Перегляд за Автор "Shchyhlo Yurii Volodymyrovych"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Психологічні особливості проявів булінгу в освітньому середовищі(2020) Щигло Юрій Володимирович; Shchyhlo Yurii Volodymyrovych; Єрмакова Наталія Олександрівна; Yermakova Nataliia OleksandrivnaОсобливої актуальності у сучасному суспільстві набувають питання, пов’язані з функціонуванням, адаптацією й виробленням особистістю ефективних стратегій подолання ситуацій, пов’язаних з булінгом. Об’єкт магістерського дослідження – булінг як соціально-психологічний феномен. Предмет дослідження – особливості проявів булінгу в освітньому середовищі. Мета магістерської роботи полягає у теоретичному вивченні булінгу як соціально-психологічного явища та експериментальному дослідженні гендерних та вікових особливостей проявів булінгу у школярів підліткового віку в освітньому середовищі. Теоретичний аналіз проблеми показав, що булінг – це тривалий процес жорстокого фізичного або психічного ставлення з боку однієї дитини або групи до іншої, з метою нашкодити або викликати страх шляхом погрози. Аналіз емпіричних даних, отриманих в ході нашого дослідження, показав, що прояв агресивних реакцій може відбуватися одночасно в декількох формах, що є інформативним для всебічного опису спрямованості агресивної особистості. Результати якісного аналізу свідчать, що дівчата-підлітки частіше користуються психологічним видом насилля (глузування, висміювання, клички, ізоляція), а хлопці-підлітки – фізичним. Відповідно до результатів проведеного дослідження констатуємо, що кількість як жертв, так і кривдників є дещо більша, ніж було виявлено під час опитування. Причинами цього є небажання учасників розповідати про ситуацію насилля в школі. Виходячи з проведеного теоретичного аналізу проблеми та її емпіричного вивчення, провідними умовами зниження проявів булінгу у підлітків ми визначили наступні: підвищення особистісної асертивності; розвиток емпатійності; зниження агресивності; підвищення рівня компетентності у спілкуванні. Цілеспрямований корекційний вплив на зазначені умови під час реалізації створеної нами програми сприятиме зниженню проявів булінгу у старшокласників шкіл селищ та міста. Також зазначимо: сучасне суспільство на сьогодні впритул зіткнулося з реальними проблемами шкільного булінгу, і успішне вирішення проблеми залежить не тільки від практичних розробок педагогів, шкільних працівників або психологів, але і від більш глибокого розуміння базових еволюційно-психологічних передумов даного феномена і особливостей соціальної структури конкретного суспільства.