Перегляд за Автор "Tryfonova Olena Mykhailivna"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ К. Д. Синельников – організатор української науки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Садовий М. І.; Sadovyi M. I.; Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena MykhailivnaУ статті розглядається проблема застосування принципу історизму у навчально-виховному процесі вищої та середньої школи. Принцип історизму забезпечує використання історичних відповідностей науки і розвитку техніки. Ми проаналізували використання історичного матеріалу в навчальному процесі середньої і вищої школи. Встановлено, що фізики: Н. Бор, А. Бекерель, Е. Резерфорд, М. Кюрі, Р. Опенгеймер, Е. Фермі, П. Дірак згадуються в підручниках. Відносно вітчизняних учених, то згадуються І. В. Курчатов, А. Д. Сахаров, М. Г. Басов. Проблеми, якими займалися М. Пильников, О. І. Лейпунський, К. Д. Синельников, О. І. Ахієзер, О. С. Бакай, А. К. Вальтер, Ю. Б. Харитон, І. Є. Тамм, П. В. Струминський, Г. М. Фльоров, В. Л. Гінзбург, залишаються практично не відомими. Тому ми пропонуємо, на прикладі діяльності К. Д. Синельникова, показати шлях ліквідації цього недоліку в підручниках. Реалізація такого підходу підвищує якість підручників і знання студентів.Документ Критерії підвищення рівня науковості вивчення питань квантової фізики(2015) Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena MykhailivnaМетодологічною основою дослідження є провідні психолого-педагогічні парадигми навчання та розвитку студентів. У дослідженні використано емпіричні й теоретичні методи, які полягають у визначенні критеріїв підвищення ефективності навчання квантової фізики. Мета статті: обґрунтувати критерії підвищення рівня науковості вивчення питань квантової фізики. В їх основу взято результати аналізу принципу науковості навчання в частині формування змісту квантової фізики. Підвищення рівня науковості ми вбачаємо в поглибленні фундаментальності курсу загальної фізики в поєднанні з професійною спрямованістю та вдосконаленням методики навчання фізичних явищ в умовах входження у світовий освітній простір. Розв’язання окреслених проблем покликане реалізувати запропоновані критерії. У статті з’ясовано й розкрито шляхи реалізації в навчальних модулях основних критеріїв до організації занять за сучасною методичною системою навчання квантової фізики. У подальшому дослідження можна продовжити в частині розробки методики формування експериментальних компетентностей майбутніх учителів фізики під час вивчення питань сучасної фізики.Документ Методичні засади реалізації компетентнісного підходу в навчанні фізико-технічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних технологій в умовах інформаційного суспільства(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena MykhailivnaУ статті розглядаються питання, що пов'язані з окресленням методичних засад реалізації компетентнісного підходу в навчанні фізики і технічних дисциплін в умовах інформаційного суспільства, акцентовано увагу на розвиток інформаційно цифрової компетентності як ключової. Формулювання проблеми. Стрімкий розвиток техногенно-інформаційного суспільства на межі ХХ – ХХІ ст. зумовив перегляд вимог до організації освітнього процесу в закладах вищої освіти, постала проблема його вдосконалення. Це висуває умови до організації освітнього процесу з фізики і технічних дисциплін при підготовці майбутніх фахівців комп’ютерних технологій. Саме ці навчальні предмети є основою науково-технічного прогресу, який вимагає розвитку в майбутніх фахівців інформаційно-цифрової компетентності, що в епоху масової цифровізації отримує статус ключової. Матеріали і методи. У дослідженні використовувалися такі методи: аналіз і синтез змісту нормативних документів, дисертаційних досліджень; моделювання освітнього процесу з фізико-технічних дисциплін; структурно-логічний аналіз; метод системної призми. Результати. На основі аналізу нормативних документів, результатів праць дослідників і власного досвіду визначено структури: навчальної програми компетентнісного навчання, дій суб’єкта навчання з формування його здатності до набуття компетентності, проектування визначальних цілей навчальної програми та схеми формування компетентності з вирішення завдань змісту навчальної програми. Окрема увага приділена компонентам і показникам ключової компетентності, загальним змістовим лініям навчання фізики і технічних дисциплін. Для забезпечення реалізації вимог до підготовки майбутніх фахівців комп’ютерних технологій і розвитку в них компетентностей, зокрема інформаційно-цифрової, нами запропоновані засади методики навчання фізики і технічних дисциплін у закладі вищої освіти. Висновки. За умови розвитку інформаційного суспільства інформаційно-цифрова компетентність із ряду фахових (для студентів спеціальності: «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)») переходить до ключових компетентностей. Її розвиток повинен відбуватися під час навчання всіх без виключення навчальних предметів. У зв’язку з цим нами запропоновані методичні засади навчання фізики і технічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних технологій на основі компетентнісного підходу.Документ Перспективи фундаменталізації фахової підготовки магістрів фізики(2013) Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena Mykhailivna; Садовий М. І.; Sadovyi M. I.У сучасних умовах розвитку українського суспільства серед інших вимог до вищої освіти на перший план виступає фундаменталізація, індивідуалізація і гуманізація вищої освіти з підсиленням міждисциплінарних зв’язків. У даній статті показані шляхи вдосконалення підготовки майбутніх магістрів фізики, створеної в контексті фундаменталізації освіти. Нами визначено, що реалізація принципу фундаменталізації знань є ефективною в процесі вивчення фізики твердого тіла, дисципліни, яка здійснює узагальнення теоретичних основ і практичних питань під час навчання магістрів фізики у вищих педагогічних навчальних закладах. При цьому нами зроблено висновок, що в розвитку теорії і методики навчання базових дисциплін ще відсутня тенденція до фундаменталізації знань на основі формування професійних компетентностей.Документ Теоретико-методологічна основа розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій в умовах інтегративності фізики і технічних дисциплін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena MykhailivnaУ статті розглянуто теоретичні та методологічні основи розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних технологій в умовах інтегративності фізики і технічних дисциплін. Як приклад реалізації інтегративності запропоновано структури курсів «Концепції сучасної наукової картини світу» та «Теорія самоорганізації в педагогічній освіті». Для забезпечення розвитку інформаційно-цифрової компетентності в освітньому процесі сформовано структуру цифрового мехатронного освітнього середовища. Доведено, що при підготовці майбутніх фахівців комп’ютерних технологій методиканавчання фізики і технічних дисциплін покликана визначати закономірності їхнього навчання як навчальних предметів у контексті формування сучасної наукової картини світу як інтегративного чинника в умовах цифрового мехатронного освітнього середовища.Документ Формування сучасних підходів до вивчення вимірювань фізичних величин у підготовці вчителя фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Садовий М. І.; Sadovyi M. I.; Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena MykhailivnaУ статті запропонований ряд методичних порад щодо удосконалення змісту фізичної освіти, зокрема щодо вивчення особливостей вимірювання фізичних характеристик мікрооб'єктів у педагогічних ВНЗ в умовах реформування освітньої галузі. Високий науковий рівень навчання фізики у вищій школі передбачає вивчення студентами фізичної науки, зокрема квантовоїфізики, на сучасному етапі її розвитку.