eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Карпенко Євген Віталійович"

Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Pedagogical Value of Studying the Creative Heritage of Mykola Leontovych in Classes on Choral Arrangement
    (2023) Ignatovska Oksana Ivanivna; Karpenko Evgen Vitaliyovych; Ігнатовська Оксана Іванівна; Карпенко Євген Віталійович
    The article examines the relevance of studying the work of the outstanding Ukrainian composer Mykola Leontovych. An attempt is made to prove the importance of students’ awareness of the importance of the composer’s innovative achievements both in the historical aspect and for the current stage of the development of Ukrainian choral art. It is emphasized that students’ creative pursuits in the field of arrangement become much more effective if they have as a model works written by experienced composers who have passed many years of testing and have not lost their artistic significance to this day. The relevance of the research lies in the need to intensify the educational process in choral arrangement classes in connection with increasing the role of independent work of the student during the distance learning period. Self-study requires carefully developed tasks, awareness of the methodology of their implementation, the presence of models on which the student could rely in his own creative pursuits. The works of Mykola Leontovych, in particular, can serve as such examples. An intensive study of the peculiarities of form formation, harmony and melodic development of choral voices can increase the skill level of future choral conductors-arrangers. Proposed methods of studying the works of M. Leontovych, which, in the opinion of the author, can contribute to the improvement of the educational process in classes on choral arrangement. Leontovich’s innovation deserves great gratitude and respect, because it was Leontovich who managed to create such a style of choral writing that has not lost its relevance even in our time. The historical aspect of understanding the significance of Leontovych’s work is able to strengthen students’ incentive to more thoroughly study the composer’s works and his creative methods.Students of higher education should understand that the attention to Leontovych and his legacy both by theoretical researchers and practicing performers is due to the perfection of the musical presentation, the logical development of the material, vivid imagery, and interesting musical solutions. Researchers pay attention to choral orchestration, which is characteristic of the composer’s best works. A thorough study of Leontovych’s creative output should become the school without which it is impossible to raise a serious specialist.
  • Документ
    The Problem of Ethnopedagogical Competence of Future Art Specialists in the Educational Space of a Modern Institution of Culture and Arts
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Енська Олена Юріївна; Enska Olena Yuriivna; Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Крамська Світлана Григорівна; Kramska Svitlana Hryhorivna
    The article identifies the main aspects of ethnopedagogical training of future art specialists, highlights significant areas in this process, specifies the structural components and effective mechanisms for the phenomenon under study in the practice of professional development of art teachers and formation of their ethnopedagogical competence in modern higher art education institution.
  • Документ
    Алгоритми самостійної роботи студента в процесі вивчення хорового аранжування
    (2021) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    У методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Хорове аранжування» для здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», Спеціальність 025 «Музичне мистецтво») укладач торкається проблематики організації самостійної роботи студентів під час виконання творчих завдань та формування стійкого ефективного алгоритму самостійної роботи. У роботі акцентується увага на необхідності розвитку гармонійного слуху та усвідомлення значення процесу формоутворення у процесі створення хорових партитур. Автор надає поради стосовно опанування нотних комп’ютерних програм.
  • Документ
    Вивчення хорових партій в умовах дистанційного навчання
    (ФОП Цьома С. П., 2025) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    Дистанційна форма навчання накладає відбиток на весь цикл дисциплін, які передбачені навчальними планами інституту культури і мистецтв. Колективні форми музикування зазнають серйозних втрат, бо як така навчальна колективна мистецька діяльність тимчасово припиняється. Частину вимог робочої програми таким чином виконати неможливо. Проте учасники навчального хору зміцнюють теоретичну базу, вивчають хорові партії, намагаються записати хорове багатоголосся за допомогою технічних засобів. Показали свою ефективність он лайн репетиції під орудою здобувачів освіти старших курсів. Впровадження нових педагогічних підходів здатне мінімізувати втрати навчальних хорових колективів в період дистанційного навчання.
