Перегляд за Автор "Zorochkina Tetiana Serhiivna"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Змістові засади підготовки майбутніх учителів початкової школи Великої Британії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana SerhiivnaУ статті розкрито змістові засади підготовки майбутніх учителів початкової школи Великої Британії. Проаналізовано курикулуми ЗВО, у яких здійсняються підготовка вчителя початкової школи у Великій Британії. Основна увага при підготовці фахівців приділяються дослідженням, спираячись на їх розуміння педагогіки, розвитку дитини та вивчення предмету навчального плану для розробки цілісного підходу до навчання. Програмоя курикулумів університетів студентам запропоновано різноманітні види творчих робіт: звіти, нариси, есе, групові проекти, робота в складі команди, критичний підхід до опанування предметами початкової школи, захист своїх ідей, сумарна оцінка, гра, дискусійні групи тощо.Документ Корекція сенсорного розвитку молодших школярів з порушеннями зору(2023) Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Ніколаєску Інна Олександрівна; Nikolaiesku Inna Oleksandrivna; Литвин Ірина Миколаївна; Lytvyn Iryna MykolaivnaУ статті розкрито особливості сенсорного розвитку молодших школярів з порушеннями зору. Визначено основні принципи корекції сенсорного розвитку дітей з порушеннями зору: використання різних сенсорних стимулів;застосування спеціальних методик вправ і тренувань для розвитку сенсорних навичок; диференціація інформації за допомогою різних способів подання;постійне використання кольорових та контрастних матеріалів; створення комфортних умов для сприйняття інформації; індивідуалізація освітнього процесу. Висвітлено особливості корекційно‐розвиткової роботи з дітьми з порушеннями зору. Розглянуто основні завдання корекційно‐розвиткових занять з молодшими школярами. Здійснено аналіз корекційно‐ розвиткових програм для учнів 1‐4 класів з порушеннями зору, що затверджені Міністерством освіти і науки України.Документ Модальна логіка у математичній підготовці майбутніх учителів початкової школи(2023) Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Іванова Катерина; Ivanova KaterynaУ статті обґрунтовано значення удосконалення логіко‐математичної підготовки майбутніх фахівців початкової освіти у закладах вищої освіти (ЗВО).Зазначено, що система математичної підготовки майбутніх учителів початкової школи має широкі можливості для логічного розвитку особистості, логіко‐математичної грамотності. Особливу увагу в дослідженні приділено питанням удосконалення змісту математичної підготовки майбутніх учителів початкової школи шляхом включення розгляду сучасного розділу логіки − модальної логіки.Вмотивовується, що розгляд модальної логіки в курсі «Математика» для студентів спеціальності «Початкова освіта» сприяє повноцінній реалізації освітньої галузі «Математика», розвиває їх логічну грамотність.Документ Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів до роботи з обдарованими учнями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Зорочкіна Тетяна Сергіївна ; Zorochkina Tetiana SerhiivnaУ статті розглянуто особливості професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів до роботи з обдарованими учнями. Здійснено аналіз основних компонентів підготовки вчителя початкових класів до роботи з обдарованими учнями (мотиваційний, змістовий, процесуальний, креативно-діяльнісний, рефлексивний). Висвітлено процес формування професійної компетентності майбутніх учителів початкових класів до роботи з обдарованими учнями під час вивчення навчальної дисципліни «Підготовка творчого вчителя до роботи з обдарованими учнями». Визначено педагогічні умови підгoтoвки творчого вчителя до роботи з oбдаpoваними учнями.Документ Психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Литвин Інна Миколаївна; Lytvyn Inna Mykolaivna; Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Шпак Валентина Павлівна; Shpak Valentyna PavlivnaУ статті розглянуто психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку. Обґрунтовано важливість врахування вікових особливостей розвитку молодших школярів в освітньому процесі початкової школи. Дослідження показує, що цей період є важливим для формування моральних цінностей, активного розвитку особистості, пізнавальних процесів та емоційної стійкості. Висвітлено фактори, які впливають на розвиток дітей молодшого шкільного віку, включають генетичні особливості, стан здоров'я, соціальну ситуацію, оточення та організацію освітнього процесу. Нестабільність цих факторів вимагає подальших досліджень і розробок для врахування змін в сучасній освіті.