Перегляд за Автор "Shcherbakova Olha Kostiantynivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Фридерик Шопен та Ференц Ліст: комунікація у фортепіанному ансамблі(Гельветика, 2024) Щербакова Ольга Костянтинівна; Shcherbakova Olha KostiantynivnaСтаття присвячена творчій комунікації відомих піаністів XIX століття – Ференца Ліста та Фридерика Шопена у фортепіанному ансамблі. Підкреслено, що саме процеси вдосконалення фортепіано як інструмента фірмами С. Ерара та К. Плейєля сприяли появі численної кількості піаністів у паризьких концертних салонах в 1830-і роки, які конкурували один з одним і водночас об’єднувались для спільних виступів у фортепіанних ансамблях. Досліджена композиторська та виконавська діяльність Фридерика Шопена, яка демонструє його інтерес до жанру фортепіанного ансамблю. Охарактеризовано риси стилю Ф. Шопена-виконавця на основі критичних відгуків його сучасників, які підкреслюють камерність, ліричність, еле-гантність його гри. Окреслені основні новаторські підходи Ференца Ліста до трактовки можливостей фортепіано з погляду оркестральності, віртуозності, крайнього ступеня романтичної виразовості та театральності. Визначено, що протягом деякого часу Ф. Шопен і Ф. Ліст, незважаючи на різницю в їхній індивідуальній артистично-виконавській манері спілкування зі слухачем, грали разом у фортепіанних ансамблях. У результаті проведеного аналізу з’ясовано, що Фридерик Шопен високо оцінював інтерпретацію Ф. Лістом своїх етюдів, а Ференц Ліст приділив значну увагу творчості Ф. Шопена (у присвяченій йому книзі), зазначив її романтичну піднесеність, поетичність, мелодичний і гармонічний потенціал. Досліджено, що серед фортепіанно-ансамблевих творів ними виконувались концерт Йоганна Себастьяна Баха для трьох клавірів, Grand соната Ігнаца Мошелеса та соната Джорджа Онслоу для клавірного дуету, Grand Duet Фердінанда Гіллера для двоклавірного дуету. Доведено, що обмін художнім мисленням у спілкуванні двох талановитих постатей, якими були Фридерик Шопен і Ференц Ліст, утворював нову духовну реальність, яка була спрямована на високохудожню інтерпретацію музики.