Перегляд за Автор "Herman Viktoriia Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 48
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Prospects for the Development of Distance Education in Ukraine: Methodological Aspect(2023-01) Хеджук Андрій; Погода Олена; Герман Вікторія Василівна; Сидоренко Олена Леонідівна; Клочко Олексій Олександрович; Hedzyk Andrii; Pohoda Olena; Herman Viktoriia Vasylivna; Sydorenko Olena Leonidivna; Klochko Oleksii OleksandrovychThe article develops the theoretical and methodological foundations of distance learning in the system of continuous education and its characteristic features (flexibility, modularity, parallelism, remote action, asynchrony, massiveness, economic efficiency, the changed role of the teacher, the new role and activity of the student, specialized control of the learning process, the use modern teaching aids, sociality, internationality); the differences of distance learning are primarily an axiological approach; a set of issues regarding the introduction of the distance learning system into real pedagogical practice (its social, worldview, value, methodical, legal, financial, economic, organizational, didactic, technological, psychological, applied, and educational aspects) were resolved; organizational forms of distance education (traditional (correspondence); with fragmented use of information and communication technologies; electronic; combined) and traditional full-time form of education (in the distance education system, the student as a customer of knowledge; the informational and educational environment of distance learning is much wider, but it regulates the behavior of the participants of the educational process and disciplines students to a greater extent than traditional full-time education); the specifics of the personal interaction of the participants in the distance learning process and the distance management of the learning processes (anthropological, psychophysical, socio-psychological aspects that are revealed prevail; it suggests conducting educational work in the conditions of distance education.Документ Безсполучникові складні речення – репрезентанти фольклорного дискурсу(2013) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглядаються дискусійні граматичні питання, пов’язані з безсполучниковими складними реченнями, простежується структурно-семантична організація безсполучникового складного речення на матеріалі українських прислів’їв.Документ Використання онлайн‐сервісів під час вивчення синтаксису на уроках української мови(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Провозьон Софія Євгенівна; Provozon Sofiia YevhenivnaУ статті визначено особливості використання онлайн‐сервісів під час організації уроків української мови в контексті вивчення розділу «Синтаксис». У результаті дослідження здійснено аналіз онлайн‐сервісів, які сприяють розвиткові критичного мислення, комунікативних, творчих та аналітичних навичок учнів. Виокремлено різні аспекти роботи з деякими онлайн‐ інструментами, подано приклади вправ та визначено способи організації учнів під час їх виконання. Доведено, що використання онлайн‐сервісів підвищує ефективність уроків української мови.Документ Дієприкметник в освітній документації: особливості граматичної норми(2021) Отрохова Ольга Павлівна; Otrokhova Olha Pavlivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaДослідження складається зі вступу, де зазначено актуальність, мету, завдання, об’єкт, предмет, методи, наукову новизну, практичне значення, апробацію і впровадження результатів, публікації. У Розділі 1 «Теоретико-методологічні засади функціонування дієприкметникової парадигми в морфологічній системі сучасної української ділової мови» з’ясовано позиції науковців щодо інтерпретації морфологічної природи дієприкметника, а також явище ад’єктивації як спосіб уникнення у ділових текстах дієприкметникових утворень. Наголошено, що на сучасному етапі розвитку української літературної мови активно виявляється явище ад’єктивації дієприкметників, своєрідність і складність виявлення якого зумовлене вживанням слова у невластивій для нього формі. У Розділі 2 «Вживання дієприкметникових одиниць в освітніх документах» висвітлено проблеми граматичного вживання активних дієприкметників в освітніх документах, складні випадки вживання пасивних дієприкметників у освітянських нормативно-правових документах, досліджено дієприкметниковий зворот у документах про освіту, способи заміни активних дієприкметників у нормативно-директивних документах про освіту. Розділ чітко структурований, наповнений достатньою кількістю прикладів. У Розділі 3 подано розроблений для студентів 2 курсу спецсемінар «Норми вживання дієприкметників у діловому мовленні (на матеріалі нормативно-директивних документів про освіту) для гімназій для талановитих та творчо обдарованих дітей (11 клас)». Метою спецсемінару є підвищення компетентності учнів у процесі вивчення наукових поглядів на граматичні норми ділового стилю, лінгвістичного статусу дієприкметника, культуромовного аналізу дієприкметникових одиниць, уживаних у ділових текстах. У висновках подано узагальнення досліджуваного матеріалу відповідно до теми роботи «Дієприкметник в освітній документації: особливості граматичної норми».