Перегляд за Автор "Skvortsova Svitlana Oleksiivna"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження математичних об’єктів як засіб навчального пізнання(2015) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaВ доповіді розглядається суть навчального пізнання та визначається роль сучасних підручників для організації навчального пізнання. Презентуються загальні підходи до створення системи навчальних завдань підручника з математики для початкової школи, яка передбачає дослідження математичних об’єктів з метою узагальнення їх структур та способів дії з їх розв’язування.Документ Методична підготовка майбутніх учителів до роботи в 1–4 класах Нової української школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaУпровадження Концепції реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженої Кабінетом Міністрів України в грудні 2017 року, реалізація нового Державного Стандарту початкової освіти (2018 рік) та Типових освітніх програм (2018 рік), забезпечення досягнення результатів підготовки майбутніх учителів початкової школи, визначених Проектом Стандарту вищої освіти України за спеціальністю 013 Початкова освіта, ОР «Бакалавр», й у відповідності до Професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», вимагає перегляду й оновлення змісту методичної підготовки здобувачів вищої освіти за відповідною спеціальністю у закладах вищої освіти. У результаті аналізу нормативних програм курсу «Методика навчання математики в початковій школі» у 12-ти закладах вищої освіти, які проводять підготовку вчителів початкової школи, виявлено істотні відмінності, як у кількості годин на його вивчення, так і у змісті методичної підготовки. Відмінності у змісті навчальної дисципліни стосуються не лише різного його структурування по модулях, а й у зміщенні акцентів, у деяких програмах, з основних питань на другорядні, що призводить до поверхового вивчення методики навчання змістових ліній математичної освіти. Зміст методичної підготовки майбутніх учителів має включати методику навчання учнів всіх змістових ліній математичної освітньої галузі відповідно до Типових освітніх програм (НУШ 1 і НУШ 2), і має бути структурований за змістовими модулями, кожний з яких включає кілька тем, відповідно до концентричного розгортання питань нумерації та арифметичних дій, а також має містити модулі, присвячені методиці навчання розв’язування сюжетних математичних задач ( простих, складених, типових), модулі з вивчення основних величин та їх вимірювання й модулі, присвячені алгебраїчній та геометричній пропедевтиці у початковій школі. У плані кожної теми мають бути передбачені питання, які спрямовані на формування складників методичної компетентності. Очевидно, що основною метою курсу «Методика навчання математики в початковій школі» є формування спеціально- методичного складника методичної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Але, для досягнення результатів, визначених Проектом Стандарту вищої освіти й для підготовки майбутніх учителів до виконання професійних функцій, визначених Професійним стандартом, треба приділяти увагу й формуванню інших складників: нормативного, варіативного, технологічного, контрольно-оцінювального, проектувально- моделювального.Документ Нова українська школа: методична компетентність учителя(ФОП Цьома С. П., 2020) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaУ доповіді проаналізовано зміст проєкту Професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» та «Вчитель закладу загальної середньої освіти», зокрема щодо професійної компетентності А.2. Предметна компетентність. Встановлено відсутність основної компетентності вчителя – методичної компетентності.Документ Рефлексивно-творчий компонент методичної компетентності вчителя(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaУ статті, виходячи із авторської структури методичної компетентності як композиції мотиваційно-ціннісного, когнітивного, діяльнісного і рефлексивно-творчого компонентів, приділено увагу саме останньому компоненту. Рефлексивно-творчий компонент розкривається через здатність вчителя до методичної рефлексії, що спрямована на аналізування й осмислення власної діяльності із навчання учнів предмету та оцінювання її результату; наявність рефлексивної позиції та самоаналізу; прагнення до постійного самовдосконалення та здатність творчо підходити до розв'язування методичних задач. Внутрішнім резервом рефлексивно-творчого компоненту методичної компетентності вчителя є рефлексивні компетенції, базис яких становлять знання рефлексії, рефлексивні вміння та досвід рефлексивної діяльності й емоцінно-ціннісне ставлення до неї. Виходячи з цього, рефлексивно-творчий компонент методичної компетентності вчителя схарактеризовано через комплекс рефлексивних знань та рефлексивних вмінь: знання про аналіз власної методичної діяльності та уміння аналізувати її процес, наявний стан розвитку певної методично важливої якості у порівнянні з минулим і прогнозувати перспективи її розвитку, уміння аналізувати ситуації, що виникають під час навчання учнів предмету, та враховувати дії інших у своїх поведінкових стратегіях; знання методів та засобів оцінювання та уміння оцінювати результати педагогічної діяльності, проекти навчально-виховного процесу, уміння оцінювати власну позицію; уміння прогнозувати наступний хід дій, уміння передбачати наслідки своїх дій.Документ Розвиток критичного мислення молодших школярів засобом розв’язування складених задач(ФОП Цьома С. П., 2017) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaПодано технологію розвитку критичного мислення учнів у процесі навчання розв’язування складених задач, яку проілюстровано на прикладі ознайомлення із задачами, які містять чотири ключові слова: шляхом зміни задачі відомої учням математичної структури й одержання задачі нового виду, аналізу змін, що відбулися, з’ясування впливу зміни на розв’язання задачі нового виду, і на підставі зроблених висновків, розв’язання нової задачі.Документ Розвитоктворчого мислення учнів засобом розв'язування сюжетних математичних задач(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaУ статті схарактеризовано методику навчання учнів розв'язування задач на знаходження середньої величини, в якій реалізовано мету розвитку творчого мислення школярів.Документ Технології формування методичної компетентності вчителя у навчанні математики(ФОП Цьома, 2023) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaВ доповіді презентовано модель методичної системи підготовки майбутніх учителів до навчання учнів математики. Увагу зосереджено на технологічному блоці. Технології навчання у вищій школі класифіковано на дві групи – навчальні технології і технології на основі ІКТ. Навчальні технології містять три групи – технології організації процесу навчання, технологія контекстного навчання, технології організації навчального змісту. Технології на основі ІКТ включають технології організації очного навчання і технології організації дистанційного навчання.Документ Формування навчально-творчої діяльності першокласників під час навчання розв’язування задач(2013) Скворцова Світлана Олексіївна; Skvortsova Svitlana OleksiivnaВ статті презентовано систему учбових завдань із опанування першокласниками поняття задачі й формування у них умінь розв’язувати прості задачі, яку реалізовано у підручнику-переможці конкурсу рукописів підручників – «Математика. 1 клас», від авторів Держстандарту та Нової навчальної програми з математики – С. О. Скворцової та О. В. Онопрієнко.