Перегляд за Автор "Zhulinskyi Mykola Vasylovych"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Технологічні особливості роботи з левкасним грунтом(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Кохан Наталія Михайлівна; Kokhan Nataliia Mykhailivna; Жулінський Микола Васильович; Zhulinskyi Mykola VasylovychМета статті полягає у зіставленні традиційної технології створення левкасного грунту із сучасними авторськими техніко‐технологічними експериментами у цій галузі. Художня практика творів із використанням левкасного грунту довела життєстійкість цієї технології: від фаюмского портрета до практики сучасного іконопису та сучасних живописних творів. Досліджено, що техніко‐технологічні процеси створення грунту не зазнали великих змін. Однак, тут залишається простір варіативності у складі та пропорційних співвідношеннях складових грунту. Сучаcні митці, що створюють твори на твердій основі, націлені на тривале та якісне збереження своїх творів, тому не використовують пластифікаторів (мед, гліцерин) та розділення шарів (чорновий та чистовий), які роблять шар зручнішим для обробки та полегшують шліфування поверхні. Пластифікатори також уповільнюють висушування живописних шарів. Використовують їх в іконописних майстернях, оскільки останні орієнтовані на виконання великої кількості ікон. Для сучасного світського живопису на полотні склад левкасного ґрунту, навпаки, обов'язково включає пластифікатор – ціле сире яйце, що сприяє гнучкості та міцності основи (полотна). Використання сучасних текстурних матеріалів та акрилових фарб збагачує технологію створення левкасу новітніми прийомами й ефектами; виводить на новий рівень розвитку у мистецтві. Перспективою подальших наукових розвідок є дослідження художніх можливостей (технічних та технологічних прийомів), що притаманні левкасному ґрунту в створенні фактурних поверхонь, у моделюванні рельефів та об'ємів в іконописі та у світському мистецтві, у виявленні технологічних особливостей поєднання різних матеріалів, їх кріплення на основі та обробка на різних етапах формування художнього твору.