Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів вищої освіти за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Профілактика дисграфії у дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення(2020) Греченко Єлизавета Дмитрівна; Hrechenko Yelyzaveta Dmytrivna; Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena VolodymyrivnaПрофілактика дисграфії у дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення Кваліфікаційна магістерська робота присвячена обґрунтуванню необхідності вивчення та попередження порушень процесу формування передумов письма у дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення. Здійснено емпіричне дослідження стану усного мовлення, дрібної моторики та просторових уявлень у старших дошкільників з загальним недорозвитком мовлення, а також проаналізовано та інтерпретовано його результати. Складено та апробовано експериментальну методику профілактики дисграфії у дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення засобами ігор на шашковій та інтерактивній дошках; перевірено та доведено її ефективність у навчально-виховному, логокорекційному процесі.Документ Корекція звуковимови студентів в умовах навчально-наукового центру(2020) Міщенко Наталія Валеріївна; Mishchenko Nataliia Valeriivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychКваліфікаційна магістерська робота присвячена методиці корекції звуковимови у студентів спеціальності « Спеціальна освіта (Логопедія. Спеціальна психологія.» У ході роботи над магістерським дослідженням було виконано настіпні завдання: 1) Визначено науково-теоретичні засади корекції звукової культури мовлення у дорослих. 2) Досліджено рівень розвитку звуковимови у студентів. 3) Розроблено, впроваджено та перевірено ефективність методики корекції звуковимови студентів-логопедів.Документ Корекція фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку засобами нетрадиційних технологій(2020) Винниченко Аліна Сергіївна; Vynnychenko Alina Serhiivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychВ магістерській роботі розглянуто вивчення подолання фонетико-фонематичного недорозвинення шляхом цілеспрямованої логопедичної роботи з корекції звукової сторони мовлення і фонематичного недорозвинення. Метою дослідження є теоретично обґрунтувати та дослідити проблему вдосконалення прийомів і методів з корекції фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у дітей дошкільного віку. Перший розділ роботи представлений науково-теоретичними основами формування фонетико-фонематичних процесів. У другому розділі магістерської роботи висвітлено обстеження дітей дошкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення; для обстеження дітей користувалися традиційною методикою Л. А. Лопатіної та методики, що представлені в підручниках «Логопедія» Л. С. Волкової та М. К. Шеремет. Третій розділ роботи охоплює основні напрямки корекційно-педагогічної роботи з усунення фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення в дітей дошкільного віку. Описані нетрадиційні технології корекції; корекційна робота з подолання ФФНМ; аналіз отриманих результатів.Документ Казка як засіб розвитку зв’язного мовлення дітей молодшого шкільного віку з порушеннями зору(2020) Овсієнко Тетяна Григорівна; Ovsiienko Tetiana Hryhorivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaДипломне дослідження присвячено вивченню проблеми розвитку зв’язного мовлення дітей із порушенням зору. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні, розробці та апробуванні методики розвитку зв’язного мовлення дітей молодшого шкільного віку з порушенням зору засобом казки. У першому розділі роботи представлені теоретичні основи розвитку зв’язного мовлення в дітей молодшого шкільного віку з порушеннями зору. Розділ другий дипломної роботи присвячений опису методики вивчення особливостей розвитку зв’язного мовлення дітей молодшого шкільного віку із порушеннями зору; для дослідження сформованості зв’язного мовлення використано методики В. П. Глухова, Р. Є. Левіної, А. А. Чулкової. У третьому розділі роботи представлено методику розвитку зв’язного мовлення дітей молодшого шкільного віку з порушеннями зору, описані основні методичні підходи щодо використання казки, також представлені результати впровадження розробленої методики.Документ Удосконалення зв’язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення за допомогою логоказки(2020) Гулакова Дар’я Олексіївна; Hulakova Daria Oleksiivna; Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena VolodymyrivnaУдосконалення зв’язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення за допомогою логоказки Кваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню особливостей стану сформованості зв’язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення та корекційно-навчальній роботі з дітьми означеної категорії. Здійснено дослідження щодо виявлення рівня сформованості зв’язного мовлення у старших дошкільників із загальним недорозвитком мовлення ІІІ рівня, проаналізовано та інтерпретовано в кількісно-якісний аналіз результатів. Складено та апробовано методику удосконалення зв’язного мовлення, яка складається із елементів авторської програми А. Гуськової в поєднанні з комп’ютерними технологіями та логопедичною лялькою в роботі з дітьми старшого дошкільного віку з загальним недорозвитком мовлення ІІІ рівня; описані основні позитивні зміни в стані зв’язного мовлення старших дошкільників даної категорії після використання експериментальної методики.