eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Reshitnyk Yuliia"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Професійна орієнтація дітей з ООП засобами STEAM-освіти
    (2025) Гнатюк Оксана; Hnatiuk Oksana; Колмакова Віра; Kolmakova Vira; Решітник Юлія; Reshitnyk Yuliia; Білик Каріна; Bilyk Karina
    Постановка проблеми. У статті розглядається питання професійної орієнтації дітей з особливими освітніми потребами (ООП) у контексті соціокультурної діяльності та реформ Нової української школи. Наголошується на необхідності використання адаптованих підходів до професійного орієнтування, які враховують індивідуальні особливості розвитку учнів. Запропоновано використання STEAM-освіти як ефективного інструменту формування професійної мотивації та усвідомленого вибору майбутньої професії дітьми з особливими освітніми потребами. Актуальність проблеми зумовлена необхідністю забезпечення рівного доступу до якісної освіти та створення безбар’єрного освітнього простору. В умовах інклюзивного навчання особливої уваги потребує ефективна професійна орієнтація учнів, що має враховувати психофізичні особливості дітей, вимоги ринку праці та сучасні освітні технології. Однак, існуючі підходи до професійного самовизначення дітей з ООП часто є застарілими та не відповідають сучасним тенденціям, зокрема можливостям STEAM-освіти. Виявлено недостатню взаємодію освітніх установ, соціальних служб і роботодавців у процесі професійної інтеграції таких учнів, що ускладнює їхню адаптацію та працевлаштування по завершенню навчання в закладах освіти. Матеріали і методи. У дослідженні застосовано комплексний підхід, що включає аналіз науково-методичної літератури, емпіричні методи та педагогічний експеримент. Використано STEAM-комплекти (електронний, магнітний конструктори) та екологічні матеріали для проектування й програмування. Результати дослідження підтверджують, що STEAM-освіта сприяє розвитку компенсаторних навичок у дітей з ООП, підвищує їхню мотивацію та адаптацію до освітнього процесу. Інтерактивні методи й практичні заняття допомагають учням здобувати нові компетентності, ефективно взаємодіяти з однолітками та, в подальшому, покращувати свою конкурентоспроможність на ринку праці. Впровадження засобів STEAM-освіти сприяє кращій соціалізації дітей з ООП та їх подальшому успішному професійному становленню. Висновки. STEAM-освіта, як інструмент професійної орієнтації для дітей з особливими освітніми потребами, є перспективним напрямом розвитку української освіти. Її психодидактична складова та контактне вивчення дисциплін полегшують інтеграцію дітей з ООП у суспільство.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук