathematical courses based on quantitative analysis of the corresponding open educational resources and determination of ways of using such resources in the conditions of Ukrainian universities. The definition of open educational resources and their specific features are specified, in particular, support of different formats for presentation of materials, their publication under conditions of an open license, provision of free access, the possibility of modification of materials by other users. The analysis of the number of open educational resources Coursera, Edx, Udemy, and INTUIT has revealed that the bulk of mathematical courses in relation to others is not large, which suggests a reduction in young people's interest in purely mathematical disciplines. At the same time, it was noted that the presence of such resources on the site of the university contributes to the formation of its positive image within the country and the world. The own experience of studying mathematical online courses on Analytical Geometry, Linear Algebra, Geometry and Mathematical Philosophy is described.Документ Preschool Education in Foreign Countries: Theory and Practice(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Шаповалова Ольга Віталіївна; Shapovalova Olha Vitaliivna; Кондратюк Світлана Миколаївна; Kondratiuk Svitlana Mykolaivna; Бутенко Віта Григорівна; Butenko Vita Hryhorivna; Харькова Євдокія Дмитрівна; Kharkova Yevdokiia Dmytrivna; Парфілова Світлана Леонідівна; Parfilova Svitlana Leonidivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaThe handbook covers the main tasks and content of the leading conceptual, basic and variable program documents on current issues of theory, general cultural development, world achievements in pedagogy, which ensure integration of the national education system into the world and European area. The systematic coverage of the results of analysis of the source base of education systems of different countries was conducted in order to identify global patterns and trends in education and take into account their specifics in domestic pedagogy. The foundations of modern and perspective development of domestic preschool education on the basis of the analysis of foreign pedagogical experience achievements are given.Документ Social Integration of Young People with Disabilities to Educational Space and Public Life of Ukraine: State, Problems and Prospects(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Ionova Iryna Mykolaivna; Іонова Ірина Миколаївна; Kyryliuk Anna; Кирилюк Анна; Косенко Юрій Миколайович; Kosenko Yurii MykolaiovychThe article under review deals with the issues of the state, problems and prospects of the social integration of young people with disabilities to educational space and public life of Ukraine (on the example of Sumy region). Much attention is given to development of a questionnaire and conducting a survey of young people with disabilities involving members of their families in order to find out their awareness of national legislation concerning protection of rights of people with special needs, targeted social programs, opportunities for physical access to social infrastructure, education level, material well-being, etc. The authors concluded that joint efforts of state and local authorities in developing effective legislation concerning realization of rights and opportunities of young people with disabilities in modern society would promote better integration of this category of persons.Документ Виховна робота з обдарованою учнівською молоддю з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти США(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna AnatoliivnaУ статті схарактеризовано напрями та форми виховної роботи з обдарованою учнівською молоддю з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти США. Подано характеристики обдарованих дітей та молоді з обмеженими можливостями, на позначення яких в англомовній літературі використовується термін «двічі виняткові учні». Окреслено вимоги до навчального середовища, сприятливого для розкриття потенціалу двічі виняткових учнів.Документ Дидактичний потенціал навчальної проектної діяльності школярів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaУ статті визначено основи дидактичного потенціалу навчальної проектної діяльності школярів. Охарактеризовано структурні складові проектної діяльності з позиції системно-структурного підходу, а саме: суб'єкти навчальної проектної діяльності, мета, завдання, мотивація, зміст, дії (операції), контроль, оцінка, методи навчальної проектної діяльності, форми, засоби, етапи навчальної проектної діяльності.