Перегляд за Автор "Zhdanova-Nedilko Olena Hryhorivna"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження динаміки навчальної взаємодії викладача та студента у процесі вивчення педагогічних дисциплін(2015) Жданова-Неділько Олена Григорівна; Zhdanova-Nedilko Olena HryhorivnaМетою статті є розкриття сутності й аналіз чинників успішної навчальної взаємодії викладача та студента у процесі вивчення педагогічних дисциплін на основі ціннісного підходу в педагогічній освіті. Автор використовує загальнонаукові та спеціальні методи, адекватні темі й меті (вивчення та аналіз наукової літератури; синтез, порівняння, систематизація, узагальнення, спрямовані на обґрунтування теоретичних положень дослідження; педагогічний експеримент та ін.). Результати дослідження сприяють підвищенню якості викладання педагогічних дисциплін і можуть використовуватися в навчальній практиці вищої школи, інститутів післядипломної освіти, в самоосвітньому процесі.Документ Формування елементів педагогічної майстерності фахівців гуманітарної сфери засобами змішаного навчання(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024) Жданова-Неділько Олена Григорівна; Zhdanova-Nedilko Olena Hryhorivna; Ткаченко Андрій; Tkachenko Andrii; Пивовар Ніна; Pyvovar Nina; Міхеєнко Олександр Іванович; Mikheienko Oleksandr IvanovychУ статті розглядається значення формування у майбутніх фахівців гуманітарної сфери елементів педагогічної майстерності як передумови забезпечення їхньої суб’єктності в професійному середовищі, здатності до професійного взаємовпливу та здійснення самовиховання, спрямованого на розвиток відповідних здібностей. Автори обстоюють, зокрема, важливість для фахівця гуманітарної сфери формування таких особистісно-професійних якостей (відповідно до концепції полтавської школи педагогічної майстерності), як гуманістична спрямованість, що знаходить конкретні вияви в позитивному соціальному мисленні, пізнавальної активності як сенсоутворюючого та акмеологічного чинника, низки здібностей соціально-комунікативного плану та технічних навичок взаємодії, що в сукупності створюють комплекс властивостей особистості, необхідних для встановлення конструктивних стосунків у професійному середовищі. Йдеться про стосунки, коли фахівець водночас зберігає здатність бути достатньо впливовою особистістю, вміє продуктивно діяти без порушення особистих кордонів колег та коректно оберігати свої власні. Аналізуються можливості для формування елементів педагогічної майстерності майбутнього фахівця в умовах змішаного навчання, яке сприяло зміні традиційних моделей взаємодії між суб’єктами освітнього процесу та посилило акцент на ділових аспектах їхніх стосунків. Обґрунтовано низку принципів освітньої інтеракції, що сприяють створенню оптимальних для розвитку особистісно-професійних якостей дидактичних умов. Намічено шляхи розширення потенціалу змішаного навчання як чинника варіативної трансформації освітнього процесу в вищій школі, з огляду на його особистісно-розвивальну функцію.