Перегляд за Автор "Samusenko Petro"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Застосування програмного засобу GeoGebra до розв’язування алгебраїчних задач з параметром(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Віра Марина; Vira Maryna; Самусенко Петро; Samusenko PetroФормулювання проблеми. Процес розв’язування задач з параметром є потужним засобом активізації пізнавальної діяльності учнів. Розгляд таких задач сприяє узагальненню та систематизації знань і, як наслідок, це призводить до підвищення рівня математичної компетентності учнів. Саме тому задачі з параметрами є важливою складовою шкільного курсу математики профільного рівня. Їм присвячені окремі пункти підручників, ряд методичних посібників. Матеріали і методи. Дослідження базується на багаторічному досвіді практичної роботи авторів статті з учнями закладів загальної середньої освіти. Воно, також, є наслідком опрацювання різних джерел даних, проведення міркувань дедуктивного характеру. Результати. В статті проведено огляд посібників та статей в періодичних виданнях, які присвячені традиційним методам розв’язування задач з параметром (аналітичний та графічний методи) і наведено методичні аспекти поєднання традиційного підходу із сучасними засобами навчання математики. Авторами цієї статті пропонується до розгляду низка задач з параметром, розв’язання яких передбачає поєднання традиційних методів з можливістю демонстрації динамічної моделі розглядуваної задачі в середовищі GeoGebra. На нашу думку, саме такий підхід до викладання дозволить забезпечити реалізацію не лише математичної, а й інформаційної компетентностей учня, що є надзвичайно важливим в умовах реформи НУШ в середній школі. Проаналізовано, що в процесі навчання математики система GeoGebra використовується як засіб для візуалізації досліджуваних математичних об’єктів, виразів, ілюстрації методів побудови; як середовище для моделювання та емпіричного дослідження властивостей досліджуваних об’єктів; як комплекс, що надає користувачеві набір спеціалізованих інструментів для створення і перетворення об’єкта. Висновки. Запропонований матеріал може бути використаний як вчителям-початківцями, так і досвідченими педагогам для проведення факультативних занять, оскільки він дозволяє зорієнтуватися в сучасній методичній літературі з даної тематики та зазирнути в творчу майстерню провідних науковців в галузі методики навчання математики.Документ Методика формування поняття границі послідовностіу студентів закладів вищої освіти(2024) Томащук Олексій; Tomashchuk Oleksii; Самусенко Петро; Samusenko Petro; Лещинський Олег; Leshchynskyi Oleh; Іллічева Людмила; Illicheva LiudmylaФормулювання проблеми.Сучасний розвиток суспільства характеризується широким використанням математичних методів у різних галузях діяльності людини. У зв’язку з цим висуваються підвищені вимоги до математичної підготовки фахівців різних спеціальностей. Важливим компонентом математичної підготовки є володіння студентами понятійним апаратом відповідних математичних дисциплін. Для курсів вищої математики та математичного аналізу ключовим поняттям є поняття границі. Пояснюється це тим, що такі важливі поняття цих дисциплін як границя функції, неперервність функції, похідна функції, різні види інтегралів вводяться, спираючись саме на операцію граничного переходу. Тому успішність оволодіння студентами цими курсами великою мірою визначається тим, наскільки добре вони оволодіють поняттямграниці, що актуалізує проблемурозробки ефективної методики формування поняття границі послідовності. Матеріали і методи.Аналіз науково-методичної літератури з проблеми дослідження, підручників і навчальних посібників з вищої математики та математичного аналізу; систематизація й узагальнення вітчизняного і зарубіжного досвіду; узагальнення власного досвіду; порівняльний аналіз ступенів оволодіння студентами поняттям границі послідовності за умов використання різних методів уведення цього поняття (конкретно-індуктивний і абстрактно-дедуктивний методи).Результати.Розроблено методику формування поняття границі послідовності у студентів закладів вищої освіти. Реалізовано підхід, який ґрунтується на використанні двох означень границі послідовності: мовою околів і мовою «-n0». Причому описано два варіанти: спочатку вводиться поняття границі послідовності мовою «-n0», а потім -мовою околів, і навпаки. Зважаючи на складність формального означення поняття границі послідовності, його введення здійснено конкретно-індуктивним методом. При цьому використано відповідні методи візуалізації, які дозволяють краще оволодіти студентами цим поняттям.Висновки.Особливостями запропонованої методики введення поняття границі послідовності є те, що припущення, висунуті на основі міркувань наочності, одержують відповідне аналітичне обґрунтування, студенти самостійно приходять до формулювання різних означень границі послідовності. Ця методика передбачає активне включення студентів у процес підведення до поняття границі послідовності та формулювання його означення, що забезпечує свідоме оволодіння ними цим поняттям.Документ Розв’язання задач лінійного програмування із застосуванням програмного засобу Geogebra(2024) Віра Марина; Vira Maryna; Самусенко Петро; Samusenko PetroФормулювання проблеми. Перехід до дистанційного навчання змусив вчителів широко використовувати засоби комп’ютерного навчання, які мають необмежений спектр можливостей при вивченні математики. Практична значущість цих засобів надзвичайно велика. Поряд із їх безпосереднім застосуванням, вони також спонукають до практичного застосування здобутих теоретичних знань. Проте варто дотримуватись балансу в питанні використання даних засобів. Адже вони являють собою ефективний допоміжний засіб навчання і не здатні самостійно сформувати цілісну систему знань учня. В даній статті розглядаються задачі лінійного програмування з використанням програмного сервісу GeoGebra, вивчається проблема ефективного поєднання традиційних методів та засобів комп’ютерного навчання до опанування зазначеної тематики. Матеріали і методи. У дослідженні використовувалися методи наукового пізнання: порівняльний аналіз для з’ясування різних поглядів на проблему та визначення напрямку дослідження; систематизація та узагальнення для формулювання висновків та рекомендацій. Результати. Запропоновано низку задач лінійного програмування, розв’язання яких передбачає поєднання традиційних методів з можливістю демонстрації динамічної моделі розглядуваної задачі в середовищі GeoGebra. Висновки. Запропоновані задачі безумовно будуть корисними учням для усвідомлення практичної значущості математики і тим самим сприятимуть активізації пізнавальної діяльності здобувача. Матеріал статті може бути використаний для підготовки та проведення факультативних занять, оскільки дозволяє зорієнтуватися в сучасній методичній літературі з даної тематики та зазирнути в творчу майстерню провідних науковців в галузі методики навчання математики. Стаття містить методичні рекомендації і адресована вчителям, студентам-математикам вишів, розробникам шкільних навчальних програм з математики, підручників з курсу алгебри і початків аналізу, аспірантам, науковцям в галузі теорі та методики навчання математики.