Перегляд за Автор "Synekop Oksana"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Контрольні листи для взаємооцінювання у диференційованому навчанні професійно орієнтованого іншомовного письма і говоріння ІТ студентів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Синекоп Оксана; Synekop Oksana; Зєня Любов; Zienia Liubov; Матвієнко Ольга; Matviienko Olha; Коваль Тамара; Koval TamaraЗ метою розвитку самостійності ІТ (інформаційні технології) студентів та їх ефективної взаємодії, раціональним є впровадження контрольних листів для взаємооцінювання іншомовних усних і письмових робіт в умовах диференціації. Контрольний лист є інструментом чи засобом контролю якості сформованості професійно орієнтованої англомовної компетентності ІТ студентів у письмі та говорінні. У статті проаналізовано переваги контрольних листів, зокрема, вони: оптимально систематизують роботу студента, структуруючи його дії; допомагають знайти й уникнути помилок; алгоритмізують процес перевірки усного та письмового продукту; спрощують процедуру перевірки; мотивують студентів брати активну участь в оцінюванні; дозволяють студентам сконцентруватися на завданні; допомагають якісно оцінити роботу; дозволяють набувати та досконалювати іншомовні навички й уміння у процесі контролю; активізують процеси саморегуляції, соціально розподіленої регуляції / співрегуляції ІТ тудентів; посилюють індивідуальну і групову автономію; заощаджують час виконання завдання; сприяють розвитку співпраці та кооперації; розвивають критичне мислення; дозволяють отримати збалансований зворотний зв’язок; сприяють активному навчанню; посилюють відповідальність студентів. Основні недоліки включають: недостатній рівень володіння професійно орієнтованою англомовною компетентністю в письмі і говорінні, недостатній рівень володіння фаховими компетентностями; недостатній досвід в оцінюванні; часозатратний процес; ускладнення керування освітнім процесом викладачем; різний темп виконання взаємооцінювання; нерівномірний розподіл робіт серед студентів, упередженість до оцінювання студентів. Також розглянуто основні вимоги до укладання контрольних листів, серед яких: окреслити мету контрольного листа, виділити основні етапи чи рубрики, алгоритмізувати процес оцінювання, чітко й ясно сформулювати питання, дотримуватися логічної послідовності запитань. Окреслено особливості впровадження контрольних листів для взаємооцінювання в умовах диференціації. Наведено приклади контрольних листів для взаємооцінювання.Документ Кооперативне онлайн навчання: диференційоване професійно орієнтоване іншомовне спілкування майбутніх ІТ фахівців(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Синекоп Оксана; Synekop OksanaЗ метою ефективного формування професійно орієнтованої англомовної компетентності у майбутніх ІТ фахівців розглянуто технологію кооперативного навчання у онлайн форматі. У статті висвітлено переваги (сприяє формуванню професійно орієнтованої англомовної, соціальної, особистої і навчальної компетентностей, сприяє активному спілкуванню ІТ студентів у групах і оволодінню іноземною мовою, мотивує ІТ студентів комунікувати, дозволяє отримати досвід спілкування та вчитись на досвіді інших комунікантів, впливає на розвиток уміння критично мислити) і недоліки (дисбалансу в участі комунікантів групи, конфліктність у групі, складність дотримання часових рамок, труднощі в оцінці індивідуальних досягнень та досягнень ІТ студентів групи, технічні проблеми з інтернет-зв’язоком) кооперативного навчання. Специфіка кооперативного навчання професійно орієнтованого англомовного спілкування в онлайн форматі включає: використання різноманітних цифрових інструментів; охоплення різних видів мовленнєвої діяльності для формування професійно орієнтованої англомовної компетентності; формування груп за допомогою генераторів випадкових груп або дозволу студентам самостійно обирати собі партнерів; окреслення цілей і очікуваних результатів; залучення професійно орієнтованої тематики; регулярний моніторинг; практика рефлексування; зворотний зв'язок і оцінка студентів групи. Також окреслено особливості впровадження диференціації професійно орієнтованого англомовного спілкування майбутніх ІТ фахівців в умовах кооперативного онлайн навчання (диференціація групи відповідно до рівня володіння іноземною мовою та навчального стилю; розподіл ролей в групі; створення завдань різних рівнів складності; гнучке групування студентів для виконання різних завдань; забезпечення студентів скаффолдингом, як з боку викладача, так і студентів; практикування взаємонавчання). Кооперативне навчання ґрунтується на таких принципах: самостійності і гармонійної взаємозалежності учасників спілкування; активного іншомовного навчання; розвитку фахової комунікативності; пропорційного внеску кожного у вирішення завдання групи; константного контролю.Документ Сутність методу «дебрифінг» в контексті фахового іншомовного спілкування майбутніх ІТ-фахівців(СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025) Синекоп Оксана; Synekop OksanaІншомовне навчання є найбільш ефективним, коли вчасно запускається процес аналізу отриманих результатів, обговорення позитивних і негативних сторін завершеного завдання. Дебрифінг слугує важливим інструментом у цьому відношенні, діючи як структурований механізм рефлексії, що покращує навчальний досвід. У статті висвітлено переваги (слугує універсальним інструментом для іншомовного навчання на власному досвіді; допомагає виробити траєкторію розвитку студента для досягнення короткострокових і довгострокових навчальних цілей; сприяє командній консолідації; є цінним для поглиблення розуміння та розвитку компетентностей в ІТ дисциплінах; розвиває вміння надання конструктивного зворотного зв'язку; створює простір емоційної підтримки) і недоліки дебрифінгу у професійно орієнтованому англомовному спілкуванні. Визначено базові принципи впровадження дебрифінгу у навчання англійської мови професійно орієнтованого спрямування. Перший принцип «відкритого спілкування» полягає в тому, що студенти вільно висловлюють свої думки по завершенню іншомовної комунікативної ситуації. Принцип «рефлексивного практикування» дає відповіді на запитання: що, чому і як відбулося у професійно орієнтованому іншомовному спілкуванні. Принцип «активізації критичного мислення» передбачає ретельний аналіз дій, заохочення учасників критично оцінювати свої дії та рішення, що веде до глибшого розуміння певної проблеми чи ситуації. Принцип «орієнтації на результат та відбору корегувальних стратегій» ґрунтується на важливості визначення конкретних навчальних цілей та виявлення необхідних компетентностей, які студенти повинні розвинути для досягнення короткострокових і довгострокових навчальних цілей. Також цей принцип базується на заохоченні учасників профісійно орієнтованого іншомовного спілкування окреслювати стратегії для посилення ефективності іншомовного спілкування та усунення недоліків у майбутніх комунікативних ситуаціях. Це дозволить створити ефективну навчальну траєкторію, що враховуватиме потреби студентів та сприятиме їхньому професійному розвитку. Інтегруючи ці принципи в освітній процес, викладачі можуть створити сприятливе середовище, яке заохочує діалог, рефлексію та постійне вдосконалення професійно орієнтованої іншомовної компетентності.