Перегляд за Автор "Yan Tszinven"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Results of Experimental Verification of the Effectiveness of the Methodology of the Basic School Students’ Worldview Culture Formation by Means of Musical Art(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Yan Tszinven; Ян ЦзінвеньThe article describes and interprets results of experimental verification of the effectiveness of the methodology of basic school students’ worldview culture formation by means of musical art. It presents the corresponding model of the methodology of basic school students’ worldview culture formation by means of musical art, which consists of the target, theoretical-methodological, procedural and result-oriented blocks. Verification of results of the developed methodology showed a significant increase in the level of formation of the basic school students’ worldview culture in EG. Meanwhile, the results obtained in the students of CG have undergone minor changes compared to the ascertaining experiment and testify to the insufficient use in the process of teaching musical art of forms and methods that contribute to the formation of worldview culture.Документ Критерії, показники та рівні сформованості світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Ян Цзінвень; Yan TszinvenУ статті авторами визначено критерії, показники та рівні сформованості світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва. Доведено, що світоглядна культура не має єдиного універсального критерію. Визначено рівень сформованості світоглядної культуриучнів основної школи відповідно до пізнавально‐знаннєвого, емотивно‐ мотиваційного, операційно‐діяльнісного та оцінно‐рефлексивного критеріїв, які, у свою чергу, відповідають інтелектуальному, емоційно‐вольовому, практико‐дієвому та рефлексивному компонентам. З метою визначення рівнясформованості світоглядної культури учнів основної школи відповідно до критеріїв визначено показники. Виокремлено три рівні сформованості світоглядної культури учнів основної школи: репродуктивний (низький), репродуктивно‐творчий (середній), творчо‐конструктивний (високий).Документ Процесуальні засади формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Ян Цзінвень; Yan TszinvenУ статті окреслено процесуальні засади формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва. На основі аналізу, узагальнення й систематизації наукових джерел із досліджуваної проблеми та проведення дослідно-експериментальної роботи визначено сутність поняття «світоглядна культура», окреслено функції світогляду, визначено чинники формування світоглядної культури, виокремлено структурні компоненти, розроблено та обґрунтовано педагогічні умови й визначено етапи формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва.Документ Формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Ян Цзінвень; Yan TszinvenДисертація є комплексним дослідженням, у межах якого теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено методику формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва. У роботі розкрито феноменологію світоглядної культури в педагогічній і мистецькій теоріях. На основі аналізу, систематизації й узагальнення наукової інформації, розглянуто коло споріднених категорій феномену «світоглядна культура», як- от «культура» та «світогляд». Виокремлено аспекти розгляду феномену світоглядної культури, як-от: світоглядна культура як компонент духовної культури особистості; психологічні аспекти світоглядної культури; філософські аспекти світоглядної культури; художньо-естетичний контекст; педагогічний контекст. Визначено сутність світоглядної культури учнів основної школи і розроблено компонентну структуру її формування засобами музичного мистецтва. На основі теоретичного узагальнення розкрито феномен світоглядна культура як життя людини у просторі й часі, створеного індивідуального образу світу, який містить структуровані ідеї загальних моделей, які існують у світі, зокрема, у яких визначено особливості ідеального світу, суспільства й людини. Визначено структуру формування світоглядної культури учнів основної школи, яка включає такі компоненти: 1) інтелектуальний; 2) емоційно-вольовий; 3) практико-дієвий; 4) рефлексивний. Розроблено методику формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва, в основу якої покладено ідеї системного, особистісно-діяльнісного, аксіологічного, синергетичного, герменевтичного та культурологічного наукових підходів, відповідно до яких висвітлено педагогічні принципи (цілісності, історизму, художніх аналогій і контрасту, індивідуалізації, інтеграційності). Розроблено організаційно-методичну модель, що відображає методику формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва. Дана модель складається з таких блоків: цільового (мета й завдання), теоретико-методологічного (наукові підходи і педагогічні принципи), процесуального (чинники формування світоглядної культури, функції світогляду, структурні компоненти формування світоглядної культури учнів основної школи, етапи і педагогічні умови формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва) та результативного (критерії, показники та рівні сформованості світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва). Обґрунтовано методичне забезпечення формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва, що включало чотири педагогічні умови (1) орієнтація вчителів музичного мистецтва на вікові й індивідуальні особливості учнів у процесі формування світоглядної культури; 2) підготовленість учителів музичного мистецтва до здійснення процесу формування світоглядної культури в учнів основної школи; 3) виділення світоглядних проблем у змісті навчального предмета «музичне мистецтво» та інтегрованого курсу «мистецтво»; 4) організація різних видів і форм навчальної діяльності в мистецькій освіті, які сприяють формуванню та прояву світоглядної культури), відповідні форми та методи). Визначено критеріальний апарат для діагностики сформованості світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва. Відповідно до компонентів визначено критерії з відповідними показниками: пізнавальний (1) системність і цілісність знань про світ та його складові частини, що передбачає засвоєння й усвідомлення школярем провідних світоглядних ідей у процесі музичного навчання; 2) узагальненість знань, що передбачає наявність умінь встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, порівняння, класифікації; 3) якість та істинність знань, що відзначається наявністю вміння відтворення ознаки певного об’єкта, пояснення його сутності; 4) пізнавальний інтерес учнів основної школи до світоглядних проблем; 5) загальна музична ерудиція учнів основної школи); емоційно-мотиваційний (1) сформованість поглядів учнів основної школи на об’єктивний світ, природне й соціальне середовище; 2) рівень готовності до засвоєння світоглядних ідей; 3) міра адекватності емоційного реагування учнів на твори музичного мистецтва; 4) наявність різноманітних асоціацій під час спілкування з творами музичного мистецтва; 5) потреба у спілкуванні з музичним мистецтвом; 6) міра переконаності в необхідності вдосконалення й розширення власних знань про природу, суспільство, людину; 7) мотивація використання знань учнями основної школи), операційно-діяльнісний (1) рівень сформованості операційних умінь, серед яких найпоширенішими виступають уміння; 2) рівень готовності до реалізації власних світоглядних знань з музичного мистецтва; 3) здатність до усвідомлення власних вражень від музичних творів; 4) уміння співвідносити елементи музичної мови зі змістом твору; 5) прагнення виразити себе у процесі музичної діяльності) та оцінно-рефлексивний (1) розвиненість рефлексивних умінь: оволодіння учнем засобами самоаналізу, самооцінки, самовизначення, самореалізації; 2) здатність порівнювати себе з певним еталоном; 3) наявність сформованого вміння ставити й розв’язувати завдання у процесі навчальної діяльності, самостійно долати невдачі). Використання методів діагностики рівня сформованості світоглядної культури учнів основної школи (творчо-конструктивний (високий), репродуктивно-творчий (середній) та репродуктивний (низький) рівні) під час проведення констатувального експерименту дозволило з’ясувати й порівняти наявний рівень сформованості світоглядної культури учнів основної школи експериментальної та контрольної груп, який показав відносну однорідність у результатах обох груп. Проведено експериментальну перевірку ефективності розробленої методики формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва. Розроблену методику запроваджено під час формувального експерименту, який проходив у п’ять етапів: мотивації; орієнтування; моделювання; перетворення; проектування, до яких підібрано відповідне змістове наповнення, що складалося з педагогічних умов, груп методів, форм, що забезпечило формування світоглядної культури учнів основної школи. Перевірка результатів опрацьованої методики показала значне зростання рівнів сформованості світоглядної культури учнів основної школи в ЕГ. Між тим, результати, отримані в КГ учнів, зазнали незначних змін порівняно з констатувальним експериментом та свідчать про недостатнє використання в процесі викладання музичного мистецтва форм і методів, що сприяють формуванню світоглядної культури. Наукова новизна отриманих результатів дослідження детально презентована на слайді та полягає в тому, що в ньому вперше: здійснено цілісне дослідження формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва; розкрито сутність поняття «формування світоглядної культури»; розроблено структуру досліджуваного феномену; розроблено й упроваджено методику формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва, а також критерії та показники оцінювання рівнів їх сформованості. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає у використанні методики формування світоглядної культури учнів основної школи засобами музичного мистецтва на уроках музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти для забезпечення потреб загальної мистецької освіти, позашкільної освіти та фахової підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва.