eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Speranska Alevtyna"

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Красную речь красно и слушать: народные представления о речи
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Сперанська Алевтина; Speranska Alevtyna
    У статті відображено один фрагмент фольклорної картини світу. Автор статті реконструює кодекс побутової мовленнєвої поведінки, тобто своєрідну народну риторику за текстами прислів'їв та приказок (паремій), що описують мовлення. Матеріалом для аналізу стала тематична група паремій «Мова - мовлення» за збіркою В. І. Даля «Прислів'я російського народу». Паремії повною мірою відтворюють народне уявлення про «правильне» мовлення. Народні знання не сформульовані в точних визначеннях та не названі термінами. Народна риторика описує норму мовленнєвої поведінки через художню форму, тобто образно, емоційно. У пареміях обговорюються такі комунікативні параметри: відповідальність за вимовлені слова, змістовність мовлення, логічність, уміння вибирати співрозмовника, правдивість мовлення. У статті також описані метафоричні моделі комунікації на основі паремій про мовлення.
  • Документ
    Этнолингвистический подход к изучению слова как способ формирования языковой личности
    (СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Сперанська Алевтина; Speranska Alevtyna
    У статті розглядається один зі способів цілеспрямованого впливу на вербально-семантичний рівень мовної особистості. Пропонований у статті етнолінгвістичний підхід включає звернення до таких навчально-методичних дій: робота зі значенням слова (етимологія і тлумачення за різними лексикографїчними джерелами); вивчення функціонування слова у фольклорному тексті; спостереження за повсякденною практикою: звички, звичаї, свята та обряди, у коло яких залучено лексему, що вивчається; спостереження над синтагматичними звя'зками слова (сполучуваність лексеми за обраними джерелами й результати асоціативного експерименту). Такий підхід дозволяє поглибити вербально-асоціативні мережі, що не може не позначитися на розвиткові мовної особистості.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук