Перегляд за Автор "Tomashevska Iryna Petrivna"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Особливості взаємодії закладів дошкільної освіти та батьків у сучасних умовах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Томашевська Ірина Петрівна; Tomashevska Iryna PetrivnaДошкільна освіта як стартовий ступінь освітньої індивідуальної траєкторії створює передумови становлення особистості дитини, її фізичного, інтелектуального, морально-морального розвитку. У статті висвітлюється актуальна та злободенна за всіх часів проблема взаємодії закладу дошкільної освіти з сім'ями вихованців. Ключову роль у цьому процесі відіграє характер взаємодії педагогічного співтовариства закладів дошкільної освіти та батьків вихованців цих установ. Оновлення системи дошкільної освіти, процеси гуманізації та демократизації в ній, особливі соціальні умови в Україні, зумовили необхідність активізації взаємодії закладу дошкільної освіти дошкільної із сім'єю. Аргументовано важливість співпраці ЗДО із сім'ями вихованців саме на сучасному етапі та обґрунтовано необхідність безперервної консультації батьків із питань виховання дітей дошкільного віку.Документ Підготовка докторів філософії у галузі 01 «Освіта / педагогіка»: український досвід у вимірах євроінтеграційних пріоритетів(2021) Семеног Олена Миколаївна; Томашевська Ірина Петрівна; Semenoh Olena Mykolaivna; Tomashevska Iryna PetrivnaУ статті узагальнено концептуальні підходи у межах реалізації освітньо-наукових програм здобувачів ступеня доктора філософії у галузі 01 «Освіта/педагогіка» за спеціальністю 011 «Освітні, педагогічні науки»: цілі, підходи до навчання і викладання, методи, предметні результати у контексті формування інтегральної, загальних та професійних компетентностей, академічної культури в умовах освітнього процесу, наукової діяльності, педагогічної практики. Проведений аналіз науково-педагогічних джерел; освітньонаукових програм доктора філософії, вивчення нормативних документів, спостереження за освітнім процесом в кількох закладах вищої освіти України дає підстави припускати, що у ХХІ сторіччі в умовах запровадження інновацій, реформування національної освіти на засадах євроінтеграційних пріоритетів, глобалізації наукових досліджень та наукової етики особливого значення в освітньому просторі набуває модернізація третього циклу вищої освіти – докторської підготовки. Підготовка докторів філософії, зокрема в галузі 01 «Освіта/Педагогіка», у сфері педагогічної освіти і освіти дорослих, як показує аналіз освітньо-наукових програм Інституту 89 педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, Волинського національного університету імені Лесі Українки, Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, , суголосна із пріоритетами докторської освіти в європейських країнах і загалом реалізовується в контексті євроінтеграційної векторності розвитку. Освітньо-наукові програми ураховують ключові ідеї системного, компетентнісного, особистісно-діяльнісного, культурологічного, аксіологічного методологічних підходів. Наявне також урахування інтердисциплінарного (об’єднує методологічні, змістові та процесуальні засади, властиві для різних галузей знань, й утворює нову якість) й інклюзивного підходів (означає активізацію форм співпраці здобувачів та зовнішніх стейкхолдерів). У розробці освітньо-наукових програми означених вище закладів ураховано Зальцбурзькі принципи формування аспірантів як науковців, що здійснюється в потужному академічному середовищі наукових шкіл. Формування softskills імпліцитно пронизує навчання здобувачів, практичну підготовку, написання наукових робіт. Навчання здобувачів, відповідно до аналізованих нами освітньонаукових програм, науково-педагогічне дисертаційне дослідження та виробничу практику пронизують принципи академічної доброчесності, студентоцентрований підхід, орієнтація на особистісне зростання, самоствердження, самовдосконалення здобувача докторського ступеня, відкритість до змін, акцент на підвищення відповідальності та підзвітності з боку студента, взаємної поваги викладача і студента. Невід’ємним складником навчання аспірантів у закладах вищої освіти та науково-дослідних установ вважаємо формування гнучких навичок. Результатами засвоєння освітніх програм є сформовані у випускників загальні, інтегральна, спеціальні (фахові) компетентності. Через опанування дисциплін циклу загальної, професійної підготовки (обов’язкові та вибіркові дисципліни) майбутній доктор філософії має оволодіти певними предметними результатами навчання і набути компетентностей, серед яких – аналітичні, когнітивні уміння, вольові якості, критична самооцінка, здатність організовувати і брати участь у проектній діяльності, здатність працювати етично, застосовувати самоаналіз та самооцінку; генерувати власні ідеї щодо наукових інновацій, використовувати інформаційні ресурси; ефективно застосовувати основні психологічні і педагогічні концепції, положення, теорії у викладацькій діяльностіДокумент Феноменологія дитячої творчості: теоретичні аспекти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Пріма Раїса; Prima Raisa; Томашевська Ірина Петрівна; Tomashevska Iryna PetrivnaУ статті розкриваються деякі аспекти феномена дитячої творчості. Визначено характерні особливості дитячої творчості (оригінальність, семантична гнучкість, образна адаптивна гнучкість, стихійна гнучкість) досліджено стадії її розвитку. З’ясовано погляди науковців на проблему використання зразка під час творчого процесу. Визначено творчий потенціал дитини як передумову творчості, як властивість, що дозволяє здійснювати діяльність творчого характеру, як інтегративну властивість, що характеризує міру можливостей дитини здійснювати творчу діяльність, визначає потребу, готовність і здатність до творчої самореалізації, а також забезпечує ефективну взаємодію особистості з іншими людьми та високу продуктивність діяльності. Констатовано, що структуру творчого потенціалу дитини ототожнюють із основними структурними компонентами дефініцій «творчість», «обдарованість». Визначено засоби розвитку творчого потенціалу: творчі завдання, дослідницько-пошукова діяльність, елементарне експериментування.