Перегляд за Автор "Zhorova Iryna Yaroslavivna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Організація шкільної освіти України на початку ХХ століття(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Жорова Ірина Ярославівна; Zhorova Iryna YaroslavivnaМетою статті є висвітлення основних тенденцій організації шкільної освіти України на початку ХХ століття. На різних етапах наукового пошуку використано комплекс взаємодоповнювальних методів досліджень: системно-історичний, хронологічний і діахронний; емпіричні методи; структурно-системний аналіз; компаративний аналіз. У процесі дослідження виявлено, що реформоутворювальною домінантою розвитку освіти початку XX століття було посилення громадської ініціативи, вплив громадської думки на організацію і розроблення програм народної школи. Бюрократичний лад школи з її релігійно-монархічними тенденціями поступово змінював парадигмальні орієнтири та організаційні засади шкільної освіти.Документ Українізація загальноосвітньої школи в Україні в 1930-х роках(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Жорова Ірина Ярославівна; Zhorova Iryna Yaroslavivna; Сушко Володимир; Sushko VolodymyrУ дослідженні було поставлено мету розкрити особливості українізаційного процесу загальноосвітньої школи в Україні в 1930-х роках. Авторами зазначено, що в 30-х роках ХХ століття почалося розгортання уніфікаційних процесів у системі радянської освіти, поступово стверджувалася марксистсько-ленінська ідеологія в суспільних науках, у тому числі й педагогіці. Почався процес деукраїнізації, який найбільше себе виявив у галузі освіти. У статті визначено, що основними детермінантами, які мали негативний вплив на процес українізації, були дії керівництва СРСР та УРСР, зреалізовані в постановах і розпорядженнях, що ґрунтувалися на ідеологічних засадах тогочасної політики.