  • Документ
    Вивчення хорового диригування в умовах дистанційної освіти
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Крамська Світлана Григорівна; Kramska Svitlana Hryhorivna
    У статті розглядається діалектичний процес із теоретичних проблем та методично-творчих знахідок у практиці проведення онлайн-занять із дисципліни «Хорове диригування» в умовах вимушеної ситуації карантину. Авторами розкриваються особливості фахової підготовки диригентів в окресленому контексті, конкретизується їх власний підхід до проблеми дистанційного навчання в закладах вищої освіти мистецького спрямування. У статті визначаються методичні аспекти щодо змін у підходах до застосування традиційних методів навчання фаховій дисципліні диригентського циклу, висвітлюються нові можливі шляхи та ефективні методи диригентсько-хорової освіти талановитої молоді в непростих умовах сучасності.
  • Документ
    Двофазні та однофазні ауфтакти
    (2022) Карпенко Євген Віталійович; Ігнатовська Оксана Іванівна; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Ihnatovska Oksana Ivanivna
    У методичних рекомендаціях «Двофазні та однофазні ауфтакти», адресовані здобувачам першого (бакалаврського) рівня, які вивчають курс «Хорове диригування» (галузь знань 014 Середня освіта, спеціальність Музичне мистецтво) висвітлено проблему усвідомлення природи формування однофазних та двофазних ауфтактів. Укладач торкається проблематики вивчення хорового диригування в умовах онлайн освіти та аспектів організації самостійної роботи студентів.
  • Документ
    Дитяча опера: засіб естетичного виховання чи пережиток?
    (Гельветика, 2025) Ігнатовська Оксана Іванівна; Ignatovska Oksana Ivanivna; Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Evgen Vitaliyovych
    У статті розглядається проблематика функціонування дитячих музичних театрів та здійснюється спроба визначення їхньої ролі в естетичному вихованні дітей. Співати, танцювати, імпровізувати люблять майже всі діти, незалежно від віку, адже творчість с природною рисою дитини. Тому для виявлення талантів і можливостей дітей необхідно, щоб вони спробували свої сили в різноманітних видах художньо-естетичної діяльності. Участь у оперних постановках музично-театрального гуртка надає величезні мож-ливості для перших творчих виявів дітей. Під умілим керівництвом у дитині запалає вогник творчості, вона відчує радість пізнання, усвідомить себе особистістю, відкриє прекрасне в мистецтві й житті. Проте і досі дитячі оперні гуртки залишаються великою рідкістю. Керівникові такого театру зазвичай дуже складно вирішити всі організаційні та творчі питання особисто. Необхідно продумати концепцію майбутньої вистави, підібрати дітей-виконавців. Забезпечити виставу декораціями і костюмами – також не просте завдання. Але ті, хто спостерігав, з яким захопленням дітлахи беруть участь в репетиціях та виставах зразкового дитячого музичного театру «Дзвіночок», який донедавна діяв у сумському Палаці дітей та юнацтва, могли переконатися, що постановка дитячих опер варта наполег-ливої праці. Тим більше, що юні артисти виступали не для себе, а перед широким загалом. Публіка, і дитяча і доросла, завжди щиро вітала юних артистів театру «Дзвіночок» гучними оплесками. Таким чином, можна погодитися з думкою, що дитяча опера є потужним засобом естетичного виховання дітей. Тому необхідно об’єднати зусилля науковців, педагогів і театраль-них діячів стосовно створення методики роботи з дитячим музичним театром і впровадження цієї методики у практику.Робота в музичному театральному гуртку згуртовує дітей, розвиває в них відповідальність за спільну справу.Для відродження і розвитку жанру дитячої опери в Україні було б корисно доручати здобувачам освіти, які проходять педагогічну або виробничу практику здійснювати постановки невеликих оперних вистав, або їх фрагментів. Привертають увагу досліди постановки дитячих опер силами студентів педагогічних навчальних закладів.Жанр дитячої опери потребує популяризації серед широких верств населення з тим, щоб розширити коло потенційних виконавців і їх шанувальників.