Документ Ефективні технології навчання і контролю якості знань у лінгвістичній підготовці майбутніх фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia Vasylivna; Левенок Інна Сергіївна; Levenok Inna Serhiivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Пономаренко Наталія Петрівна; Ponomarenko Nataliia PetrivnaУ монографії здійснено аналіз окремих аспектів лінгвістичної підготовки майбутніх фахівців крізь призму праксеологічного підходу, окреслено нормативно-правову базу й організацію моніторингу якості лінгвістичної підготовки. Дослідницьку увагу приділено особливостям ефективних методів проведення занять із теоретико- та історико- лінгвістичних, культуромовних, медіа- і лінгводидактичних дисциплін у контексті сучасних тенденцій мовної освіти для студентів філологічних спеціальностей, а також лінгвістичних дисциплін для студентів нефілологічних спеціальностей. Монографія адресована освітянам, науковцям, викладачам, магістрантам, аспірантам, усім, кого цікавлять питання мовної освіти, лінгвістичної підготовки фахівців різних профілів у вищому навчальному закладі, проблеми реалізації праксеологічного підходу, моніторингу якості у системі професійної підготовки.Документ Лінгвокультуреми в сучасній українській пісні (на матеріалі пісень гурту «Скрябін»)(2020) Дворнік Ганна Миколаївна; Dvornik Hanna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ магістерській роботі досліджено сучасні філологічні студії про становлення та розвиток лінгвокультурології як галузі мовознавчої науки, визначення поняття «лінгвокультурема» у сучасній лінгвістиці. Було виокремлено основні типи лінгвокультурем у пісенній творчості гурту «Скрябін» та розроблено систему вправ та конспект уроку для формування лінгвокультурологічної компетентності учнів 5-9 класів (на матеріалі пісенної творчості гурту «Скрябін»).Документ Медіакультура вчителя-словесника: практика формування в курсі «Сучасна українська літературна мова»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті окреслюється інтеграційний підхід до впровадження проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність» у курс «Сучасна українська літературна мова»; доводиться, що таке поєднання дозволить підвищити якість формування інфомедійних компетентностей майбутніх педагогів, зокрема медіакультури (критичне мислення, інфомедійну й візуальну грамотність, соціальну толерантність, стійкість до впливів тощо); розроблено теми «Багатокомпонетне складне речення», «Складна синтаксична конструкція», «Складне синтаксичне ціле» із застосуванням новітніх методик та креативних технологій в освіті, подано завдання для самостійної роботи.Документ Медіакультура оратора:з досвіду впровадження сертифікованої програми «Академічна риторика» у вищій педагогічній освіті(2021) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті окреслюється досвід інтеграційного підходу до впровадження проєкту IREX «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» у магістерський навчальний курс «Академічна риторика»; доводиться, що таке поєднання дозволить покращити якість формування загальних і фахових компетентностей майбутніх учителів української мови і літератури, а також інфо-медійних компетентностей: уміння критично мислити, ефективно шукати інформацію, відрізняти факти від суджень, втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, запобігати ризикам у комунікації, ідентифікувати й протидіяти стереотипам і дискримінації.Документ Мистецька термінолексика в поетичній мові Ліни Костенко (семантико-функціональний аспект)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Полякова Любов; Poliakova Liubov; Сергієнко Наталія; Serhiienko NataliiaПропоноване видання – спроба наукового осмислення художньої ролі мистецьких термінообразів у канві поезії Ліни Костенко. Пропонуються до розгляду теоретичні аспекти й семантико-функціональний аналіз музичної, хореографічної, образотворчої термінолексики у віршах авторки. У додатках уміщено словник мистецької термінолексики, тексти і каталог поезії Ліни Костенко, покладеної на музику. Видання адресоване викладачам, студентам філологічних факультетів, учителям української мови, слухачам МАН, учням тощо.Документ Мовний стиль українського політика: граматико-прагматична специфіка реалізації(2021) Старченко Анна Олександрівна; Starchenko Anna Oleksandrivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaМагістерська робота присвячена дослідженню граматико-прагматичної специфіки реалізації мовного стилю українського політика. Об’єктом дослідження є політичний дискурс як вид публічного мовлення. Мета роботи полягає в граматико-прагматичному аналізі мовного стилю українських політиків В. Зеленського, Ю. Тимошенко, О. Ляшка. Дослідження складається зі вступу, де обґрунтовано вибір теми дослідження, її актуальність, визначено об’єкт, предмет, мету й завдання дослідження, наукову новизну, теоретичне й практичне значення одержаних результатів, з’ясовано методи дослідження. Першого розділу, у якому досліджено мову як складову державотворення, проаналізовано риси та стратегії політичного дискурсу, визначено поняття «мовний стиль політика» у науковій літературі. Другого розділу, в якому досліджені питання стилістичного потенціалу морфологічних форм і синтаксичних конструкцій у формуванні мовного стилю політика; вживання прикметників, займенників, дієслів та інших морфологічних форм у виступах політиків. Було проаналізовано емоційно-експресивне забарвлення синтаксичних конструкцій у виступах українських політиків. Третього розділу, де визначено особливості використання мовних інструментів у реалізації політичних стратегій та впливу на електорат та використання соціальних мереж як засобу політичної комунікації. Наприкінці розділу викладені поради політикам щодо успішних публічних виступів. У висновках подано основні результати проведеного дослідження відповідно до теми роботи «Мовний стиль українського політика: граматико-прагматична специфіка реалізації». У додатках вміщено тестові завдання для учнів 9 класу в межах роботи наукового гуртка, а також виховна година для учнів 9 класу за темою магістерської роботи.Документ Основні риси академічного красномовства вчителя(2019) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглядаються основні риси академічного красномовства вчителя (змістовність і науковість; логічність, точність і чітка структура викладу; доступність; лаконічність; емоційність і образність) крізь призму риторичного канону – найважливіших ознак публічного виступу (логос, етос, пафос і топос).Документ Особливості психолінгвістичної науки(2021) Замошнікова Вероніка Андріївна; Zamoshnikova Veronika Andriivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглянуто особливості психолінгвістики як науки, виокремлено ключові аспекти досліджуваного поняття та окреслено структурну організацію психолінгвістичного вчення. У праці висвітлено історію становлення психолінгвістики та вклад конкретних науковців у розвиток даної науки. Представлено аналіз концепції про універсальний предметний код.Документ Полемічна культура сучасного викладача й учителя української мови та літератури(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Громова Наталія Василівна; Hromova Nataliia VasylivnaУ статті окреслюється роль полемічної культури в системі формування риторичної культури викладача й учителя української мови та літератури. Автори доводять, що її розвиток залежить від осмислення багатої риторичної світової та національної спадщини, завдяки чому сучасній інтелігентній людині вдасться виробити оригінальний ораторський стиль, розширити духовно-інтелектуальні обрії в широкому контексті світової й національної культури. Подаються поради та практичні рекомендації з підготовки майбутнього вчителя-словесника як риторичної особистості під час опанування дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням», «Методика навчання української мови», «Культура української мови» та магістерських курсів «Риторика», «Ораторське мистецтво».Документ Промова в системі формування риторичної культури майбутнього філолога (з досвіду практичної роботи)(2016) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті з’ясовується, що основою формування риторичної особистості філолога є його риторична культура, яка охоплює ефективне мислення, якісне мовлення, високий культурно-комунікативний рівень, успішну реалізацію законів риторики в будь-яких ситуаціях спілкування. Доводиться, що важливу роль у формуванні риторичної культури відіграє вміння виголошувати промови на різні теми. Пропонуються традиційні й інноваційні форми та методи роботи зі студентами під час вивчення теми «Промови в академічному красномовстві вищої школи» в курсі «Сучасна риторика вищої школи».