Перегляд за Автор "Sadovyi M. I."
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Використання історичного матеріалу під час вивчення законів Ісаака Ньютона(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Лазаренко Д. С.; Lazarenko D. S.; Садовий М. І.; Sadovyi M. I.У статті розглянуто особливості історизму, шляхи та форми його використання, а також значення історизму при викладанні фізики. Ця методика розкрита на прикладі узагальненого матеріалу про історію відкриття законів Ньютона - основних законів динаміки.Документ К. Д. Синельников – організатор української науки(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014) Садовий М. І.; Sadovyi M. I.; Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena MykhailivnaУ статті розглядається проблема застосування принципу історизму у навчально-виховному процесі вищої та середньої школи. Принцип історизму забезпечує використання історичних відповідностей науки і розвитку техніки. Ми проаналізували використання історичного матеріалу в навчальному процесі середньої і вищої школи. Встановлено, що фізики: Н. Бор, А. Бекерель, Е. Резерфорд, М. Кюрі, Р. Опенгеймер, Е. Фермі, П. Дірак згадуються в підручниках. Відносно вітчизняних учених, то згадуються І. В. Курчатов, А. Д. Сахаров, М. Г. Басов. Проблеми, якими займалися М. Пильников, О. І. Лейпунський, К. Д. Синельников, О. І. Ахієзер, О. С. Бакай, А. К. Вальтер, Ю. Б. Харитон, І. Є. Тамм, П. В. Струминський, Г. М. Фльоров, В. Л. Гінзбург, залишаються практично не відомими. Тому ми пропонуємо, на прикладі діяльності К. Д. Синельникова, показати шлях ліквідації цього недоліку в підручниках. Реалізація такого підходу підвищує якість підручників і знання студентів.Документ Методика формування експериментальних компетентностей старшокласників засобами сучасних експериментальних комплектів з фізики(2015) Садовий М. І.; Sadovyi M. I.Мета статті полягає в розробленні методики формування експериментальних компетентностей старшокласників засобами сучасних експериментальних комплектів з фізики. Методи дослідження: теоретичні (аналіз теоретичних джерел, вивчення передового досвіду); експериментальні (постановка експерименту з сучасними комплектами приладів). Методологічною основою є провідні психолого-педагогічні концепції навчання та розвитку суб’єктів навчання. У статті розкрито основні характеристики сучасних експериментальних комплектів з фізики, з’ясовано сутність поняття «експериментальні компетентності», визначені можливості їх формування в учнів та студентів навчальних закладів та виділено основні показники формування експериментальних компетентностей суб’єктів навчання засобами експериментальних комплектів із фізики. Вказані набори є ефективними. Варто продовжити дослідження з формування експериментального середовища.Документ Перспективи фундаменталізації фахової підготовки магістрів фізики(2013) Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena Mykhailivna; Садовий М. І.; Sadovyi M. I.У сучасних умовах розвитку українського суспільства серед інших вимог до вищої освіти на перший план виступає фундаменталізація, індивідуалізація і гуманізація вищої освіти з підсиленням міждисциплінарних зв’язків. У даній статті показані шляхи вдосконалення підготовки майбутніх магістрів фізики, створеної в контексті фундаменталізації освіти. Нами визначено, що реалізація принципу фундаменталізації знань є ефективною в процесі вивчення фізики твердого тіла, дисципліни, яка здійснює узагальнення теоретичних основ і практичних питань під час навчання магістрів фізики у вищих педагогічних навчальних закладах. При цьому нами зроблено висновок, що в розвитку теорії і методики навчання базових дисциплін ще відсутня тенденція до фундаменталізації знань на основі формування професійних компетентностей.Документ Формування сучасних підходів до вивчення вимірювань фізичних величин у підготовці вчителя фізики(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Садовий М. І.; Sadovyi M. I.; Трифонова Олена Михайлівна; Tryfonova Olena MykhailivnaУ статті запропонований ряд методичних порад щодо удосконалення змісту фізичної освіти, зокрема щодо вивчення особливостей вимірювання фізичних характеристик мікрооб'єктів у педагогічних ВНЗ в умовах реформування освітньої галузі. Високий науковий рівень навчання фізики у вищій школі передбачає вивчення студентами фізичної науки, зокрема квантовоїфізики, на сучасному етапі її розвитку.