Документ Розвиток та психокорекція емоційної сфери дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня засобами театротерапії(2020) Забара Анна Миколаївна; Zabara Anna Mykolaivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню особливостей розвитку емоційної сфери старших дошкільників із ЗНМ ІІІ рівня та корекційно-розвитковій роботі з дітьми зазначеної категорії. Здійснено емпіричне дослідження щодо особливостей ідентифікації, вербалізації, відтворення своїх емоцій та розпізнавання емоцій інших людей старшими дошкільниками із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня, проаналізовано та інтерпретовано його результати. Складено та апробовано психокорекційну програму з подолання недостатнього рівня ідентифікації, вербалізації, відтворення емоцій у дітей зазначеної категорії засобами театротерапії, перевірена її ефективність у навчально-виховному процесі.Документ Корекційна робота з немовленнєвими дітьми в умовах науково-практичного центру(2020) Петрова Людмила Валерівна; Petrova Liudmyla Valeriivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychМагістерська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків до них, загальних висновків, списку використаних джерел та додатків. Робота містить 8 таблиць. Загальний обсяг роботи складає 77 сторінок, з них 66 сторінок основного тексту. У першому розділі дипломної магістерської роботи подано визначення поняття мовлення та основні види мовленнєвої діяльності. Розглянуто становлення мовлення у дітей в процесі онтогенетичного розвитку. У другому розділі проведено дослідження стану сформованості мовленнєвих процесів у дітей, які не розмовляють, описано методику дослідження стану сформованості мовленнєвих процесів у дітей. Здійснено аналіз результатів дослідження рівнів сформованості мовлення дітей. У третьому розділі Описана корекційна робота з немовленнєвими дітьми в умовах науково - практичного центру та визначені результати організації корекційно – розвиткової роботи з немовленнєвими дітьми.Документ Корекція уваги та пам’яті дітей передшкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення засобами мнемотехніки(2020) Сташкевич Світлана Володимирівна; Stashkevych Svitlana Volodymyrivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню процесу психокорекції недостатності довільної уваги та пам’яті дітей передшкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення прийомами мнемотехніки. Здійснено емпіричне дослідження щодо обстеження стану сформованості властивостей довільної уваги та пам’яті дітей передшкільного віку із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення, проаналізовано та інтерпретовано його результати. Складено, обґрунтовано та апробовано експериментальну програму психокорекцї недостатності довільної уваги та пам’яті дітей передшкільного віку з фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення засобами мнемотехніки, теоретично обґрунтована та експеримнентально перевірена її ефективність у навчально-виховному процесі. Отримані результати дослідження дозволяють рекомендувати методику мнемотехніки як засобу розвитку та покращення уваги і пам’яті дітей зазначеної категорії для застосування на заняттях у старшій (підготовчій) групі з дітьми із порушеннями мовлення у закладах дошкільної освіти.Документ Подолання порушень письма і читання у дітей молодшого шкільного віку в умовах шкільного логопункту(2020) Яковлєва Лариса Василівна; Yakovlіеva Larysa Vasylivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychВ магістерській роботі розглянуто своєчасне виявлення та подолання порушення письма і читання у дітей молодшого шкільного віку, які ускладнюють навчально-виховну діяльність учнів початкової школи, не допускаючи переходу цих розладів на наступні етапи навчання. Метою дослідження є розробити та теоретично обґрунтувати методику корекційної роботи з подолання порушень письма і читання дітей молодшого шкільного віку в умовах шкільного логопункту. Перший розділ роботи охоплює науково-теоретичні основи подолання порушень письма і читання в дітей молодшого шкільного віку. В другому розділі опрацювано дослідження порушень письма і читання в дітей молодшого шкільного віку. Більш детально описано організацію та проведення обстеження; проаналізовано аналіз результатів констатувального етапу дослідження. Третій розділ роботи охоплює основу організації та зміст корекційної роботи з подолання порушень письма і читання в дітей молодшого шкільного віку в умовах шкільного логопункту. Висвітлено та описано організацію роботи шкільного логопункту; дидактичну гру; реалізація методики; аналіз результатів впровадження розробленої методики.Документ Активізація словника дітей з тяжкими порушеннями мовлення(2020) Подлєсна Світлана Сергіївна; Podliesna Svitlana Serhiivna; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaДипломне дослідження присвячено вивченню проблеми активізації словника дітей. Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та перевірні ефективності експериментальної методики активізації словника дітей із тяжкими порушеннями мовлення. У першому розділі роботи представлені теоретичні основи активізації словника дітей з тяжкими порушеннями мовлення, а саме - особливості розвитку словника дітей в онтогенезі, особливості розвитку словника дітей із порушеннями мовлення, визначені поняття словника та слова. Розділ другий дипломної роботи присвячений опису методики вивчення сформоввності словника дітей з тяжкими порушеннями мовлення (для дослідження використано тестову методику Фотехової Т. А.), представленню результатів констатувального етапу дослідження. У третьому розділі роботи представлено методику активізації словника дітей з тяжкими порушеннями мовлення, описані основні методичні підходи та принципи щодо використання LCD-панелі, дидактичні ігри, а також представлені результати впровадження розробленої методики.Документ Психологічна підтримка військовослужбовців з посттравматичним стресовим розладом(2020) Лахтарина Юлія Сергіївна; Lakhtaryna Yuliia Serhiivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaКваліфікаційна магістерська робота присвячена вивченню особливостей поведінки військовослужбовців з посттравматичним стресовим розладом (ПТСР). Здійснено емпіричне дослідження щодо виявлення відхилень у поведінці означеної категорії військовослужбовців, проаналізовано та інтерпретовано його результати. Обґрунтовано та складено психологічні рекомендації практичним психологам в розташуванні військових частин і в реабілітаційних центрах для подолання негативних проявів поведінки та порушень емоційно-вольової сфери у військовослужбовців з ПТСР.Документ Корекція заїкання у підлітків засобами точкового масажу(2020) Журавель Ольга Юріївна; Zhuravel Olha Yuriivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychУ магістерській роботі розглядається використання масажу біологічно активних точок у корекційній роботі логопеда. Проведено теоретичний аналіз науково-методичної літератури щодо проблеми виникнення та подолання заїкання в підлітків, психолого-педагогічного статусу підлітків із заїканням . Розглянуто методи визначення локалізації біологічно активних точок, описана процедура проведення масажу, а також, зазначені основні прийоми точкового масажу на тілі людини. Розроблено та експериментально апробовано методику подолання заїкання в підлітковому віці засобом точкового масажу. Проведено порівняльний аналіз результатів констатувального та контрольного етапів дослідження.Документ Використання ігрових вправ у корекції мовлення дітей із фонетико-фонематичним недорозвитком мовлення(2020) Бездрабко Анастасія Дмитрівна; Bezdrabko Anastasiia Dmytrivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaУ магістерській роботі висвітлюються особливості використання ігрових вправ в корекційно-розвитковій роботі з подолання фонетико-фонематичного недорозвинення мовлення у в дітей передшкільного віку .Документ Психологічна корекція відхилень у поведінці дітей із заїканням старшого дошкільного віку(2020) Заїзжай Анна Олександрівна; Zaizzhai Anna Oleksandrivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню особливостей поведінки дітей старшого дошкільного віку із заїканням та психокорекційній роботі із дітьми означеної категорії. Здійснено емпіричне дослідження щодо виявлення відхилень у поведінці старших дошкільників із заїканням, проаналізовано та інтерпретовано його результати. Складено та апробовано психокорекційну програму по подоланню відхилень у поведінці дітей старшого дошкільного віку із заїканням «Ти все зможеш!», перевірена її ефективність у навчально-виховному процесі.Документ Подолання дизартрії у дітей дошкільного віку засобами фізичної реабілітації(2020) Коленко Оксана Іванівна; Kolenko Oksana Ivanivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychСучасними педагогами дизартрія визначена як складний дефект, що характеризується порушеннями звуковимови та просодичних характеристик мовлення. В основі патогенезу дизартрії полягає недостатність іннервації м’язів, що забезпечують артикуляцію, голосоутворення, темп, ритм, інтонації, пов’язана з органічним ураженням центральної та периферичної нервової системи. Ці патологічні зміни мають негативний вплив на психофізіологічний розвиток дітей та стають причинами ускладнення інтеграції дитини в суспільство та опанування освітніх програм. Кваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню ефективності методик фізичної реабілітації для подолання дизартрії у дітей дошкільного віку. У роботі обґрунтована комплексна медико-педагогічна концепція ґрунтується на використанні загальнорозвивальних і спеціальних корекційних фізичних вправ у поєднанні з впливом низькоінтенсивного лазерного випромінювання, голкорефлексотерапії, індивідуальним підходом до програм занять фізичними вправами в домашніх умовах і проведенням динамічного контролю адекватності фізичних навантажень і ефекту їх впливу. Ефективність розробленого підходу до відновного лікування дітей з дизартрією доведено шляхом спостереження. Комплексний підхід продемонстрував вищу ефективність реабілітації. Про це свідчить покращення деяких показників, а саме стану м’язової системи після лікування. Зіставлення показників обох груп виявило покращення після лікування в умовах стаціонару під контролем фахівців. Отримані результати дозволяють рекомендувати дотримуватися цієї концепції ефективного відновлення для системної корекції мовленнєвих порушень. Об’єктивні показники свідчать про ефективність подібних підходів до лікування дизартрії, як складової комбінованих неврологічних порушень.