Перегляд за Автор "Zhovnych Olesia Volodymyrivna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Соціально‐педагогічні умови модернізації початкової освіти: виклики та перспективи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Жовнич Олеся Володимирівна; Zhovnych Olesia Volodymyrivna; Мотрук Валентина; Motruk ValentynaУ статті розглядаються педагогічні умови, необхідні для сприйняття європейських цінностей в освітньому процесі. Автор аналізує вплив науково вивірених гуманістичних інтерактивних технологій, які тренують вміння та якості "сучасного європейця". Особлива увага приділяється змінам у професійній діяльності та стилі мислення освітян. В статті розглядаються компоненти готовності педагогів до сприйняття європейських цінностей:ціле‐мотиваційний, змістовий, операційний та інтеграційний. Автор підкреслює важливість дослідження динаміки змін у готовності освітян та вплив педагогічних заходів на їх особистісно‐професійне зростання.Висвітлюються основні умови підготовки освітян з євроінтеграції в системі ППО, що сприяють формуванню їх готовності до сприйняття європейських цінностей та покращенню якості освіти.У статті аналізується комплекс компонентів готовності педагогів до сприйняття європейських цінностей, зокрема ціле‐мотиваційного, змістового,операційного та інтеграційного. Стаття обговорює роль системи ППО в розширенні та удосконаленні знань і умінь освітян, отриманих у попередньому навчанні та практиці, з фокусом на формування та розвиток особистісно‐професійних підходів до питань євроінтеграції. Зазначається, що когнітивний компонент цього процесу включає глибокі знання про європейську культуру,освіту, економіку та історію взаємин України та Європи. Особливий акцент робиться на інноваційних підходах та методологіях, які допомагають формувати в освітян такі якості, як саморозвиток, професійна самоактуалізація, пізнання та творчий розвиток. Висвітлюється важливість створення сприятливих умов у навчальних закладах іметодичних центрах для забезпечення ефективного саморозвитку особистості, спрямованого на інтеграцію з європейським освітнім простором та формування готовності до сприйняття європейських цінностей.Документ Сучасні тенденції євроінтеграції початкової школи(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Жовнич Олеся Володимирівна; Zhovnych Olesia VolodymyrivnaПрактичне забезпечення європейської освіти в Україні розглядається як ключовий елемент не лише академічного розвитку, але й формування вмінь та навичок учнів у співпраці з європейськими партнерами. Запровадження європейського виміру в українську освіту не передбачає стандартизації, але вимагає індивідуального підходу до розроблення навчальних планів і методик викладання, спрямованих на засвоєння знань про європейські країни та їхні культурні особливості. Участь у міжнародних проєктах, партнерствах з європейськими школами та розвиток мовних навичок стають важливими компонентами європейської освіти в Україні. Впровадження цих ідей українськими освітніми установами сприятиме формуванню нової культури громадянина, зорієнтованої на європейські цінності та діалог між культурами. У соціологічному дослідженні, проведеному протягом 2023‐2024 років, аналізується ставлення українського науково‐педагогічного персоналу та слухачів післядипломної педагогічної освіти до європейського вектора розвитку України. Виявлено, що вони позитивно оцінюють європейські цінності як фундамент демократичного суспільства, розглядаючи їх як важливий аспект інтеграції України у європейський освітній простір. Високий рівень підтримки євроінтеграції серед учасників дослідження, що склав 94,0%, свідчить про актуальність цієї проблеми для української освітньої спільноти. Науково‐педагогічний персонал вбачає у євроінтеграційному процесі можливість підвищення престижу своєї професії та поліпшення умов праці. Однак, дослідження також виявило недостатню реалізацію цінностей, таких як підтримка суб’єктності учнів та гнучкість освітніх програм. Потреба в вивченні іноземних мов, хоч і усвідомлена, часто не відображається на практиці в навчальних закладах, що свідчить про наявність протиріч у реалізації цих завдань. Саме тому необхідно активізувати практичні заходи для забезпечення повноцінного впровадження європейських цінностей у педагогічну практику України.Документ Формування життєвих навичок в учнів початкової школи в контексті європейського досвіду(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2023) Жовнич Олеся Володимирівна; Zhovnych Olesia VolodymyrivnaУ статті розглядається ефективність впровадження життєвих навичок у навчальний процес через предмет-носій, що забезпечує інтеграцію методики в обов’язкові шкільні предмети. Найкращими предметами-носіями визнано ті, що сприяють соціальній активності та здоровому способу життя, такі як «Health education» та «Основи здоров’я».Життєва компетентність, відповідно до експертів Ради Європи, включає здатність реагувати на індивідуальні та соціальні потреби, а також знання і навички, визначені міжнародними стандартами. Робоча група, створена на саміті в Лісабоні, визначила ключові компетентності для навчання протягом життя, включаючи навички лічби, письма, ІКТ та соціальні навички. У статті також підкреслюється важливість інформаційних технологій у східноєвропейських країнах, зокрема в країнах Вишеградської четвірки, де активно впроваджуються комп’ютерні мережі для організації міжнародних проектів на теми прав людини та толерантності. Окрему увагу приділено формуванню правових знань у школах, оскільки питання прав людини є актуальними на міжнародному та національному рівнях, що підкреслює важливість їх вивчення в системі початкової освіти регіону. Сьогоднішня освіта вимагає від школярів підготовки до дорослого життя та адаптації до ринку праці. Один з основних напрямів реформування початкової освіти – формування життєвих компетентностей, корисних у майбутньому, що можна запозичити з досвіду країн Вишеградської четвірки. Також важливо дослідити підготовку вчителів до впровадження компетентнісного підходу. Педагоги мають звертати увагу на освітні проблеми в полікультурному середовищі Польщі, Чехії, Словаччини та Угорщини. У початкових школах важливо не лише надавати знання, а й допомагати дітям знаходити свій шлях, прищеплюючи цінності толерантності та поваги до різних культур, що є ключовим для інтеграції до європейського освітнього простору.