Перегляд за Автор "Hoda Tetiana"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Про доцільність і напрямки вдосконалення методики навчання учнів матеріалу змістової лінії «Функції та їх графіки».(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Года Тетяна; Школьний Олександр Володимирович; Hoda Tetiana; Shkolnyi Oleksandr VolodymyrovychПостановка проблеми. Вдосконалення методики навчання учнів матеріалу змістової лінії «Функції та їх графіки» наразі є актуальною проблемою, оскільки знання властивостей елементарних функцій сприяє формуванню в учнів адекватного світосприйняття на основі набутих загальних і предметних компетентностей. Функції мають численні практичні застосування та використовується під час вивчення матеріалу шкільного курсу фізики, хімії, біології, інформатики тощо. Також матеріал змістової лінії «Функції та їх графіки» є досить важливим для успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання якості знань з математики. Додатково потребу вдосконалення методики навчання учнів функціям підтверджують результати Міжнародного порівняльного дослідження PISA 2018, статистичні звіти Українського центру оцінювання якості освіти щодо тестування з математики та опитування вчителів математики. Матеріали та методи. Для досягнення мети ми використовуємо теоретичний метод аналізу методичної літератури з досліджуваного питання. Ми також використовуємо деякі емпіричні методи: власне опитування за допомогою Google forms, спостереження за навчальним процесом у загальноосвітніх школах, аналіз навчальних досягнень учнів. У цій статті ми також використовуємо комплекс методів наукового пізнання: порівняльний аналіз для з'ясування різних поглядів на проблему; систематизація та узагальнення з метою зробити висновки та сформулювати рекомендації щодо напрямків вдосконалення методики навчання учнів матеріалу змістової лінії «Функції та їх графіки»; узагальнення педагогічного досвіду та спостережень авторів. Результати. Сформульовано гіпотезу щодо доцільності вдосконалення методики навчання учнів загальноосвітніх шкіл матеріалу змістової лінії «Функції та їх графіки». З метою підтвердження цієї гіпотези та окреслення напрямків такого вдосконалення з використанням сучасних інформаційнокомунікаційних технологій проведено опитування вчителів. Опитування проводилося анонімно і онлайн з використанням Google forms. У опитуванні взяли участь близько 100 вчителів, які мають різний педагогічний стаж та кваліфікацію, але більшість із них працюють у школі більше 15 років. Опитування показало що більшість респондентів часто або постійно використовують у навчальному процесі сучасні технології, а також переконані в необхідності вдосконалення методики навчання учнів матеріалу змістової лінії «Функції та їх графіки». Одним із напрямків такого вдосконалення вони вбачають використання сучасних технологій на уроках математики, а також розробку відповідних дидактичних матеріалів і методичних рекомендацій щодо їх використання. Висновки. Для вдосконалення методики навчання учнів матеріалу змістової лінії «Функції та їх графіки» природним видається використання сучасних інформаційних технологій. Учителі наразі активно застосовують сучасні електронні засоби для навчання математики, але потребують методичної підтримки щодо їх використання в навчальному процесі. Зокрема, це стосується і вивчення матеріалу змістової лінії «Функцій та їх графіки»: є потреба в розробці готових дидактичних матеріалів та у створенні методичних рекомендацій щодо використання інформаційних технологій для вивчення матеріалу цієї змістової лінії, які дозволятимуть застосовувати сучасні електронні засоби в навчальному процесі більш ефективно.