Перегляд за Автор "Perevozniuk Viktoriia Vadymivna"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Досвід країн Балтії з упровадження локально орієнтованої освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Перевознюк Вікторія Вадимівна; Perevozniuk Viktoriia VadymivnaУ статті осмислено впровадження локально орієнтованої освіти у країнах Балтії в аспекті подальшої імплементації в українську освіту. Обґрунтовано, що локально орієнтована освіта, яка побудована на міцному зв’язку з територіальною громадою, на залученні школярів до розв’язання реальних місцевих проблем, надає широкі можливості для виховання патріотизму, турботи про рідний край, любові до рідної мови, національної культури і мистецтва. Виявлено причини популярності локально орієнтованої освіти, які полягають, передусім в тому, що вона максимально враховує національне, регіональне і ментальне розмаїття, адже учні навчаються на тому матеріалі, який їх безпосередньо оточує. Показано, що локально орієнтована освіта має низку позитивних ефектів, серед яких головним є підвищення мотивації завдяки актуалізації навчального матеріалу. З’ясовано, що кожна з країн Балтії обрала власний шлях упровадження локально орієнтованої освіти. Вибір залежав від тих проблем, які країна вважала найбільш актуальними. Для Естонії ними стали необхідність інноваційного розвитку та екологічні проблеми, Литва додала ще проблему з демографією. Латвія обрала як найважливіші проблеми суттєві відмінності в якості життя різних регіонів і зникнення регіональних мов. Доведено, що для української освітньої системи осмислення і врахування досвіду країн Балтії в аспекті імплементації педагогічного підходу локально орієнтованої освіти є дуже важливим. Наша країна стикнулася з усіма тими викликами, що і балтійські країни. Освітні втрати, спричинені бойовими діями, повітряними тривогами, руйнуванням закладів освіти, потребують на системне подолання. Локально орієнтована освіта має необхідний інструментарій для вирішення цих проблем. Зазначено, що упровадження цього педагогічного підходу має позитивний вплив на територіальну громаду в цілому.