Документ Підготовка майбутніх педагогів до превентивної діяльності з молодшими школярами в закладах загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Зобенько Наталія; Zobenko NataliiaУ статті обґрунтовано доцільність проведення своєчасної превентивної роботи в закладах освіти з метою попередження відхилень у поведінці учнів молодшого шкільного віку. Особлива увага звертається на підготовку майбутніх педагогів до превентивної діяльності з молодшими школярами в закладах загальної середньої освіти. Зокрема, аналізується структура підготовки здобувачів вищої освіти до превентивної педагогічної діяльності, яка об’єднує такі складники: освітній; організаційний; дидактичний; особистісний; технологічний. Схарактеризовано зміст, продуктивність підготовки майбутніх педагогів до превентивної професійної діяльності з молодшими школярами. В основі превентивної діяльності лежить особистісний підхід до її організації. При цьому цілісність і позитивна тенденція розвитку особистості забезпечується превентивним характером педагогічної діяльності, створенням умов для самовираження кожного учня. Зазначено, що особливістю превентивної діяльності є гуманізація освітнього процесу.Документ Розвиток навичок проектно‐художньої діяльності молодших школярів засобами STEAM‐освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Мовчан Валентина Іванівна; Movchan Valentyna Ivanivna; Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Здір Дарина Русланівна; Zdir Daryna RuslanivnaСтаття присвячена проблемі розвитку навичок проектно‐художньої діяльності молодших школярів засобами STEAM‐освіти (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics). Розкрито основні підходи до визначення поняття «проектно‐художня діяльність» та її зв'язок із STEAM‐освітою, яка, інтегруючи знання з природничо‐математичних дисциплін із мистецтвом, сприяє більш глибокому розумінню учнями навколишнього світу та його взаємозв'язків. Схарактеризовано можливості розвитку навичок проектно‐художньої діяльності учнів початкової школи шляхом реалізації елементів STEAM‐освіти в освітньому процесі, зокрема через організацію STEAM‐проектів. Акцентовано увагу на етапах реалізації STEAM‐проектів, що включають планування, експериментування, створення прототипів, тестування та презентацію готових рішень. Кожен етап STEAM‐проекту забезпечує формування нових навичок у дітей, розвиває їхню здатність до аналізу й синтезу, що дозволяє успішно вирішувати завдання як технічного, так і творчого характеру. Процес створення прототипів і тестування допомагає учням відчути реальні технічні та дизайнерські виклики, що готує їх до вирішення проблем у реальному житті. Встановлено, що застосування STEAM‐освіти в початковій школі для розвитку проектно‐художньої діяльності молодших школярів дає змогу стимулювати мотивацію до навчання, розвивати креативність, комунікативні навички, здатність до співпраці та створити навчальне середовище, де учні можуть експериментувати, творити і вирішувати комплексні проблеми, інтегруючи знання із різних предметів і застосовуючи їх у практичній діяльності.Документ Роль позааудиторної роботи у підвищенні якості підготовки майбутніх фахівців іноземної мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Кучай Тетяна; Сулим Володимир; Рожак Наталія; Рокосовик Наталія; Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Kuchai Tetiana; Sulym Volodymyr; Rozhak Nataliia; Rokosovyk Nataliia; Zorochkina Tetiana SerhiivnaУ статті розглядається роль позааудиторної роботи у підвищенні якості підготовки майбутніх фахівців іноземної мови. Важливоя умовою досягнення високих результатів підготовки фахівців іноземної мови є оптимальне поєднання аудиторної та самостійної позааудиторної роботи студентів. Дуже вагомим є розвиток самостійності студента, формування навичок самостійної пошукової діяльності, здатності брати на себе відповідальність, самостійно вирішувати проблему, знаходити конструктивні рішення, вихід із кризової ситуації тощо. Позааудиторна робота утворює у студентів уміння володіти прийомами аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння; розвиває гнучкість мислення; відкриває можливості для розвитку та стабілізації позитивних мотивів учіння для активізації процесу оволодіння іноземною мовою як засобом спілкування й формування особистості висококваліфікованого фахівця.Документ Теоретичні засади розвитку системи неперервної педагогічної освіти у Великій Британії(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Зорочкіна Тетяна Сергіївна ; Zorochkina Tetiana SerhiivnaУ статті розкриваються теоретичні засади розвитку системи неперервної педагогічної освіти у Великій Британії. Визначено характерні ознаки розвиненої неперервної освіти ХХІ століття. Окреслено структуру британської системи неперервної педагогічної освіти, що має такі рівні: перший рівень включає неуніверситетські і університетські програми педагогічної освіти; другий рівень включає теоретичну та практичну підготовку стажиста в процесі «пробного року», період адаптації випускника університету або коледжу до умов школи; третій рівень включає підвищення кваліфікації на короткострокових і довгострокових курсах з відривом і без відриву від роботи.Документ Формування мовно‐комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Яцина Світлана Миколаївна; Yatsyna Svitlana Mykolaivna; Литвин Інна Миколаївна ; Lytvyn Inna Mykolaivna; Гуйван Людмила Вікторівна; Huivan Liudmyla ViktorivnaУ статті узагальнено підходи до дефініції поняття мовно‐ комунікативної компетентності, розкрито особливості її формування у майбутніх учителів початкових класів як важливої складової професійної підготовки. Встановлено, що мовно‐комунікативна компетентність майбутніх вчителів початкових класів включає комплекс знань, умінь, навичок, особистісних та професійно важливих якостей, необхідних для майбутньої професійної діяльності, ефективної комунікації в освітньому процесі. Характерними ознаками мовно‐комунікативної компетентності є відносність, динамічність, універсальність, контекстуальна зумовленість, розвивальний характер. Необхідність формування мовно‐комунікативної компетентності вчителів початкових класів зумовлена специфікою їх професійної діяльності, від здатності вчителя чітко та правильно використовувати мовні ресурси залежить якість навчання учнів. Акцентовано увагу на важливості цілеспрямованого підходу до формування мовно‐комунікативної компетентності компетентності під час професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів. Визначено основні складові процесу формування мовно‐комунікативної компетентності майбутніх учителів початкових класів: засвоєння граматики, лексики, фонетики та стилістики української мови, розвиток мовних умінь через їх активне застосування в різних комунікативних ситуаціях, включаючи рольові ігри, дискусії, дебати та вправи, оволодіння сучасними методами навчання мовно‐літературної освітньої галузі.Документ Формування психологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Зобенько Наталія; Zobenko Nataliia; Зорочкіна Тетяна Сергіївна; Zorochkina Tetiana Serhiivna; Литвин Інна Миколаївна ; Lytvyn Inna MykolaivnaУ статті обґрунтовано особливості формування психологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів у закладах вищої освіти. Проаналізовано, що психологічна компетентність є необхідною умовою для створення ефективної та адаптивної освітньої системи, яка здатна відповідати на виклики сучасності. Окреслені основні напрями роботи щодо формування психологічної компетентності майбутнього вчителя початкових класів. Акцентовано, що ґрунтовна психологічна підготовка вчителя початкових класів є запорукою успішного втілення в життя педагогіки співробітництва, ідей варіативності змісту навчання, його індивідуалізації й диференціації, реалізації особистісно‐діяльнісного підходу в освітньому процесі, упровадження активних методів і відповідних їм форм організації навчальної діяльності учнів на основі систематичної діагностики, прогнозування і корекції.