Документ Риторична культура вчителя в академічному просторі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ навчальному посібнику відповідно до чинної навчальної програми з «Сучасної риторики» (ступінь «магістр») окреслено теоретичні засади класичної риторики й риторичної культури вчителя, жанри сучасного академічного красномовства. Посібник містить лекційний матеріал, проблемно-пошукові завдання для самостійної роботи, контрольну роботу (15 варіантів), тести, короткий словник термінів, додатки тощо. Для студентів і викладачів гуманітарних, філологічних факультетів вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітніх шкіл.Документ Риторична культура вчителя в жанрах академічного красномовства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Прихідько Ю. С.; Prykhidko Yu. S.; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглянуто аспекти реалізації риторичної особистості вчителя в жанрах академічного красномовства. У праці здійснено спробу охарактеризувати такі жанри, як лекція, промова, доповідь.Документ Риторична культура як основа формування риторичної особистості вчителя(2013) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті розглядається проблема риторичної особистості вчителя в умовах зростання культурно-просвітницької активності етносу, відродження національної спадщини. З’ясовано, що основою формування риторичної особистості вчителя є його риторична культура як показник риторичної компетенції.Документ Робоча програма навчальної дисципліни Академічна риторика (Сертифікат IREX)(2020) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaЗавдання навчальної дисципліни «Академічна риторика» – підготувати елітарну риторичну особистість вчителя (викладача), виробивши в студентів високий рівень культури мислення, мовлення та комунікації, виховати свідомого громадянина, патріота, високоморальну людину, яка здатна критично мислити, ефективно шукати інформацію, відрізняти факти від суджень, втілювати ідеї завдяки онлайн-інструментам, запобігати ризикам у комунікації, ідентифікувати й протидіяти стереотипам і дискримінації. Робоча навчальна програма призначена для магістерського рівня вищої освіти.Документ Розвиток мовнокомунікативної компетентності учнів 7 класу під час вивчення синтаксису: інтерактивні вправи(Гельветика, 2023) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Провозьон Софія Євгенівна; Provozon Sofiia YevhenivnaУ статті доведено, що розвинені мовленнєві здібності, мовнокомунікативні уміння, навички відображають високий рівень культури людини, а тому вивченню синтаксису в межах навчальної дисципліни «Українська мова» (7 клас) належить провідна роль. З метою досягнення належного рівня знань і сформованості мовнокомунікативної компетентності учнів актуальним є використання інтерактивних технологій, що передбачають активну взаємодію всіх учасників освітнього процесу, що і ство-рює необхідні умови для спілкування, а отже, формує й розвиває комунікативні вміння й навички. Окреслено теоретико-прак-тичні засади використання інтерактивних вправ, описано методику проведення уроків української мови з їх застосуванням, доведено переваги інтерактивних вправ.Проведено експериментально-дослідну роботу, яка засвідчила ефективність використання інтерактивних вправ для фор-мування мовнокомунікативної компетентності здобувачів освіти. Дослідження проведено в три етапи. Перший етап – діагнос-тування (перевірялося вміння слухати, висловлювати власні думки, виділяти в мовленні істотні орієнтири, вміння домовлятися, знаходити компроміс (групова взаємодія)). За результатами цього діагностування було розроблено комплекс інтерактивних вправ, які систематично впроваджувалися на уроках вивчення різних тем із синтаксису (другий етап – формувальний). На тре-тьому етапі був здійснений контрольний експеримент, за результатами якого зроблено висновки про ефективність проведеної роботи: інтерактивні вправи розвивають уміння вирішувати завдання проблемного характеру, висловлювати ідеї, критично аналізувати, виконувати творчу й дослідницьку роботу тощо.Документ Роль доповіді у формуванні риторичної культури філолога (з досвіду практичної роботи)(2017) Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia VasylivnaУ статті обґрунтовується, що основою формування риторичної особистості філолога є його риторична культура, яка охоплює ефективне мислення, якісне мовлення, високий культурно-комунікативний рівень, успішну реалізацію законів риторики в будь-яких ситуаціях спілкування. Доводиться, що важливу роль у формуванні риторичної культури відіграє вміння готувати й виголошувати доповіді на різні теми. Аналізуються традиційні та інноваційні форми й методи роботи зі студентами-філологами під час вивчення теми «Доповідь в академічному красномовстві» в курсі «Сучасна риторика».
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »