Перегляд за Автор "Pustovalov Vitalii Oleksandrovych"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Обґрунтування комплексної оцінки фізичної підготовленості школярівсереднього шкільного віку в умовах постковідного та воєнного періодів(2025) Пустовалов Віталій Олександрович; Pustovalov Vitalii Oleksandrovych; Усатова Ірина Анатоліївна; Usatova Iryna Anatoliivna; Король Тетяна Анатоліївна; Korol Tetiana Anatoliivna; Супрунович Вікторія Олексіївна; Suprunovych Viktoriia Oleksiivna; Халявка Роман Миколайович; Khaliavka Roman MykolaiovychУ статті обґрунтовано підходи до комплексної оцінки фізичної підготовленості школярів середнього шкільного віку в умовах постковідного періоду та воєнного стану. Розглянуто вплив пандемії COVID-19, вимушеного дистанційного навчання, обмеження фізичної активності та стресових факторів війни на фізичний стан та рухову активність учнів віком 11–14 років. Окреслено основні виклики, з якими стикається сучасна система фізичного виховання в умовах кризи, зокрема зниження мотивації до занять фізичною культурою, зміни у режимі рухової активності та негативні наслідки психоемоційного напруження.На основі аналізу педагогічного тестування визначено стан фізичної підготовленості школярів, зокрема зафіксовано зниження рівня загальної витривалості, сили, гнучкості, швидкісно-силових якостей та координаційних здібностей. Виокремлено основні соціальні, психологічні та організаційні чинники, що впливають на фізичну підготовленість учнів у період нестабільності.Обґрунтовано необхідність упровадження адаптованих методик моніторингу фізичного стану школярів, які враховують сучасні виклики та обмеження. Запропоновано комплексний підхід до оцінювання фізичної підготовленості, що поєднує педагогічне тестування, анкетування, моніторинг рухової активності та оцінку психофізіологічного стану учнів. Визначено ключові індикатори для оцінювання фізичної підготовленості, що дозволяють своєчасно реагувати на негативні зміни та коригувати освітній процес відповідно до актуальних потреб учнів.Окрему увагу приділено практичним рекомендаціям для вчителів фізичної культури щодо оптимізації навчального процесу в умовах воєнного стану, збереження здоров'я школярів та підвищення їхньої фізичної підготовленості. Розроблено алгоритм адаптації програм фізичного виховання з урахуванням індивідуальних можливостей учнів та умов навчального середовища. Окреслено перспективні напрями подальших досліджень у сфері адаптивного фізичного виховання, що сприятимуть удосконаленню методів оцінювання та сприятимуть підтримці фізичного здоров’я дітей у кризових умовах.Документ Особливості визначення показників спеціальної підготовленсті футболістів 14–15 років(Гельветика, 2025) Супрунович Вікторія Олексіївна; Suprunovych Viktoriia Oleksiivna; Пустовалов Віталій Олександрович; Pustovalov Vitalii Oleksandrovych; Усатова Ірина Анатоліївна; Usatova Iryna Anatoliivna; Король Тетяна Анатоліївна; Korol Tetiana Anatoliivna; Халявка Роман Миколайович; Khaliavka Roman MykolaiovychУ статті розглядаються особливості визначення показників спеціальної підготовленості футболістів віком 14–15 років на основі комплексного тестування фізичних, технічних та нейродинамічних функцій. Метою дослідження було оцінити рівень спеціальної підготовленості юних футболістів за групами тестових методик, адаптованих до сучасних вимог тренувального процесу. Для цього було застосовано набір тестів, що включав спринт 20 м, Beep-Test, пліометричний тест, координаційні вправи, ведення м’яча різними способами, удари по воротах та передачі на точність, а також нейродинамічні показники, визначені за допомогою комп’ютерного комплексу «Діагност-1М». Особливістю вибору контрольних тестів став грунтовний аналіз сучасних наукових джерел, тенденцій роботи прогресивних футбольних академій та досвіду роботи тренерів в сьогод- нішніх умовах. Отримані результати показали, що рівень фізичної і технічної підготовленості відповідає середнім нормативам для цього віку, проте нейродинамічні показники відкривають додаткові можливості для індивідуалізації тренувального процесу та підвищення адаптаційних здібностей спортсменів. Автори підкреслюють важливість комплексного підходу до оцінки підготовленості, який враховує не лише традиційні тести бігу, стрибків, ударів чи передач, а й їх модифікації, що наближені до особливостей ігрової діяльності футболіста. Зокрема, це короткі спринти, вправи зі зміною напрямку, технічні дії після навантаження, пліометричні тести та прояви нейродинамічних функцій. Підкреслено особливе значення у підготовці юних футболістів таких нейродинамічних показників як функціональна рухливість та сила нервових процесів, а також сенсомоторна реактивність. Запропоновані методики можуть бути використані тренерами для оптимізації навчально-тренувального процесу та розвитку резерву українського футболу, що має вагоме значення для підвищення конкурентоспроможно- сті на міжнародній арені.