Перегляд за Автор "Voronina Maryna"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Ергономічність мультимедійної презентації як предмет оцінювання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Дєордіца Таяна; Dieorditsa Taiana; Білевич Світлана; Bilevych Svitlana; Вороніна Марина; Voronina Maryna; Гладушина Раїса; Hladushyna RaisaПостановка проблеми. За нашими спостереженнями, студентським мультимедійним презентаціям часто бракує ергономічного опрацювання. Маючи намір навчати студентів самооцінювання ергономічності цих мультимедійних об’єктів, ми задалися питанням: які ознаки мультимедійної презентації є основою для оцінювання її ергономічного рівня як прийнятного. Матеріали і методи. Методологічною основою дослідження є стандарт ДСТУ EN ISO 14915-1:2009 «Ергономіка програмного забезпечення для мультимедійних інтерфейсів користувача». Задачу оцінювання ергономічності мультимедійної презентації розглянуто з позицій теорії прийняття рішень. Для розв’язання цієї задачі використано модельний підхід. Результати. Розроблено два взаємопов’язані теоретичні конструкти: 1) опис ергономічного базового зразка для неінтерактивних мультимедійних презентацій з мінімальним набором статичних медіа, 2) критеріальна модель оцінювання ергономічного рівня таких презентацій. Зразок має три характеристики, що узагальнюють особливості когнітивного оброблення інформації людиною. Їх втілюють дев’ять спостережуваних ознак, які безпосередньо оцінюються. Критеріальну модель розроблено за логікою побудови багатокритеріальної моделі задачі прийняття рішень. Її ключовими елементами є набір критеріїв і шкали критеріїв. Спостережувані ознаки зразка виступили критеріями оцінювання. Їх забезпечено бінарними шкалами. Висновки. Обґрунтовано дві пропозиції: 1) вважати неінтерактивну мультимедійну презентацію ергономічною, якщо її ознаки узагальнюють три характеристики: придатність для цілі спілкування; придатність для розуміння і запам’ятовування; придатність для зорового сприйняття; 2) оцінювати ергономічний рівень мультимедійної презентації як прийнятний, якщо дотримано всіх дев’яти пропонованих критеріїв. Розроблені взаємопов’язані теоретичні конструкти становлять основу інформативного зворотного зв’язку між викладачами та студентами.Документ Мисленнєва тактика засвоювання термінів фахової мови(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Дєордіца Таяна; Вороніна Марина; Єпіфанова Ольга; Толмачов Володимир Сергійович ; Dieorditsa Taiana; Voronina Maryna; Yepifanova Olga; Tolmachov Volodymyr SerhiiovychФормулювання проблеми. За нашими спостереженнями, чимало студентів, опрацьовуючи наукові дефініції термінів, стикаються з труднощами у їх розумінні. Зважаючи на неможливість навчити розумінню, ми задалися питанням: які мисленнєві тактики забезпечують свідоме засвоєння термінів? Матеріали і методи. Основу пропонованої розробки становлять результати логічного аналізу мови як знакової системи. Ідея виконання над поняттям аналітичних і синтетичних логічних операцій, заснованих на обох типах ієрархічних відношень між поняттями — «рід — вид» і «ціле — частина», постає із загального морфологічного аналізу F. Zwicky. Результати. З’ясовано, що термін як мовний знак має три прикмети: предметне значення, смисл і смисловий зміст. Смисл терміна фіксує дефініція, а смисловий зміст йому приписує характеристика – пізнавальний прийом, схожий із дефініцією. Смисловий зміст, на відміну від смислу терміна, є сукупністю неструктурованої інформації. Розглядувана мисленнєва тактика спрямована на розвиток у суб’єкта учіння здатності розуміти смисл певного терміна через надання його смисловому змісту структурної організації. Структурувати смисловий зміст терміна пропонується шляхом розв’язання двох завдань. Виведення термінів, що є опорними словами шуканої структури, – суть першого завдання. Відтворення структури смислового змісту засвоюваного терміна – суть другого завдання. Розглядувана мисленнєва тактика є втіленням педагогічного прийому, описаного у логічній теорії поняття: пізнавальні прийоми, схожі з визначенням, мають йому передувати, адже їх застосування часто полегшує розуміння і засвоєння дефініції терміна Висновки. Пропонована мисленнєва тактика засвоювання терміна буде дієвою, якщо суб’єкт учіння: 1) вміє встановлювати і визначати ієрархічні зв’язки між поняттями; 2) знає сутність, структуру і правила виконання над поняттям логічних операцій узагальнення поняття, таксономічного і мереологічного поділів; мереологічної інтеграції; 3) володіє нормативними процедурами, що є складниками цих операцій; 4) володіє засобами контролю правильності і виконуваних операцій, і виведених термінів.