Документ Розвиток зв’язного мовлення у дітей із затримкою психічного розвитку за допомогою методу розв’язання винахідницьких завдань(2020) Тесля Наталія Дмитрівна; Teslia Nataliia Dmytrivna; Ласточкіна Олена Володимирівна; Lastochkina Olena VolodymyrivnaКваліфікаційна робота присвячена проблемі зв’язного мовлення у дітей старшого дошкільного віку з затримкою психічного розвитку. Здійснено аналіз психолого-педагогічної літератури з проблеми розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників із затримкою психічного розвитку. Проведено емпіричне дослідження стану усного мовлення у дітей вищезазначеної категорії та сформульовано підсумки – кількісно-якісний аналіз отриманих результатів. Створено й перевірено на практиці психолого-педагогічну методику розвитку зв’язного мовлення дітей із затримкою психічного розвитку за допомогою методу розв’язання винахідницьких завдань. Ефективність даної методики в корекційному процесі підтверджено результатами повторної діагностики.Документ Розвиток комунікативних навичок у дітей з порушеннями мовлення(2020) Одинцова Анна Сергіївна; Odyntsova Anna Serhiivna; Харченко Тамара Григорівна; Kharchenko Tamara HryhorivnaКваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню особливостей розвитку комунікативних навичок у дітей із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня старшого дошкільного віку та корекційно-розвитковій роботі з дітьми означеної категорії. Здійснено емпіричне дослідження щодо виявлення рівня розвитку комунікативних навичок у старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня, проаналізовано та інтерпретовано його результати. Складено та апробовано психолого-педагогічну методику формування комунікативних навичок у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення ІІІ рівня засобами ігрової діяльності, перевірена її ефективність у навчально-виховному процесі.Документ Формування фонематичних процесів у дітей молодшого шкільного віку із дисграфією з використанням гри(2020) Дорошенко Аліна Русланівна; Doroshenko Alina Ruslanivna; Мороз Людмила Василівна; Moroz Liudmyla VasylivnaФормування фонематичних процесів у дітей молодшого шкільного віку із дисграфією з використанням гри Кваліфікаційна магістерська робота присвячена дослідженню особливостей формування фонематичних процесів у дітей молодшого шкільного віку із дисграфією та корекційно-розвитковій роботі з дітьми означеної категорії з використанням гри. Здійснено емпіричне дослідження щодо виявлення рівня сформованості фонематичних процесів у молодших школярів із дисграфією, проаналізовані та інтерпретовані результати. Складено та апробовано експериментальну психолого-педагогічну методику формування фонематичних процесів у дітей молодшого шкільного віку із дисграфією з використанням гри, перевірена її ефективність у корекційно-розвитковому процесі.Документ Розвиток зв’язного мовлення в дітей молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку (в умовах інклюзивного навчання)(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Савенко Олена Іванівна; Savenko Olena Ivanivna; Кравченко Анатолій Іванович; Kravchenko Anatolii IvanovychУдосконалення системи освіти відбувається відповідно до Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті та передбачає створення умов, що сприяють своєчасному й повноцінному розвитку усіх параметрів особистості дитини та її успішному навчанню. Досить неоднорідною групою за виявленням порушень є група дітей із затримкою психічного розвитку. Поняття «затримка психічного розвитку» об’єднує відхилення, що є різноманітними за походженням, за глибиною якості та рівнем інтелектуальної діяльності дитини. Незаперечним фактом є зростання кількості дітей із затримкою психічного розвитку. З огляду на це актуальною проблемою корекційної педагогіки є вивчення психологічних особливостей дітей із затримкою психічного розвитку, а саме вивчення особливостей розвитку мовлення з метою подальшого поліпшення умов навчання та виховання дітей даної категорії та удосконалення технологій компенсаторно-корекційного процесу.Документ Профілактика порушень писемного мовлення у дітей старшого дошкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Андрієвський Олексій Олександрович; Andriievskyi Oleksii Oleksandrovych; Стахова Лариса Львівна; Stakhova Larysa LvivnaМовлення як психологічне явище – одне із найбільш складних в житті кожного з нас. Воно має власні фізіологічні механізми, що детермінуються не тільки на функціональному, але й на морфологічному рівні. Майбутній педагог – логопед повинен буди обізнаним з цими аспектами. Мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям і завдяки якому відбувається соціалізація дитини. Водночас, як засвідчує практика, поширення комп’ютеризації, телебачення та інших технічних засобів, які стали доступними й дітям дошкільного віку як у сім'ї, так і в дошкільних закладах, обмежує безпосереднє спілкування дітей з іншими мовцями, внаслідок чого збагачується їхня пізнавальна сфера і водночас гальмується мовленнєва. У зв'язку з актуальністю даного питання нами була обрана тема дослідження: «Профілактика порушень писемного мовлення у дітей старшого дошкільного віку».