  • Документ
    Методичні основи вивчення хорового диригування на першому курсі навчання
    (2021) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    У методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Хорове диригування» (галузь знань 014 Середня освіта, спеціальність Музичне мистецтво, перший (бакалаврський) рівень вищої освіти) висвітлено проблему розвитку мануальної техніки студентів-початківців та запропоновано шляхи створення сприятливих педагогічних умов для підвищення ефективності процесу опанування перших диригентських схем, вступів та знять на різні долі тактів шляхом впровадження у педагогічну практику диригентських етюдів. Укладач торкається проблематики вивчення хорового диригування в умовах онлайн освіти та аспектів організації самостійної роботи студентів.
  • Документ
    Методичні рекомендації до робочої програми з естрадно-джазового аранжування
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Карпенко Євген Віталійович; Ігнатовська Оксана Іванівна; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Ihnatovska Oksana Ivanivna
    У методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Естрадно-джазове аранжування» для здобувачі вищої освіти другого (магістерського) рівня (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», Спеціальність 025 «Музичне мистецтво») укладач торкається проблематики розвитку гармонійного слуху та усвідомлення значення процесу формоутворення у ході створення ансамблевих партитур. Автори надають поради стосовно опанування нотних комп’ютерних програм.
  • Документ
    Основи естрадного аранжування
    (CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Заболотний Іван Петрович; Zabolotnyi Ivan Petrovych; Ігнатовська Оксана Іванівна; Ignatovska Oksana Ivanivna; Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Evgen Vitaliyovych
    У навчальному посібнику «Основи естрадного оранжування» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», Спеціальність 025«Музичне мистецтво») автори торкаються проблематики розвитку гармонійного слуху та усвідомлення значення процесу формоутворення у ході створення ансамблевих партитур. А також надають надають поради стосовно опанування нотних комп’ютерних програм.
  • Документ
    Практикум з шкільного репертуару
    (2021) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Ігнатовська Оксана Іванівна; Ihnatovska Oksana Ivanivna
    У навчально-методичному посібнику висвітлюються специфічні аспекти діяльності вчителя музичного мистецтва та викладаються поради стосовно набуття фахових компетенцій здобувачами вищої освіти через моделювання вчительської діяльності. Запропоновано план аналізу шкільної пісні та критерії оцінювання які відповідають Робочій програмі з предмету «Практикум з шкільного репертуару» для спеціальності 014 Середня освіта, музичне мистецтво.
  • Документ
    Природа диригентського жесту як феномену невербальної комунікації
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    У статті розглядається питанні діалектичного зв’язку природної та соціально-зумовленої сторін диригентського жесту. Якщо природна виразна складова диригентських рухів та постави здатна виражати образну сутність твору, то сконструйовані (соціально-зумовлені) диригентські схеми полегшують утримання під контролем темпоритмічної сторони виконання. Усвідомлення та використання такого зв’язку дозволить студентам глибше зрозуміти специфіку мануальної техніки та її важливість для процесу керування виконавським колективом. Обґрунтовується важливість впровадження інформаційних технологій у навчально-виховний процес.
  • Документ
    Проблема внутрішньодольової пульсації в диригентській підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва
    (2014) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    Актуальність дослідження полягає в необхідності удосконалення підготовки майбутніх учителів музики, бо проблема оволодіння мануальною технікою, як елементом професійної оснащеності диригента, набуває в сьогоденні високого рівня гостроти. Рівень підготовки вчителів музики з хорового диригування, який сьогодні пропонують педагогічні навчальні заклади, не повною мірою відповідає сучасним вимогам до роботи керівника співацького колективу в загальноосвітній школі. Мета дослідження – обґрунтування необхідності розвитку диригентських уявлень в процесі усвідомлення необхідності відбиття внутрішньодольової пульсації в жестах диригента. Задачі дослідження вбачаються такими: аналіз методики навчання хоровому диригуванню в педагогічному начальному закладі; усвідомлення процесу формування диригентських точок та ауфтактів; обґрунтування ролі верхніх допоміжних точок диригентського жесту у відбиттія внутрішньодольової пульсації.
  • Документ
    Пісні на вірші Анатолія Костецького
    (2022) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    Збірка пісень Євгена Карпенка на вірші відомого українського поета Анатолія Костецького адресована дітям дошкільного та шкільного віку. Різноманітні за характером та складністю твори призначені поповнити репертуар дитячих вокально-хорових гуртків різного рівня підготовки. Пісні вчать дітей бути наполегливими і чуйними, любити свою країну, природу рідного краю.