Документ Маркетинг соціальних послуг(ФОП Цьома С. П., 2024) Гончаренко Олена Володимирівна; Іонова Ірина Миколаївна; Поляничко Анжела Олександрівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna; Ionova Iryna Mykolaivna; Polianychko Anzhela OleksandrivnaНавчальний посібник призначений для самостійного вивчення студентами концептуальних засад та прикладних аспектів маркетингу соціальних послуг. Видання містить інформацію про закономірності організації соціальної сфери та основні складові процесу маркетингу у соціальній роботі, уміння виявляти та аналізувати проблеми управління в роботі установ соціальної сфери, а також здатність використовувати інструменти маркетингу у соціальній роботі. Посібник містить сучасний зарубіжний і вітчизняний досвід маркетингової практики у сфері надання соціальних послуг, а також пропозиції щодо імплементації зарубіжного досвіду з маркетингу соціальних послуг в Україні. Навчальний посібник розрахований на студентів вищих навчальних закладів, викладачів, науковців і управлінський персонал організацій соціальної сфери та соціальних служб.Документ Метод проектів як засіб соціально-педагогічної роботи з обдарованими дітьми(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaУ статті досліджено вплив методу проектів на розвиток обдарованих дітей. Зосереджено увагу на вимогах до професійної й особистісної підготовки соціального педагога і педагога-предметника як ключових фігур у створенні освітнього і виховного середовищ.Документ Модель співробітництва соціального працівника з сім'єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Кас’ян Таміла Юріївна; Kasian Tamila Yuriivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaРоботу присвячено розкриттю теоретичних і методичних аспектів співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку. У роботі визначено специфіку виховної роботи соціального працівника в навчальному закладі як середовищі виховання статі дівчат підліткового віку, а також схарактеризовано нормативно-правові та концептуальні засади такого співробітництва. Автором розроблено модель розвитку співробітництва соціального працівника з сім’єю у процесі виховання статі дівчат підліткового віку, визначено критерії та рівні ефективності її впровадження.Документ Організаційно-інституційні основи соціального захисту громадян на ринку праці(2023) Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaСхарактеризовано організаційно-інституційні основи соціального захисту громадян на ринку праці. Мета дослідження полягає у визначенні сутності соціально-трудових відносин, а також відповідного інституційного забезпечення як основи соціального захисту громадян на ринку праці в сучасних умовах. Доведено, що організаційною основою системи соціального захисту громадян є налагоджена система соціально-трудових відносин на ринку праці. У статті уточнено визначення соціально-трудових відносин як комплексу адміністративно-правових, соціально-економічних, морально-психологічних прийомів та методів, спрямованих на процес включення робочої сили у ринок праці, а також як систему взаємовідносин між роботодавцями та найманими працівниками, що націлені на забезпечення достатньо рівня та якості життя громадян. У дослідженні сформульовано, що організаційною основною застосування системи соціального захисту громадян є налагодження ефективних соціально-трудових відносин між усіма суб’єктами на ринку праці. За результатами вивчення наукових джерел було установлено, що основними видами соціально-трудових відносин є: патерналізм, партнерство, конкуренція, солідарність, субсидіарність, конкуренція, конфлікт (за А. Колотом). За критеріями, визначеними О. Козновою, досліджено іншу класифікацію видів соціально-трудових відносин: за змістом діяльності, за суб’єктами, за об’єктом повноважень, за характером розподілу доходів, за способом спілкування, за ступенем регламентованості. Запропоновані класифікації ні в якому разі не виключають одна одну, а, навпаки, доповнюють одна одну, слугують для формування складного цілісного уявлення про соціально-трудові відносини на ринку праці України. Головні завдання та напрями соціального захисту безробітних реалізовуються через мережу відповідних державних установ. Державна служба зайнятості є головною інституцією, що забезпечує реалізацію державної соціальної політики з питань соціального захисту безробітних громадян. Установа є уніфікованим сервісним центром надання соціальних послуг та соціальної допомоги громадянам, які втратили роботу і потребують працевлаштування. У свою чергу, установа, що регулює соціально-трудові взаємовідносини між суб’єктами ринку праці, забезпечує контроль за дотриманням трудового законодавства, це – Державна служба України з питань праці. Означені установи становлять базу інституційного забезпечення системи соціального захисту безробітних громадян. На них покладені завдання політики зайнятості щодо надання відповідних соціальних послуг та допомогДокумент Особливості здійснення соціально-педагогічного супроводу сімʼї в закладах освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna; Корінна Ганна; Korinna HannaПитання соціально-педагогічного супроводу сімʼї є актуальним на сьогоднішній день. Вивчення цього питання обґрунтовується низкою причин, серед яких: складні сімейні стосунки; неготовність молоді до виконання батьківських обов’язків; відсутність підготовки батьків до виконання батьківських обовʼязків; руйнування усвідомлення молодими людьми цінності батьківства та материнства тощо. У статті подано результати наукових пошуків, що дозволило розкрити теоретичні аспекти сімейного виховання, визначити особливості процесу соціальнопедагогічного супроводу сім’ї соціальним педагогом. На основі наукової літератури зазначено, що соціально-педагогічний супровід в системі освіти спрямований на створення соціальних умов для задоволення законних інтересів, свобод, реалізації права дитини на освіту, її розвиток і сприяє взаємодії закладів освіти, сімʼї й суспільства у вихованні дітей, їхній адаптації до умов соціального середовища, забезпечує консультативну допомогу батькам. Також визначено, що соціальнопедагогічний супровід сімʼї в закладах освіти відбувається поетапно, а саме: підготовчий етап, етап здійснення соціально-педагогічного супроводу, завершення соціально-педагогічного супроводу. Однак, це питання не вичерпує всіх аспектів проблеми, перспектива подальших досліджень – це розробка програми соціальнопедагогічного супроводу сімʼї в закладах освіти.Документ Педагогічні умови творчої самореалізації старшокласників у навчальній проектній діяльності(2015) Левченко Людмила Степанівна; Levchenko Liudmyla Stepanivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaУ статті здійснено аналіз суттєвого змісту понять «умови» й «педагогічні умови», запропоновано власне визначення педагогічних умов творчої самореалізації старшокласників, обґрунтовано педагогічні умови творчої самореалізації старшо-класників у навчальній проектній діяльності, а саме: проведення методичної роботи з учителями щодо питань організації навчальної проектної діяльності зі старшо-класниками; спрямування мотиваційно-ціннісної сфери старшокласників на розвиток власного творчого потенціалу в процесі навчальної проектної діяльності; оволодіння старшокласниками сукупністю знань і вмінь навчальної проектної діяльності.Документ Проектна діяльність соціального спрямування як фактор гуманізації освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaУ статті розглянуто можливості проектів соціального спрямування з позиції гуманізації освіти як процесу і результату пріоритетного розвитку загальної культури і самоствердження особистості, формування особистісної зрілості учнів.Документ Соціально-педагогічна профілактика адиктивної поведінки підлітків в умовах освітніх закладів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Пухно Анастасія Миколаївна; Pukhno Anastasiia Mykolaivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaКвалiфiкацiйну роботу присвячено дослідженню теоретичних і методичних аспектів соціально-педагогічної профілактики адиктивної поведінки підлітків в умовах освітнього закладу. Проаналізовано адиктивну поведінку неповнолітніх як особливу форму підліткових девіацій, схарактеризувавши форми, види та етапи її формування у підлітків. Розкрито сутність соціально-педагогічної профілактики адиктивної поведінки підлітків. Висвітлено основні підходи до здійснення соціально-педагогічної профілактики адиктивної поведінки підлітків в умовах освітнього закладу, її зміст, форми і методи. Сформульовано методичні рекомендації щодо розробки профілактичних програм з попередження адиктивної поведінки підлітків в умовах освітніх закладів.Документ Соціально-педагогічна робота з обдарованими підлітками в умовах загальноосвітньої школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Попова Єлизавета Євгенівна; Popova Yelyzaveta Yevhenivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaВисвітлено соціально-педагогічну роботу з обдарованими підлітками в умовах загальноосвітньої школи як наукову проблему. Досліджено соціально-педагогічні особливості розвитку обдарованих підлітків. Окреслено форми і методи соціально-педагогічної роботи з обдарованими підлітками в умовах загальноосвітньої школи. Здійснено аналіз програми соціально-педагогічного супроводу обдарованих підлітків в умовах загальноосвітньої школи.Документ Творча самореалізація особистості як психолого-педагогічна проблема(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaУ статті зроблено логіко-семантичний аналіз поняття «творча самореалізація особистості». Визначено можливість розгляду творчої самореалізації особистості як мети, мотиву, процесу, результату, стану, підсумку та засобу її практичної творчої діяльності.Документ Технології соціальної роботи і соціальної допомоги в умовах трансформаційного періоду(2020) Поляничко Анжела Олександрівна; Polianychko Anzhela Oleksandrivna; Гончаренко Олена Володимирівна; Honcharenko Olena Volodymyrivna; Знобей Олексій Володимирович; Znobei Oleksii Volodymyrovych; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna Mykolaivna; Кирилюк Ганна Василівна; Kyryliuk Hanna Vasylivna; Клочко Олексій Олександрович; Klochko Oleksii Oleksandrovych; Луценко Олена Анатоліївна; Lutsenko Olena Anatoliivna; Полякова Ольга Михайлівна; Poliakova Olha Mykhailivna; Пономаренко Людмила Іванівна; Ponomarenko Liudmyla Ivanivna; Ратєєва Вікторія Олександрівна; Ratieieva Viktoriia Oleksandrivna; Шевченко Таїсія Станіславівна; Shevchenko Taisiia Stanislavivna; Шпиг Наталія Олександрівна; Shpyh Nataliia OleksandrivnaНавчально-методичний посібник містить теоретичні розвідки щодо технологізації соціальної роботи і соціальної допомоги. Окремим розділом представлено технології інституційно-організаційного забезпечення і реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги. У виданні розробленими є технології реалізації соціальної роботи і соціальної допомоги в контексті їх деінституалізації. Посібник адресовано працівникам соціальних служб, студентам і магістрантам спеціальності 231 «Соціальна робота» і 028 «Менеджмент соціокультурної діяльності», соціальним працівникам і соціальним педагогам, практичним психологам, які використовують у своїй діяльності технології соціальної роботи і соціальної допомоги.Документ Формування здорового способу життя учнів професійно-технічних навчальних закладів засобами соціально-педагогічного тренінгу(2020) Томіна Аліна Ігорівна; Tomina Alina Ihorivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaУ кваліфікаційній роботі охарактеризовано практико-зорієнтовані засади формування здорового способу життя учнів професійно-технічних навчальних закладів засобами соціально-педагогічного тренінгу. Висвітлено формування здорового способу життя юнаків як актуальну наукову проблему. Розкрито потенціал та особливості впровадження соціально-педагогічного тренінгу як засобу формування здорового способу життя учнів професійно-технічних навчальних закладів. Визначено ефективність соціально-педагогічного тренінгу у контексті формування здорового способу життя юнаків (формує позитивне ставлення до власних можливостей; формує навички здорового способу життя; активізує зусилля громадськості в напрямі конструктивного розв’язання проблем здоров’я; змінює погляди на конкретні питання здоров’я та пошук шляхів їх вирішення; дає змогу юнакам отримати нові можливості змінити себе на краще, глибше зрозуміти власні почуття, навчитися керувати ними, обирати ефективні моделі поведінки). Визначено рівень знань учнів професійно-технічних навчальних закладів основ здорового способу життя. Обґрунтовано методичні рекомендації щодо оптимізації процесу формування здорового способу життя учнів професійно-технічних навчальних закладів засобами соціально-педагогічного тренінгу. Ключовими рекомендаціями визначено: максимальне використання особистого потенціалу та професійних навичок соціального педагога у ролі ведучого соціально-педагогічного тренінгу; встановлення довірливих відносин з учасниками тренінгової групи; врахування соціально-педагогічних особливостей юнацького віку учнів професійно-технічних навчальних закладів; врахування різних аспектів формування здорового способу під час тематичного наповнення тренінгових занять; залучення, за необхідності, в тренінгову діяльність представників державних органів влади, лікарів, громадських організацій, органів учнівського самоврядування професійно-технічних навчальних закладів тощо.Документ Формування соціальної активності підлітків засобами учнівського самоврядування(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Шутько Юлія Олександрівна; Shutko Yulia Oleksandrivna; Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaРоботу присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних засад формування соціальної активності підлітків засобами учнівського самоврядування. Автором висвітлено процес формування соціальної активності підлітків як наукову проблему. Проаналізовано соціально-педагогічні особливості підліткового віку та звернено особливу увагу на висвітлення форм і методів учнівського самоврядування як засобу формування соціальної активності підлітків. Практичне значення одержаних результатів дослідження, які стосуються змісту, форм і методів учнівського самоврядування як засобу соціальної активності підлітків, знайшло відображення у обґрунтуванні методичних рекомендацій щодо організації учнівського самоврядування для формування соціальної активності підлітків.Документ Інтерес до реалізації творчого потенціалу старшокласників у навчальній проектній діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Іонова Ірина Миколаївна; Ionova Iryna MykolaivnaУ статті розкрито сутність інтересу як спонукання, що спрямовує дії людини. Визначено фактори, які сприяють виникненню інтересу старшокласників до реалізаціїтворчого потенціалу в навчальній проектній діяльності.