Перегляд за Автор "Chukhrai Z. B."
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адаптація консультуючо-навчаючої програми до процесу навчання в закладах середньої та вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Чухрай З. Б.; Chukhrai Z. B.У статті запропоновані практичні рекомендації викладачам (вчителям) з адаптації розробленої автором консультуючо-навчаючої комп'ютерної програми, спрямованої на розвиток у студентів (учнів) здатності здійснювати самостійну дослідницьку діяльність, що дозволить ефективно використовувати її в процесі вивчення довільних дисциплін.Документ Мотивація навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів на заняттях математики(ФОП Цьома С. П., 2017) Чухрай З. Б.; Chukhrai Z. B.У статті розглядається питання формування мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів коледжів в ході вивчення математики.Документ Навчання учнів розв’язувати завдання з параметрами як засіб розвитку прогностичного мислення. Тригонометричні рівняння з параметрами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha Serafymivna; Бардакова О. Г.; Bardakova O. H.; Чухрай З. Б.; Chukhrai Z. B.У статті розглянуто проблему розвитку прогностичного мислення. На основі досліджень, в яких ідеалізоване проектування розглядається як найкращий підхід для подолання кризи шляхом здійснення радикальних змін, зроблено висновок про необхідність розвитку прогностичного мислення в процесі навчання всіх учнів / студентів. Розглядається сутність ідеалізованого проектування в контексті навчання математики. Як шлях розвитку прогностичного мислення розглядається навчання учнів / студентів розв’язувати завдання з параметрами. Пропонується для учнів та студентів коледжів доповнювати розв’язування завдань з параметрами завданнями на розвиток прогностичного мислення. Майбутнім вчителям математики також пропонується створити до конкретних завдань з параметрами завдання на розвиток прогностичного мислення. Пропонуються результати проведеного експерименту. В експерименті брали участь учні старших класів, студенти коледжів, студенти педагогічного університету. Динаміку розвитку прогностичного мислення оцінювали за спостереженнями за процесом виконання завдань; за оперативністю виконання письмових робіт відповідного характеру та обраними шляхами розв’язування; використовуючи діагностику Л. А. Регуш. Проведений експеримент свідчить про позитивну динаміку у розвитку прогностичного мислення як учнів, так і студентів. Зовнішньо найкраще проявилося підвищення рівня розвитку прогностичного мислення в учнів та майбутніх вчителів математики. У ході виконання відповідних контрольних завдань найбільше зростання – у майбутніх вчителів математики, а за методикою Л. А. Регуш, де рівень саме знань та вмінь з теми не так істотно впливає на результати, – у студентів коледжу. З’ясовано: специфіка розв’язування тригонометричних рівнянь визначає більш помітні позитивні зміни у рівні розвитку прогностичного мислення учнів / студентів порівняно з експериментальним навчанням, пов’язаним, наприклад, з розв’язуванням показникових рівнянь. Вказано: подальшого дослідження потребує питання створення більш точних маркерів для визначення рівня розвитку прогностичного мислення учнів / студентів саме у процесі навчання математики.Документ Проблема розвитку дослідницьких здібностей у студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2008) Чухрай З. Б.; Chukhrai Z. B.У статті уточнюється поняття «дослідницькі здібності» як одного з компонентів творчого мислення та пропонується система дослідницьких здібностей щодо специфіки навчання математики майбутніх економістів.Документ Формування готовності майбутніх економістів до професійної діяльності через розвиток дослідницьких здібностей у ході навчання математики(2013) Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha Serafymivna; Чухрай З. Б.; Chukhrai Z. B.У статті проаналізовано специфіку підготовки сучасних економістів. Обґрунтовано, що важливими складовими фахової підготовки є знання з дисциплін економічного та математичного циклів, відповідні навички та вміння, розвиток дослідницьких здібностей студентів. Описано авторську систему дослідницьких здібностей (нешаблонне, критичне, прогностичне мислення; самостійність та багатоплановість мислення; здібність до самоорганізації). Продемонстровано реальну реалізацію застосування компонентів дослідницьких здібностей у процесі професійної діяльності економістів.Документ Шляхи організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, спрямованої на розвиток їх дослідницьких здібностей, через навчання розв’язувати завдання з параметрами(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Чашечникова Ольга Серафимівна; Chashechnikova Olha Serafymivna; Чухрай З. Б.; Chukhrai Z. B.; Глазько Л. Ю.; Hlazko L. Yu.У статті розглянуто проблему розвитку дослідницьких здібностей учнів в процесі навчання математики. У системі дослідницьких здібностей виділено: нешаблонність мислення; критичність мислення; самостійність мислення та здатність до самоорганізації; багатоплановість мислення; прогностичність мислення. Як один із видів завдань на дослідження пропонується розглядати завдання з параметрами. Запропоновано структуру діяльності вчителя математики і учнів, спрямованої на набуття учнями навичок дослідницької діяльності. Вказано: рівень володіння прийомами розв’язування завдань з параметрами є показником усвідомленості знань, відповідних основним змістовим лініям шкільного курсу математики з основних розділів шкільної математики, рівня розвитку мислення. Більш детально розглянуто завдання з параметрами з теми «Показникові рівняння та нерівності». Запропоновані авторські завдання (О. С. Чашечникова) з алгебри та початків аналізу та з геометрії. Описано деякі результати експериментального навчання старшокласників та студентів щодо визначення впливу на розвиток дослідницьких здібностей учнів розв’язування завдань на дослідження. Відмічено позитивну динаміку.Документ Інтелектуальні змагання з математика як засіб розвитку здібностей особистості та профілактика девіантної поведінки студентів коледжів(2015) Чухрай З. Б.; Chukhrai Z. B.Розглядається один із способів залучення студентів коледжів до здійснення ігрової діяльності в процесі навчання математики з метою профілактики їх девіантної поведінки.