eSSPU logo
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
eSSPU logo
  • Фонди та зібрання
  • Пошук за критеріями
  • Українська
  • English
  • Увійти
    Новий користувач? Зареєструйтесь.Забули пароль?
  1. Головна
  2. Переглянути за автором

Перегляд за Автор "Prokopenko Mariia"

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
  • Документ
    Формування емоційно-етичної компетентності учнів середніх класів під час вивчення воєнної літератури
    (СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Прокопенко Марія; Prokopenko Mariia
    Воєнна література виконує низку важливих функцій, зокрема історичну, морально-виховну, емоційно-психологічну, пропагандистську, катарсичну та антивоєнну, які формують суспільну свідомість, національну ідентичність та емоційну стійкість. Мета статті – проаналізувати основні аспекти формування емоційно- етичної компетентності учнів середнього шкільного віку під час вивчення воєнної літератури. Методи дослідження: теоретичний аналіз літератури використовується для вивчення наукових джерел, аналізу існуючих знань і концепцій; порівняльний метод – для визначення специфіки воєнної літератури – допомагає виявити подібності та відмінності між різними аспектами теми; педагогічне моделювання спрямоване на створення методичних рекомендацій та оцінку їх результативності на основі експериментів та спостережень. Результати дослідження. Воєнна література має велике значення у формуванні особистості школярів, оскільки розвиває не лише інтелектуальні та емоційні здібності, а й сприяє вихованню морально-гуманістичних цінностей. Ці твори часто мають антивоєнний посил, навчають учнів цінувати мирне життя та уникати конфліктів, а також шукати шляхи вирішення проблем, не вдаючись до насильства. Це може сприяти розвитку емпатії – здатності співчувати з іншими, особливо з тими, хто постраждав від війни. Водночас, у залежності від контексту і наративу, підлітки можуть отримати відчуття героїзму, патріотизму та готовності до боротьби за свою країну, що впливає на їхні погляди на патріотизм і національну ідентичність. Практичне значення дослідження визначається розробкою методичних рекомендацій та конспекту уроку, що можуть бути використані вчителями української літератури для формування у школярів емпатії, стресостійкості та розуміння соціальних явищ через вивчення воєнної літератури. Висновки та перспективи подальших наукових розвідок. Отже, нами досліджено методичні підходи до вивчення воєнної літератури як засобу формування емоційно-етичної компетентності та психологічної підтримки школярів. Аналіз матеріалів дозволив зробити висновки про принципи добору текстів, технології створення безпечного емоційного середовища, розвиток емоційної грамотності через аналіз творів. Таким чином, методичні підходи до вивчення воєнної літератури дозволяють не лише поглибити літературну освіту учнів, а й підтримати їхній емоційний розвиток, формуючи моральні цінності та навички ефективного аналізу власних емоцій і почуттів, емоційно-етичну компетентність. Перспективи подальших досліджень: 1. Розробка методики вивчення мілітарної літератури у старших класах. 2. Застосування інноваційних технологій під час вивчення воєнної літератури.

Програмне забезпечення DSpace та СумДПУ імені А.С. Макаренка copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Налаштування куків
  • Політика приватності
  • Надіслати відгук