eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Voronina-Pryhodii Daria Anatoliivna"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Європейська інтеграція в освітньому дискурсі: теоретичні засади, історичні передумови та сучасні виклики
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Вороніна-Пригодій Дар'я Анатоліївна; Voronina-Pryhodii Daria Anatoliivna
    Досліджено багатогранний процес європейської інтеграції в контексті освітньої політики, акцентуючи на її теоретичних основах, історичному розвитку та актуальних викликах, зокрема пов’язаних із інтеграцією дітеймігрантів. Проаналізовано освіту як ключовий інструмент соціалізації, формування громадянської ідентичності та розвитку людського капіталу в умовах європейської інтеграції, підкреслюючи її роль у створенні Європейського освітнього простору. Мета дослідження – оцінити сучасні виклики в освітній інтеграції, зокрема щодо дітей-мігрантів і окреслити перспективи адаптації європейського досвіду в освітній політиці України. Теоретична рамка дослідження базується на міждисциплінарному підході, що поєднує теорії освітньої політики, європейських студій, міжкультурної педагогіки та соціології освіти. Висвітлено історичні передумови інтеграційних процесів, починаючи від післявоєнного створення наднаціональних інституцій, таких як Європейське об’єднання вугілля і сталі (1951), Європейське економічне співтовариство (1957), до ключових ініціатив, зокрема Болонського процесу (1999) та стратегії EEA до 2025–2030 років. Ці ініціативи сприяли гармонізації освітніх стандартів, мобільності здобувачів освіти і викладачів, а також розвитку інклюзивної та якісної освіти. Розкрито значення інклюзивної освіти, яка виходить за межі підтримки осіб із особливими потребами та охоплює дітей-мігрантів і представників меншин. Теоретичне підґрунтя інклюзії базується на моделі соціального включення та екологічних систем Бронфенбреннера, які наголошують на взаємодії між школою, родиною та суспільством. Міжкультурна освіта розглядається як інструмент формування діалогу, поваги до культурного розмаїття та громадянської відповідальності, що є основою для соціальної згуртованості. Приділено увагу сучасним викликам, зокрема кризі, спричиненій повномасштабною війною в Україні, яка призвела до масової міграції, зокрема дітей. Проаналізовано досвід країн ЄС, таких як Німеччина, Швейцарія та Австрія, у адаптації освітніх систем до потреб учнів із міграційним досвідом. У Німеччині застосовуються підготовчі класи («Willkommensklassen»), у Швейцарії – індивідуалізовані програми в межах кантональних систем, а в Австрії – мовні класи («Deutschförderklassen») та мобільні міжкультурні команди. Ці практики спрямовані на мовну підтримку, психосоціальну адаптацію та міжкультурну інтеграцію, хоча стикаються з викликами, такими як нестача педагогів і нерівномірне фінансування.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук