Перегляд за Автор "Saltykov Dmytro Ihorovych"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Testing as a Method of Monitoring Educational Achievements of Physics Students(2023) Saltykova Alla Ivanivna; Салтикова Алла Іванівна; Saltykov Dmytro Ihorovych; Салтиков Дмитро Ігорович; Kalenyk Mykhailo Viktorovych; Каленик Михайло Вікторович; Shkurdoda Yurii Oleksiiovych; Шкурдода Юрій ОлексійовичToday, technologies can be considered as an effective and standardized mechanism for diagnosing students' educational achievements, which optimally fits into the organizational process of educational classes. Tests make it possible to qualitatively measure the level of students' knowledge at each stage of their learning. At the same time, the necessary accuracy and objectivity of the inspection is ensured. The purpose of the article is to investigate the peculiarities of testing as a method of monitoring the educational achievements of students in physics and to summarize one's own experience of its use. The hypothesis of our research can be formulated as follows: the correct, reasonable and effective use of test control of knowledge during physics education enriches the educational process and prepares students for future life exams The article shows the essence of test technologies and their use in the educational process, substantiates the organizational and didactic conditions for their implementation in the study of physics. A complete system of test tasks in physics has been developed and put into practice, which contributes to increasing the objectivity of diagnosing the quality of students' knowledge and competencies. We believe that the correct, reasonable and effective use of knowledge test control during physics education enriches the educational process and prepares students for future life exams. We see further research in the implementation of test forms in the current educational process, in independent work and in a new generation of textbooks and manuals. Such largescale use of the wide pedagogical possibilities of test forms allows us to achieve new results in improving the quality of education. With the transition to distance or blended learning, testing has become the main form of monitoring students' knowledge.Документ Прикладні аспекти шкільного курсу фізики(2021) Яременко Яна Вікторівна; Yaremenko Yana Viktorivna; Салтиков Дмитро Ігорович; Saltykov Dmytro IhorovychУ кваліфікаційній роботі досліджено найвизначніші досягнення прикладної фізики ХХ-ХХІ століть у контексті їх прикладної спрямованості: відкриття рентгенівських променів, штучного поділу ядер, транзисторного ефекту, створення лазера та розвиток нанотехнологій. Показано, що прикладна спрямованість навчання фізики є однією з основних вимог до організації навчальної діяльності. Наведено критерії відбору навчального матеріалу прикладного характеру відповідно до психологічних особливостей учнів. Розроблено методичні рекомендації щодо навчання прикладним аспектам фізики учнів старшої школи.Документ Історизм у навчанні фізики(ФОП Цьома, 2023) Салтикова Алла Іванівна; Saltykova Alla Ivanivna; Салтиков Дмитро Ігорович; Saltykov Dmytro Ihorovych; Шкурдода Юрій Олексійович; Shkurdoda Yurii OleksiiovychПісля вивчення курсу загальної фізики, як узагальнення його історичних моментів, є потреба для майбутніх учителів у навчанні історії фізики. Компетентності, які були сформовані під час її вивчення, стануть основою для ефективного використання історичного підходу в освітньому процесі з фізики.