Перегляд за Автор "Stepaniuk Alla Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Eсоlogical and Mathematical Modeling Tools Usage in Natural Sciences Teachers Training(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Степанюк Алла Василівна; Stepaniuk Alla Vasylivna; Гуменюк Галина; Humeniuk Halyna; Гарматій Наталія; Harmatii Nataliia; Грубінко Василь Васильович; Hrubinko Vasyl VasylovychThe article deals with the the state of applying the modelling method in training future Natural Sciences teachers. The peculiarities of modelling and forecasting as methods of teaching and research activity in training future Natural Sciences teachers (Biology, Ecology, Chemistry, Natural Sciences) are explored. The expediency of their application as means of introduction into the educational process the principle of "learning through research", which ensures the organization of educational process on the basis of research activities and the involvement of students in scientific work is substantiated. Examples of using ecological and mathematical modelling tools in the organization of education and scientific work of postgraduate students in the field of 014 Secondary Education, Biology, Natural Sciences, 101 Ecology and Rational Use of Natural Environment are provided. Modelling the state and forecasting the development of hydroecosystems by means of fuzzy sets on the basis of input and output parameters, presented both quantitatively and qualitatively, are highlighted. Forecasting the development of ecosystems is realised based on the theory of stochastic processes and the theory of chains by Markov tools usage. The method of developing students' competence to use ecological-mathematical modeling is offered. It involves a combination of students' academic and research activities, their classroom and independent work. A list of the disciplines in which it is expedient to familiarize students with the indicated method is singled out. The mentioned methodology enables integration of biological, ecological and mathematical disciplines and information technologies in the complex study of natural processes. It stimulated the development of master students’ ability to integrate the perception (vision) of environmental problems, the formation of strategic research skills.Документ Конструювання варіативного компоненту змісту природничої освіти школярів на засадах причинно-системного підходу(2017) Колесник М. О.; Kolesnyk M. O.; Степанюк Алла Василівна; Stepaniuk Alla VasylivnaВ статті розглянуто основні протиріччя, що виникають у взаємодоповнені інваріативного та варіативного компоненту змісту природничої освіти з орієнтиром на глобальні кризи розвитку сучасного суспільства. Причинно-системний підхід в конструюванні змісту природничої освіти школярів пропонується як концептуальна основа конструювання змісту освіти з позицій причинно наслідкових зв’язків, що відображають взаємозалежності між різними рівнями організації живої матерії, а також сфер взаємовідносин людини із світом у їх співвідношенні з рівнями мислення та рівнями організації живої матерії в природі. Запропоновано універсальну модель поетапного конструювання варіативного компоненту змісту природничої освіти для школярів в системі неперервної природоорієнтованої освіти. В практичній частині представлені апробовані факультативні курси для старшої школи, зміст яких розроблений у відповідності до запропонованої моделі та пропонує світоглядну основу цілісного світосприйняття, як основу для синтетичного поєднання різних елементів знань з дисциплін природничого циклу. Визначається поняття системно-логічне мислення як спосіб багаторівневої взаємодії з навколишнім світом, спрямований на формування повноти й цілісності простору семи сфер життєдіяльності людини; здатність пізнавати ієрархію взаємообумовлених різнорівневих систем життя й поєднувати те, що пізнано, в ланцюжок рівнів погодженого процесу вдосконалення.Документ Методика використання веб-сайту в процесі навчання біології в основній школі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Степанюк Алла Василівна; Stepaniuk Alla Vasylivna; Міронець Людмила Петрівна; Mironets Liudmyla PetrivnaУ статті описано методику використання навчального веб-сайту у процесі навчання біології. Описано структуру веб-сайту та розділи, які необхідно передбачити для ефективної роботи. Мета даної статті полягає у описі методики використання веб-сайту навчального призначення під час вивчення біології в основній школі. Представлено результати педагогічного експерименту, який проводився на базі Комунальної установи Сумська гімназія № 1. Встановлено, що веб-сайт може використовуватися: на вступному уроці, для активізації пізнавального процесу і повідомлення нових знань; на уроці – метою якого є розширення та поглиблення знань учнів; на узагальнюючому уроці та уроці з підсумкового контролю і корекції знань. Також використання веб-сайту продуктивне на уроці, який передує практичній роботі. Враховуючи вимоги до навантаження учнів в плані домашньої роботи, можна розробляти уроки, з використанням навчального веб-сайту на етапі домашнього завдання. На веб-сайті може зберігатися вся теоретична інформація до уроків, щоб учень в будь-який момент зміг до неї звернутися. В ході кожного уроку учні отримують та намагаються засвоїти достатньо велику кількість інформації. Істотну роль в такому випадку відіграє самоконтроль учнів у формі самоперевірки глибини засвоєння навчального матеріалу, самооцінка правильності розв'язання біологічних задач та відповідей на запитання. Контроль і самоконтроль забезпечують зворотний зв'язок у навчальному процесі - одержання педагогом та учнем інформації про ступінь труднощів, типові недоліки, що зумовлює необхідність внесення в цей процес відповідних змін і постійного його вдосконалення. Для можливості самоперевірки кожного учня по тій чи іншій темі, веб-сайті в розділах «Тестові завдання» та «Питання для самоконтролю» можна опублікувати завдання для самоперевірки, а учні вдома, без допоміжних матеріалів їх зможуть виконати.Документ Система формування дослідницьких умінь майбутніх учителів природничих дисциплін(2015) Грубінко Василь Васильович; Hrubinko Vasyl Vasylovych; Степанюк Алла Василівна; Stepaniuk Alla VasylivnaЗапропоновано систему науково-дослідних умов вищої біологічної освіти: застосування інноваційних технологій навчання шляхом поєднання дослідницьких, імітаційних та діяльнісних елементів; забезпечення становлення раціоналістичного мислення, рефлексивності; інноваційність діяльності викладача та студента; оновлення змістових і діяльнісних компонентів.Документ Система формування дослідницьких умінь майбутніх учителів природничих дисциплін(2016) Грубінко Василь Васильович; Hrubinko Vasyl Vasylovych; Степанюк Алла Василівна; Stepaniuk Alla VasylivnaМета статті – обґрунтування інноваційної системи формування дослідницьких компетенцій майбутніх учителів природничих дисциплін. Використано комплекс теоретичних та емпіричних методів педагогічного дослідження. Запропоновано систему науково-дослідних умов вищої біологічної освіти: застосування інноваційних технологій навчання шляхом поєднання дослідницьких, імітаційних та діяльнісних елементів; забезпечення становлення раціоналістичного мислення, рефлексивності; інноваційність діяльності викладача та студента; оновлення змістових і діяльнісних компонентів. Практичне значення полягає в розробці функціональної структури поєднання теоретичного навчання та дослідницької діяльності, методики врахування результатів науково-дослідних досягнень студента.