Перегляд за Автор "Romaniuk Svitlana"
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Кость Кисілевський – педагогічна і наукова діяльність(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Руснак Іван; Rusnak Ivan; Романюк Світлана; Romaniuk SvitlanaУ статті висвітлено життєво-творчий шлях відомого українськогопедагога, організатора рідномовного шкільництва в Західній Європі і США, вченого-мовознавця, літературознавця, громадського діяча Костянтина Йосифовича Кисілевського (1890-1974). Обґрунтовано особливу роль сім'ї, родинної педагогіки, художньої літератури, народної творчості, шкільної освіти у формуванні патріота-державника, учасника визвольних змагань за незалежність України. З’ясовано, що у педагогічній діяльності К.Кисілевський як учитель гімназій і семінарій використовував прогресивні досягнення європейської і світової педагогіки (Дальтон-план, методи Монтессорі та Декролі, метод проєктів тощо), на їх засадах будував свої підручники з рідної мови і літератури для українських шкіл Галичини і шкіл українознавства в діаспорі. Показано, що попри освітню діяльність він виокремлював провідну роль школи у вихованні української молоді в дусі патріотизму, прищепленні їй любові до мови, літератури. історії, культури та мистецтва рідного народу, забезпеченні гармонійного розвитку особистості закордонного українця. Здійснено аналіз багатоаспектної наукової діяльності вченого в галузі української діалектології, історії мови, літератури, дидактики, літературознавства та ін. Констатовано, що подальшого дослідження заслуговує культурно-просвітницька діяльність К. Кисілевського.Документ Системний підхід до розвитку зв’язного мовлення дітей у закладах дошкільної освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Яворська Стефанія; Yavorska Stefaniia; Романюк Світлана; Romaniuk SvitlanaУ статті розглянуто процес оволодіння дитиною мовленнєвими вміннями й навичками в закладі дошкільної освіти. Здійснено порівняльний аналіз монологічного і діалогічного мовлення. Подано аналіз сучасних підходів до розвитку мовлення дітей і шляхи їх удосконалення. Чітко окреслено, що системний підхід у навчанні дошкільників складаю воєдино три напрями: структурний (розвиток мовлення відбувається на фонетичному, лексичному, граматичному і текстовому рівнях), функціональний (комунікативний, реалізую комунікативні функції мови), когнітивний (пізнавальний). Зазначено, що на розвиток мовлення дітей особливо впливають ігри. Зроблено висновок, що систематична робота, спрямована на засвоєння мовних норм, розвиток мовлення й мислення, маю бути основою всієї системи виховання в закладах дошкільної освіти.Документ Формування позитивного психологічного клімату в педагогічному колективі сучасного загальноосвітнього навчального закладу в умовах освітніх змін(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Мафтин Лариса; Maftyn Larysa; Предик Аліна; Predyk Alina; Романюк Світлана; Romaniuk SvitlanaСтаття присвячена дослідженню проблеми формування позитивного психологічного клімату в педагогічному колективі сучасного закладу освіти в умовах освітніх реформ. На основі аналізу основних теоретичних підходів до змісту поняття «психологічний клімат» узагальнено сутнісну характеристику поняття психологічний клімат педагогічного колективу; розглянуто структуру та чинники сприятливого психологічного клімату в педагогічному колективі сучасного закладу загальної середньої освіти; окреслено шляхи підвищення процесу формування сприятливого психологічного клімату педагогічного колективу в умовах освітніх нововведень.