Документ Рецензія на книгу: «Абетка логічного мислення»(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Дєордіца Таяна; Вороніна Марина; Dieorditsa Taiana; Voronina MarynaАзбука логічного мислення, Юрій Петров. МДУ (1991). ISBN: 5-211-01486-3. Відкритий доступ до онлайн-ресурсу: https://www.phantastike.com/intellect/azbuka_logichnogo_myshleniya/djvu/view/. Логічне мислення допомагає методично правильно вирішувати інтелектуальні проблемні ситуації. Ці ситуації трапляються як у звичайному, так і в науковому мисленні. У рецензованій книзі розглядається багато таких ситуацій і пропонуються правила їх вирішення. Ці ситуації і правила стосуються оперування поняттями, способів постановки питань і відповідей, оцінки істинності положень, висновків і т. д. Особливу цінність у цій книзі представляє безліч ретельно підібраних прикладів, які дозволяють зрозуміти суть розглянутих правил. . Правила складають логіку культурологічного мислення, яке вкрай необхідно для написання навчальних і наукових робіт, а також для будь-якого іншого виду інтелектуальної діяльності. Рецензована книга адресована студентам і викладачам.Документ Рецензія на книгу: як писати добре. Класичний посібник зі створення нехудожніх текстів(2024) Дєордіца Таяна; Dieorditsa Taiana; Вороніна Марина; Voronina MarynaКнига американського журналіста та вчителя письменницької майстерності В. Зінссера «Про гарне написання» розповідає про те, якими принципами має керуватися письменник та якими методами створювати якісний нехудожній текст.Документ Свідома мнемічна діяльність у навчанні: досвід систематизації прийомів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Дєордіца Таяна; Dieorditsa Taiana; Вороніна Марина; Voronina Maryna; Єпіфанова Ольга; Yepifanova Olga; Толмачов Володимир Сергійович ; Tolmachov Volodymyr SerhiiovychФормулювання проблеми. За нашими спостереженнями, багатьом студентам складно запам’ятовувати зміст навчальних текстів. У власній педагогічній практиці ми забезпечуємо наших студентів раціональними стратегіями виконання різних видів мнемічної діяльності. Дотримуючись їх, вони поступово оволодівають навичками свідомо управляти власною пам’яттю. Поставивши собі за мету розробити стратегію довільного логічного запам’ятовування навчальних текстів, ми не виявили у доступній нам психологічній літературі системного опису прийомів, які опосередковують цей процес, і тому спробували скласти такий опис самі. Виходячи з тлумачення стратегії як інтегрованої моделі дій, спрямованих на реалізацію складної мети, ми задалися питаннями: 1) якою є мета довільного логічного запам’ятовування навчальних текстів? 2) яка система прийомів уможливлює її досягнення? Матеріали і методи. Методологічною основою нашої розвідки є розроблена Г.К. Середою загальна теоретична модель пам’яті. Систематизацію проведено за допомогою дедуктивного методу. Результати. У логіці ключових принципів обраної теорії пам’яті уточнено мету довільного логічного запам’ятовування навчальних текстів: студент має міцно закріпити у власній пам’яті зміст засвоюваного тексту в певних зв’язках і відношеннях, аби бути здатним відтворити його у бажаному обсязі і в заданий термін для адекватного використання у майбутній діяльності. Пропонована система інтелектуальних і практичних прийомів, що опосередковують процес довільного логічного запам’ятовування, охоплює також мнемічні задачі, що їх породжує виконання цього процесу, і набір мнемічних ефектів, які відображають закономірні зв’язки між ефективністю пам’яті й тими чинниками, що її детермінують. З безлічі виявлених і досліджених у психології мнемічних ефектів ми відібрали ті, які характеризують процедурні умови продуктивного запам’ятовування і генералізують прийоми логічної обробки інформації, її фіксування та закріплення у пам’яті. Зв’язок вказаних елементів системи відображає формула: мнемічні задачі мнемічні ефекти → прийоми розв’язання мнемічних задач. Пропонована система покликана бути інформаційною базою для розробки раціональних стратегій довільного логічного запам’ятовування навчальних текстів. Для зручності використання її формалізований опис представлено у вигляді інтелект-карти. Висновки. В результаті проведеного дослідження уточнено мнемічну мету, на досягнення якої спрямований процес довільного логічного запам’ятовування навчальних текстів, і систематизовано прийоми, які опосередковують цей процес. Параметрами, за допомогою яких проведено систематизацію, виступила комбінація певних мнемічних ефектів. Умовою перетворення описаних прийомів у цілеспрямовані дії, є інтелектуальна активність студентів.