Browsing by Author "Rebrova Olena Yevhenivna"
Now showing 1 - 9 of 9
Results Per Page
Sort Options
Item Culture of Performing Phrasing in the Professional Training of Future Musical Art Teachers(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Li Zhan; Лі Жань; Rebrova Olena Yevhenivna; Реброва Олена ЄвгенівнаThe article actualizes the problem of performing culture formation in future musical art teachers, which is caused by certain shifts in their professional training towards mastering integration technologies. It is emphasized that a modern teacher of musical art should have a culture of musical works performing, which are often presented in an auditory environment in different manners and inappropriate styles. The phenomenology of musical and performing culture is considered; the clusters that unite the basic skills and corresponding tasks the musician‐performer faces with have been identified. Among the cluster of mastering the artistic‐expressive resource of performing culture, the culture of performing phrasing is singled out. It is emphasized that the musical phrase is the main attribute of artistic information, which is transmitted from the composer to the performer and from the performer to the listener. In the professional training of future musical art teachers, the culture of performing phrasing is manifested in various types of performing activities: vocal, conductor‐choral, and accompanist, solo‐performing, and ensemble‐performing. The essence of the culture of performing phrasing of future musical art teachers is determined as a professional quality, which is formed and improved at the intersection of such clusters of performing training as a whole, as technological‐ performing, artistic‐communicative, compositional‐articulation, interpretive‐semantic. The components of the culture of performing phrasing of future musical art teachers are presented, taking into account the peculiarities of playing wind instruments and teaching‐methodological activities in working with students of out‐of‐ school institutions and art schools.Item Атрибути художньої ментальності в мистецько-педагогічних процесах(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Реброва Олена Євгенівна; Rebrova Olena YevhenivnaУ статті розглянуто сутність художньої ментальності як системи взаємозв'язку таких атрибутів: художня картина світу, художній світогляд, стиль, художнє мислення, художньо-ментальний досвід. їх сутність показана в освітній проекції, у процесі фахового навчання майбутніх учителів мистецьких дисциплін.Item Організаційні форми профорієнтаційної роботи в галузі хореографії: вітчизняний та зарубіжний досвід(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Реброва Олена Євгенівна; Rebrova Olena Yevhenivna; Трощенко Володимир Миколайович; Troshchenko Volodymyr Mykolaiovych; Чень Сінь; Chen SinУ статті порушено питання про визначення особливих форм профорієнтаційної роботи за спеціальністю Хореографія з урахуванням специфіки фахової діяльності хореографа. Процес профорієнтації в хореографічній сфері є полівекторним, оскільки ґрунтується на концепції фахових напрямів діяльності хореографа в майбутньому. Висвітлено деякі аспекти профорієнтаційної діяльності в хореографічно-освітньому просторі Китаю та Америки, що ґрунтується на власному досвіді авторів статті.Item Потeнціал емпаурмент педагогіки у професійній підготовці майбутніх викладачів музичного мистецтва і хореографії(2024) Реброва Олена Євгенівна; Rebrova Olena Yevhenivna; Реброва Ганна Олександрівна; Rebrova Hanna OleksandrivnaУ статті актуалізовано проблему готовності майбутніх викладачів музичного мистецтва і хореографії до постійного вдосконалення та підвищення рівня професійної майстерності. Зазначене відповідає концепції сталого розвитку, який розглядається в науковій галузі крізь призму педагогіки емпауерменту. Проблема ефективного розвитку професійних якостей важлива для усіх спеціальностей, але в творчих спеціальностях цей процес поєднаний з розвитком специфічних художньо‐творчих здібностей. Разом з тим, активна роль мистецтва в соціокультурному просторі зумовлює здатність музикантів і хореографів реалізувати себе в різних траєкторіях розвитку, суголосних соціальним, культурним сферам, де мистецька творчість відіграє значну роль. На основі зазначеного визначено мету – розкрити потенціал принципів педагогіки емпауерменту в підготовці майбутніх викладачів музичного мистецтва і хореографії в парадигмі сталого розвитку особистості, що здійснюється з урахуванням різних сфер соціокультурного середовища сучасного суспільства. Окреслено фактори, що зумовлюють потребу у сталому розвитку, які об’єктивно існують в сучасному просторі. У статті зроблено наголос на установку здобувачів на розвиток і саморозвиток вже на перших етапах отримання вищої освіти. Визначено ефективні технології сталого розвитку які запроваджуються з перших етапах навчання в закладах вищої освіти: акмеологічна, міждисциплінарна, проєктувальна та партисипативна,. Представлено сфери застосування емпауерменту в галузі мистецької освіти на основі технологій партисипації. Показано взаємоузгодженість сталого розвитку особистості та постулатів педагогіки емпауерменту в соціокультурному просторі та в проєкції на особистість майбутніх викладачів музичного мистецтва і хореографії. Розкрито якості‐потреби, які підлягають сталому розвитку. Це не здібності, а саме професійні якості, які сформовані на ментальному рівні через типові потреби, які поступово усвідомлюються здобувачами, майбутніми спеціалістами в галузі музичного мистецтва і хореографії, що потребують постійного вдосконалення та саморозвитку для їх реалізації. За акцентовано увагу на принципах педагогіки емпауерменту, які суголосні творчій діяльності і проблемам творчого розвитку майбутніх викладачів музичного мистецтва і хореографії.Item Сутність та структура методичної компетентності майбтніх викладачів фортепіано до навчання ансамблевому музикуванню школярів(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Хе Їн; He Ying; Реброва Олена Євгенівна; Rebrova Olena YevhenivnaУ статті актуалізовано проблему формування методичної компетентності майбутніх викладачів фортепіано. Зазначена фахова якість розглядається як результат навчання ансамблевому музикуванню в системі фортепіанної підготовки майбутніх викладачів. Пояснюється, що методична компетентність може формуватися і в процесі опануванні різних видів ансамблевого музикування, а також у системі фортепіанної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. У цьому аспекті розкрито дві проєкції зазначеної якості: методична компетентність, яка забезпечує самостійну роботу з опанування грою в ансамблі; методична компетентність як якість, що забезпечує здатність навчати гри в ансамблі школярів та учнів. Побудовано структуру методичної компетентності, що охоплює обидві функціональні проєкції. Зокрема обґрунтовано такі компоненти: методична спрямованість ансамблєвого навчання; орієнтація в репертуарі для ансамблевого музикування; ансамблева взаємодія та комунікативні диспозиції; співтворчість у художньо- образній виконавській інтерпретації та її методична рефлексія. Компоненти мають свою внутрішню структуру, показано конструкти кожного з них. Розроблено критерії та показники оцінювання компонента в цілому та конструктів, із яких він складається. Для оцінювання сформованості зазначеної якості обрано такі критерії: методико-умотивований, з показниками: зацікавленість проблемами методика ансамблевого музикування в межах фортепіанної підготовки; цілеспрямованість в опанування методів навчання ансамблевого музикування; музично-пізнавальний, із показниками: наявність знань щодо різних форм ансамблевого музикування для фортепіанної підготовки; ступінь орієнтації в музично-ансамблевому репертуарі та його жанрово- стильових особливостях; ансамблево-комунікативний, з показниками: ступінь володіння міжособистісними комунікативними якостями; міра володіння художньо-комунікативними ресурсами в ансамблевому музикуванні; методично- творчій, із показниками: якість художньо-герменевтичного аналізу твору для ансамблевого музикування; здатність до екстраполяції художньої інтерпретації образу твору для ансамбля в методичну площину (кристалізація методичного супроводу інтерпретації).Item Теоретичний аналіз педагогічної ментальності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2010) Реброва Олена Євгенівна; Rebrova Olena YevhenivnaУ статті подано результати теоретичного осмислення педагогічної ментальності як наукової категорії. Обґрунтовано положення про те, що педагогічна ментальність є атрибутом соціокультурного освітнього простору й детермінована ним. Розкриваються різні точки зору на педагогічну ментальність та її структурні компоненти.Item Художня освіченість майбутніх учителів музичного мистецтва в компетентнісній парадигмі(ФОП Цьома С. П., 2018) Реброва Олена Євгенівна; Пань Шен; Rebrova Olena Yevhenivna; Pan ShenУ статті актуалізовано компетентнісну парадигму мистецької освіти, у межах якої освітній процес із підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва орієнтований на формування художньої грамотності, освіченості й інших ієрархічних констант їхньої фахової якості. Наголошено на полікультурному, крос-культурному та транскультурному кліше художньої освіченості. Показано, що художня освіченість у фаховій підготовці виявляється на трьох рівнях зв’язків: внутрішньо-фахових, спеціалізованих та відділених. Надано визначення поняття «художня освіченість майбутнього вчителя музичного мистецтва».Item Індивідуальне навчально‐творче завдання у професійній підготовці здобувачів вищої освіти мистецьких та мистецько‐педагогічних спеціальностей(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2022) Реброва Олена Євгенівна; Rebrova Olena Yevhenivna; Линенко Алла; Lynenko Alla; Реброва Ганна Олександрівна; Rebrova Hanna OleksandrivnaУ статті актуалізовано проблему поєднання навчання і дослідження в підготовці здобувачів вищої освіти мистецьких та мистецько‐педагогічних спеціальностей як гуманітарного, так і суспільного напряму. До таких віднесено майбутніх учителів музичного мистецтва, майбутніх викладачів мистецьких дисциплін за видами музично‐виконавської діяльності (викладачі гри на музичних інструментах, викладачі вокалу тощо) та майбутніх викладачів хореографії. Показано, що професійна підготовка майбутніх учителів та викладачів різних мистецьких дисциплін ґрунтується на міждисциплінарній методології, спрямована на формування інтегрованого мислення, зорієнтована на творчу самореалізацію через різни види виконавства: музичного, хореографічного.Item Інформальна складова в структурі організаційно-методичної системи підготовки майбутніх учителів хореографії(2016) Реброва Олена Євгенівна; Rebrova Olena YevhenivnaУ статті порушено проблему побудови організаційно-методичної системи підготовки майбутніх учителів хореографії як відкритої, нелінійної, яка враховує стохастичні явища розвитку мистецтва та соціокультурного простору. Актуалізовано питання набуття вітального досвіду, який екстраполюється у фахову діяльність майбутнього вчителя хореографії. Нагадано про визнання трьох шляхів набуття освіти: формальної, неформальної та інформальної, остання переважно розглядається в межах післядипломної або безперервної освіти. Між тим, вітальний досвід та його екстропаляція у фахову діяльність (навчальну, виробничу) є результатом набуття інформальної освіти. Остання активно здійснюється майбутніми вчителями хореографії впродовж навчання та фахового становлення. Цілеспрямоване впровадження інформальної складової в організаційно-методичну систему здійснюється за допомогою принципів теорії системи: організаційної безперервності, сумісності та зворотного зв’язку.