Перегляд за Автор "Skakun Kateryna Dmytrivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Препаровані інструменти: флейта & фортепіано(Гельветика, 2024) Данильченко Юлія Андріївна; Danylchenko Yuliia Andriivna; Скакун Катерина Дмитрівна; Skakun Kateryna DmytrivnaСтаттю присвячено розгляду відносно нової виконавської техніки «the preparation of instruments» (з анг. «підготовка інструментів»), історичним аспектам та методам підготовки «препарованих інструментів» (флейти та фортепіано). У сучасному музичному мистецтві майже всі інструменти зазнають певної модифікації, що створюється для отримання різноманітних акустичних спецефектів на флейті, кларнеті, саксофоні, труби, скрипки, арфи, фортепіано тощо. Особливості та можливості «препарованих інструментів» привертають увагу сучасних композиторів та виконавців. Розкриваючи етапи формування нової техніки, у статті висвітлюється діяльність піонерів «препарованих інструментів» Генрі Коуелла, Джона Кейджа, Іштвана Матуза та інших завдяки яким «препаровані інструменти» набули значної популяр-ності в галузі сучасної музики.Надається перелік визначень терміну «препароване фортепіано», «препарована флейта», розглядається класифікація прийомів та методів застосування підготовлених інструментів, висвітлюються приклади використання нової техніки в твор-чості композиторів та виконавців ІІ половини ХХ – початку ХХІ століття. Можливості «препарованого фортепіано» вико-ристовуютьДж. Крамб, Е. Вілья-Лобос, М. Делаж, Дж. Кейдж, Г. Коуелл, Б. Іно та інші композитори. «Препарована флейта» застосовується музикантами для виконання творів І. Матуза, П. Етвеша, І. Сігеті, З. Гьюнгьосі, Й. Цвааненбурга, А. Бесте, К. Кубіша та інших.Для «препарації інструментів» використовуються такі методи, як додаванням різних предметів усередині та ззовні інструменту (папір, пластиковий пакет, алюмінієва фольга, гвинти, болти, металеві предмети тощо); застосування окремих частин інструменту (головки, основного корпусу, нижнього коліна флейти); комбінація інструменту з декількох частин; ство-рення гібридного інструменту, «океанське фортепіано», «щипкове фортепіано» тощо.Техніка «препарованих інструментів» стала важливою подією в сучасній музиці, яка надихнула багатьох композиторів й виконавців на експерименти з нетрадиційними звуками. Нові методи відкрили некласичні можливості музичного самовира-ження. Підготовлені інструменти (фортепіано & флейта) – новий погляд на можливості класичних інструментів.