Перегляд за Автор "Diakov Sviatoslav Ivanovych"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Методичне забезпечення змішаного навчання у вищих військових навчальних закладах(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Дяков Святослав Іванович; Diakov Sviatoslav Ivanovych; Шоробура Інна Михайлівна; Shorobura Inna Mykhailivna; Ребуха Лілія Зіновіївна; Rebukha Liliia ZinoviivnaСтаття присвячена розкриттю сутнісних особливостей методичного забезпечення освітньої діяльності вищих військових навчальних закладів та впровадження дієвих методів змішаного навчання. Акцентовано увагу на важливих передумовах використання у професійній підготовці майбутніх офіцерів Збройних Сил України змішаної форми навчання, якими нині є глобалізаційні соціальні процеси, що мають місце у сучасному суспільстві, сутнісні підходи до технологізації освіти, коректування освітнього процесу в умовах пандемії COVID‐ 19 та повномасштабної війни в Україні. У статті, змішане навчання розглянуто як освітню технологію у поєднанні взаємопроникаючого очного та електронного навчання з можливістю самостійного навчання майбутніх офіцерів. Вважаємо, що методичне забезпечення змішаного навчання у вищих військових навчальних закладах має відповідати його гнучкості, доступності, ефективності, пристосованості до навчальних потреб майбутніх офіцерів та освітніх цілей у цілому й встановлювати творчий баланс між новаційно‐педагогічними методами викладання та інформаційно‐комунікаційними технологіями за допомогою яких заняття буде результативним. Для дієвого функціонування змішаного навчання характерний високий рівень встановленої інтерактивності (між здобувачами освіти і окресленим навчальним матеріалом, курсантами і викладачем, курсантами і віртуальним середовищем) та відповідності виокремлених педагогом форм, методів, засобів навчання специфіці вищого військового навчального закладу. Вивчення специфіки освітньої діяльності вищого військового навчального закладу дозволило нам виокремити найбільш продуктивні методи змішаного навчання у підготовці майбутніх офіцерів. Це методи самонавчання і умілого використання інформаційного ресурсу, педагогічний метод «один до одного» та «один до багатьох», навчання на засадах паритетного комунікування «багато до багатьох» разом із поєднанням традиційних методів, характерних для закладу вищої освіти: пояснювально‐ілюстративного, робота з підручником, розв’язання кейсів і практико‐зорієнтованих вправ, активні, проблемно‐пошукові та проектні методи. Зроблено висновок, що методичне забезпечення змішаного навчання слугує комплексно‐взаємодоповнювальною системою навчально‐ методичних матеріалів, які повинні відповідати специфіці професійної підготовки у вищому військовому навчальному закладі.Документ Підготовка майбутніх офіцерів розвідників до професійної діяльності в умовах змішаного навчання засобами інформаційно-освітнього середовища(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Дяков Святослав Іванович ; Diakov Sviatoslav Ivanovych ; Геник Василь; Henyk Vasyl; Кирильчук Юрій; Kyrylchuk YuriiУ статті проведено аналіз наукових праць, нормативно-правової бази і змісту навчальної та навчально-методичної документації щодо організації професійної підготовки майбутніх офіцерів розвідників. Виявлено сучасні підходи та узагальнено результати попередніх досліджень, що стосуються дистанційного навчання та цифровізації професійної підготовки майбутніх фахівців сектору національної безпеки та оборони України, а також Європейського союзу. З’ясовано, що в умовах пандемій та ведення повномасштабної війни професійна підготовка майбутніх офіцерів розвідників може здійснюватися у форматі змішаного навчання з застосуванням засобів спеціально створеного інформаційно-освітнього середовища. Обґрунтовано, що змішане навчання майбутніх офіцерів військової розвідки – це навчання, за якого частина освітньої діяльності відбувається на навчальних заняттях у спеціалізованих аудиторіях під безпосереднім керівництвом НПП, а інша – у самостійній роботі з електронними ресурсами спеціально створеного інформаційно-освітнього середовища. Виокремлено різновиди моделей змішаного навчання в умовах пандемії та повномасштабної війни, а саме «ротаційна модель», «гнучка модель», «особистісно-орієнтована модель» та «модель збагаченого віртуального середовища». Розроблено педагогічні компоненти засобів інформаційно-освітнього середовища для змішаного навчання майбутніх офіцерів розвідників, які передбачають. Запропоновано впровадження у професійну підготовку майбутніх офіцерів розвідників: інноваційних форм, способів і засобів отримання розвідувальної інформації у форматі змішаного навчання засобами інформаційно-освітнього середовища; досвіду ведення військової розвідки набутого розвідувальними підрозділами армій країн-членів НАТО та Збройних Сил України під час деокупації захоплених російсько-терористичними військами територій суверенної України; стандартів індивідуальної та колективної підготовки майбутніх офіцерів розвідників Збройних Сил України та НАТО.Документ Формування професійної компетентності майбутніх офіцерів на кафедрах військової підготовки в умовах повномасштабної агресії Російської федерації(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Дяков Святослав Іванович ; Diakov Sviatoslav Ivanovych ; Руснак Віталій; Rusnak Vitalii; Кречко Микола; Krechko Mykola; Бакалов Володимир; Bakalov Volodymyr; Олійник Сергій; Oliinyk SerhiiУ статті проведено аналіз наукових праць, нормативно-правової бази і змісту навчальної та навчально-методичної документації щодо формування професійної компетентності майбутніх офіцерів які навчаються на кафедрах військової підготовки. З’ясовано, що з початком повномасштабної агресії російської федерації з’явилися нові фактори які здійснили безпосередній вплив на процес формування професійної компетентності майбутніх офіцерів. Обґрунтовано, що професійна компетентність громадян України які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу полягає в їх спроможності ефективно застосовувати сучасні засоби розвідки та ураження цілей вітчизняного та іноземного виробництва у ході здійснення планування та організації виконання бойових завдань підпорядкованими підрозділами у складі угруповань Збройних Сил України. Виявлено та систематизовано організаційно-педагогічні заходи процесу формування фахової компетентності громадян України які навчаються за програмою підготовки офіцерів запасу. Запропоновано: впровадити дворівневу систему підготовки громадян, скоротити час на підготовку за рахунок відбору і навчання кандидатів які раніше отримали вищу освіту, ввести у систему військової підготовки основні форми дистанційного навчання та стандарти професійної підготовки фахівців в арміях країн-членів НАТО.