Перегляд за Автор "Hordiienko I. V."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання аналогії при викладанні вищої алгебри(2024) Гордієнко І. В.; Hordiienko I. V.; Комарницька Л. І.; Komarnytska L. I.У статті проведено аналіз і викладено основні засади використання аналогії у практиці навчання, зокрема у викладанні вищої алгебри. Обґрунтовано методичні особливості аналогії у навчанні математики як засобу активізації навчальної діяльності здобувачів освіти. Розкрито особливості застосування аналогії у процесі навчання як важливого компоненту творчого мислення студентів, які базуються на принципах поступовості й послідовності, інтегрованості, цілісності та відкритості. За допомогою аналогії пізнавальна діяльність здобувачів освіти на основі встановлення подібності між об’єктами спрямовується на реалізацію певних дидактичних цілей – набуття нової навчальної інформації; конкретизацію, усвідомлення матеріалу, що вивчається; закріплення, запам’ятовування, узагальнення та систематизацію набутих знань. Умовиводи за аналогією є одними з основних при виникненні навчальних гіпотез, при встановленні нових закономірностей, способів введення понять, доведення тверджень і теорем, розв’язування математичних задач. Наведено приклади використання аналогії при викладанні лінійної алгебри, алгебри та теорії чисел. Зокрема, за аналогією з дво- та тривимірним векторами розглядається поняття n-вимірного вектора; матриці як узагальнення поняття числа та їх властивості; виконання операцій над числами, записаними в різних позиційних системах числення; властивості порівнянь, що тісно пов’язані з властивостями рівностей; подільність цілих чисел і многочленів; означення старшого члена многочлена від однієї і декількох змінних; означення найбільшого спільного дільника чисел і многочленів; означення звідних і незвідних многочленів та теореми про подання многочлена ненульового степеня у вигляді добутку незвідних многочленів як аналог основної теореми арифметики. Наведено приклад історичного характеру, коли умовиводи, зроблені за аналогією, не дають очікуваного результату. Проілюстровано цінність аналогії як евристичного методу та обгрунтовано необхідність використання методу аналогії у навчанні математики для формування у студентів умінь переносу знань від відомого об’єкта до невідомого.Документ Деякі методи вивчення перпендикулярності прямих та площин у просторі(ФОП Цьома, 2023) Король В. Р.; Korol V. R.; Гордієнко І. В.; Hordiienko I. V.Метод доцільних задач посилює функції задачного підходу у навчанні математики у профільній школі, оскільки використання наведених задач в якості системи доцільних задач у навчанні старшокласників здійснює вплив на їх мотиваційну та інтелектуальну сфери, сприяє формуванню предметних математичних компетентностей і відповідних їм геометричних умінь учнів.Документ Метод аналогії як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів при навчанні математики(2015) Гордієнко І. В.; Hordiienko I. V.Проведено аналіз і викладено основні засади застосування методу аналогії у процесі навчання математики. Обґрунтовано особливості аналогії як засобу активізації пізнавальної діяльності учнів.Документ Про творчу самостійність майбутніх вчителів математики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Гордієнко І. В.; Hordiienko I. V.У статті висвітлено проблему оволодіння навичками творчої самостійної роботи як складової професійної культури майбутнього вчителя математики - свідомої особистості, спроможної самостійно приймати нестандартні рішення, творчо мислити, змінювати обставини і творити їх самостійно. Творчий розвиток вчителя математики є одним із пріоритетних напрямів його професійної підготовки у педагогічному вузі. З огляду на узагальнення наукових позицій проведено аналіз і викладено основні психолого-дидактичні засади формування творчої самостійності випускників педагогічних вузів. Обґрунтовано особливості творчої самостійності як складової професійної компетентності майбутнього вчителя математики. Розкрито її як здатність особистості до концентрації творчих зусиль в плануванні, цілеспрямованості, регулюванні і рефлексії власної діяльності в умовах креативності і відповідальності за свої дії та поступки. Виділено рівні творчої самостійності: нульовий (найпростіша відтворювальна самостійність), низький рівень (варіативна самостійність), середній рівень (частково-пошукова самостійність), високий рівень (творча самостійність). Встановлено відповідність рівнів творчої самостійності і рівнів навчальної діяльності студентів.Документ Психологічні засади використання прийомів розумової діяльності у навчанні математики(ФОП Цьома, 2023) Гордієнко І. В.; Hordiienko I. V.Проаналізовано та науково обґрунтовано психологічні засади використання прийомів розумової діяльності у навчанні математики.