Перегляд за Автор "Roslavets Ruslana"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Формування світосприйняття в дітей 5-8 років: теоретичні аспекти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Пріма Раїса; Prima Raisa; Пріма Дмитро; Prima Dmytro; Десятник Катерина; Desiatnyk Kateryna; Ольхова Наталія; Olkhova Nataliia; Рославець Руслана; Roslavets RuslanaМетою статті є аналіз деяких теоретичних аспектів формування світосприйняття в дітей 5-8 років. У статті використано методи дослідження: теоретичні (аналіз філософської, педагогічної, психологічної літератури); інтерпретаційно-аналітичний метод, узагальнення. Наголошено, що вік 5-8 років – період, коли виникає перший «схематичний абрис» цілісного дитячого світогляду, розвивається довільна поведінка та самосвідомість, формується здатність до світосприйняття оточуючої дійсності, закладається фундамент оптимістичного світобачення та світорозуміння; формуються уявлення дитини про себе, своє місце в світі. Внесено уточнення щодо трактування понять «світосприймання», «світосприйняття», «світогляд», крізь призму дефініціювання яких проаналізовано деякі теоретичні аспекти формування світосприймання в дітей 5-8 років. Узагальнено, що дитяче світосприйняття – складний, систематизований процес пізнання й перетворення у свідомості дитини процесів та явищ довкілля, на ґрунті чого починає формуватися власне ставлення до оточуючого світу, визначення свого місця в ньому.Документ Цифровізація освіти – тренд, стратегія й виклик часу(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Пріма Раїса; Prima Raisa; Гончарук Ольга; Honcharuk Olha; Пріма Дмитро; Prima Dmytro; Рославець Руслана; Roslavets RuslanaМетою статті є аналіз наукових позицій щодо цифровізації освіти як тренду, стратегії в аспекті сучасних викликів. Для досягнення визначеної мети було використано такі методи дослідження: теоретичний аналіз наукової літератури, нормативно‐правових документів, матеріали періодичних видань із теми дослідження, інтерпретаційно‐аналітичний метод, узагальнення. Актуалізовано значущість цифрової трансформації освітнього процесу, цифровізації та кросплатформованості як головних трендів загального ринку праці. Опрацьовано різні аспекти цифровізації освіти та розвитку інноваційних технологій в умовах цифрових трансформацій. Виявлено, що цифровізація як глобальне явище є об’єктивним чинником використання цифрових та інноваційних технологій в освіті; в свою чергу, актуалізація цифрових трансформацій пов’язана із розвитком штучного інтелекту, робототехніки, мобільнo орієнтованих методів навчання, поширенням технологій віртуалізації інформації, формуванням практики використання електронних інформаційних баз і систем, а також становленням мереж постачальників ІКТ‐послуг. У теоретичній площині, відповідно до визначеної мети, внесено уточнення щодо терміносистеми феномену цифровізації. Проаналізовано наукові позиції щодо цифровізації освіти як своєрідної зміни парадигми, стратегічної мети, складного і неоднозначного процесу. Підсумовано, що принципово важливим у стратегічному і тактичному плані є те, що завдяки цифровізації освітній процес стає більш мобільним, гнучким, персоналізованим та диференційованим, а це суттєво впливає на зміст освіти, методи, засоби та технології навчання, організаційні форми навчання й управління навчально‐пізнавальною діяльністю, призводить до змін у діяльності і здобувачів вищої освіти, і науково‐педагогічних працівників. Узагальнено, що цифровізація є одним із ключових стратегічних напрямків трансформації системи освіти, відповіддю на суспільні виклики сьогодення, що передбачає використання цифрових технологій в освітньому процесі з метою забезпечення якості та доступності освіти, посилення індивідуалізації та диференціації навчання, розвитку та поглиблення цифрової компетентності особистості.