Перегляд за Автор "Semenets S. P."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Метод проектів у навчанні математики та її методики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Семенець С. П.; Semenets S. P.У статті розкрито методологічні засади застосування методу проектів у навчанні математики та її методики, створено навчально-методичну модель під час організації проектної діяльності учнів і студентів, з'ясовано специфіку змістово- теоретичних дій, подано операційний склад структурно-математичного і структурно-дидактичного аналізу у процесі розв'язування проектних задач.Документ Методологія і теорія розвивального навчання математики: результати досліджень(2015) Семенець С. П.; Semenets S. P.У роботі представлено основні результати досліджень, які подано в монографії автора.Документ Навчально-теоретичні задачі з математики: моделювання процесу розв’язування прикладних задач за допомогою визначеного інтеграла(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Семенець С. П.; Semenets S. P.У роботі з погляду особистісно-розвивальної концепції освіти розкрито основні суперечності чинної системи математичної підготовки, серед яких ключовим названо глибоке внутрішнє протиріччя між змістом дисципліни та методикою її навчання. У контексті задачного підходу до формування навчально-математичної діяльності розроблено навчально-теоретичну модель процесу розв’язування прикладних задач за допомогою визначеного інтеграла. Доведено, що навчально-теоретичні задачі з математики забезпечують формування системних знань, оволодіння узагальненими способами дій, а їх рівень змістово-теоретичного узагальнення слугує актуалізації математичних здібностей і, водночас, репрезентує навчально-теоретичну зону найближчого математичного розвитку суб’єктів навчання математики. Розроблена модель процесу розв’язування прикладних задач за допомогою інтеграла Рімана має дворівневу структуру й визначає узагальнений спосіб дій як для викладача (вчителя), так і студентів (учнів). Обґрунтовано, що методична доцільність представленої моделі зумовлена логікою навчального пізнання, в основі якої метод сходження від абстрактного (загального) до конкретного (часткового), що адекватно відповідає дедуктивній суті математики. Послуговуючись саме такою логікою, подано поетапне розв’язання прикладної задачі про мінімальну роботу для подолання сили тяжіння. Специфіка реалізованого способу дій полягає в його рефлексивній складовій, а саме: змістовому аналізі і самоконтролі виконаної навчально-математичної діяльності, а також самооцінці засвоєння узагальненого способу дій у процесі розв’язування прикладних задач за допомогою визначеного інтеграла (змістовій, процесуальній, референтній, ціннісній).Документ Принцип розвивальної наступності в навчанні математики(ФОП Цьома С. П., 2017) Семенець С. П.; Semenets S. P.Обґрунтовано принцип розвивальної наступності в навчанні математики, що втілюється при побудові задачної системи розвивального навчання математики, конструюванні задачної структури навчально- математичної діяльності, окресленні зон найближчого математичного розвитку суб’єктів навчання.Документ Розвиток теоретичного мислення учнів основної школи як психолого-педагогічна проблема(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Семенець С. П.; Semenets S. P.; Паламарчук Т. В.; Palamarchuk T. V.У статті розкрито зміст і структуру теоретичного мислення, в контексті порушеної проблеми проаналізовано психологічні особливості підліткового віку. Послуговуючись діяльнісним та особистісно орієнтованим підходами, окреслено діяльнісні чинники розвитку теоретичного мислення учнів основної школи. Обґрунтовано, що підлітковий вік є сензитивним періодом для розвитку таких його складових, як змістовий аналіз, абстрагування, планування, узагальнення та рефлексія. Доведено, що ефективність цього процесу зумовлена особливою формою активності суб’єкта, якою є навчальна діяльність з окресленими складовими. Зроблено акцент на тому, що порушена проблема дотепер залишається актуальною в навчанні математики учнів основної школи.