  • Документ
    Робота з хором
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Заболотний Іван Петрович; Zabolotnyi Ivan Petrovych; Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Матвієнко Тетяна; Matviienko Tetiana
    У навчально-методичному посібнику розглядаються питання, які виникають у здобувачів освіти під час вивчення курсу «Робота з хором». Посібник адресований здобувачам вищої освіти першого (бакалаврського) рівня (галузь знань 02 «Культура і мистецтво», Спеціальність 025 «Музичне мистецтво»), які опановують академічний та естрадний спів. В посібнику автори торкаються проблематики набуття студентами основних диригентських навичок, а також питань читання хорових партитур та хорового аранжування.
  • Документ
    Розвиток чуття внутрішньодольової пульсації на прикладах вільно структурованих мелодій
    (2021) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    У методичних рекомендаціях до робочої програми навчальної дисципліни «Фах (хорове диригування)» другого (магістерського) рівня (Галузь знань 02 Культура і мистецтво, спеціальність 025 Музичне мистецтво) висвітлено проблему розвитку мануальної техніки студентів-хормейстерів та запропоновано спосіб удосконалення фахової підготовки шляхом впровадження у навчальний репертуар студентів творів, написаних на основі вільно структурованих мелодій. Укладач торкається проблематики вивчення хорового диригування в умовах онлайн освіти та аспектів ефективної організації самостійної роботи студентів.
  • Документ
    Самостійна робота студентів з курсу «Хорове диригування»
    (2022) Єременко Ольга Володимирівна; Карпенко Євген Віталійович; Ігнатовська Оксана Іванівна; Yeremenko Olha Volodymyrivna; Karpenko Yevhen Vitaliiovych; Ihnatovska Oksana Ivanivna
    Методичні рекомендації «Самостійна робота студентів з фаху («Хорове диригування») складено відповідно до вимог кредитно-трансферної системи. Завдання курсу спрямовані на формування компетентного фахівця, який вільно володіє диригентським апаратом, здатен вирішувати складні проблеми під час музичної професійної діяльності, застосовує на практиці набуті професійні уміння та навички. Методичні рекомендації створено з метою удосконалення навичок самостійної навчальної роботи студентів, умінь працювати з науково-педагогічною та методичною літературою. Методичні рекомендації створено для студентів освітнього рівня ОКР Магістр спеціальності 025 Музичне мистецтво («Хорове диригування»), викладачів інститутів культури і мистецтв вищих педагогічних навчальних закладів України.
  • Документ
    Теоретико-методичні основи вивчення творчої спадщини Миколи Леонтовича на заняттях з хорового аранжування
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    У статті розглядаються питання актуальності вивчення творчості видатного українського композитора Миколи Леонтовича. Здійснюється спроба доведення важливості усвідомлення студентами значення новаторських досягнень композитора як в історичному аспекті, так і для сьогоденного етапу розвитку українського хорового мистецтва. Вивчення особливостей формоутворення, гармонії та мелодійного розвитку хорових голосів здатне підвищити рівень майстерності майбутніх хорових диригентів-аранжувальників. Запропоновані методи вивчення творів М. Леонтовича, які, на думку автора, можуть сприяти вдосконаленню навчального процесу на заняттях із хорового аранжування.
  • Документ
    Удосконалення методики викладання хорового диригування на молодших курсах факультетів мистецтв
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    У статті розглядається можливість підвищення ефективності навчання хоровому диригуванню на молодших курсах факультетів мистецтв педагогічних навчальних закладів.
  • Документ
    Удосконалення методики викладання хорового диригування на старших курсах факультетів мистецтв
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013) Карпенко Євген Віталійович; Karpenko Yevhen Vitaliiovych
    У статті розглядається можливість підвищення ефективності навчання хорового диригування на старших курсах факультетів мистецтв у педагогічних навчальних закладах шляхом розширення методичної палітри та введення в практику методів порівняльного втілення художніх образів, виконавської установки й парної класифікації жестів. Використання оновленої методики покликане посилити у студентів спонукальний мотив до навчання, і, таким чином, поліпшити їх професійну підготовку.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук