Перегляд за Автор "Opaliuk Tetiana Leonidivna"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Уявлення про майбутню сім’ю у підлітків з інтелектуальними порушеннями(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Опалюк Тетяна Леонідівна; Opaliuk Tetiana LeonidivnaСтаття присвячена дослідженню особливостей уявлень підлітків з інтелектуальними порушеннями про сімейно-шлюбні відносини та майбутню сім’ю. Дослідження показали, що уявлення про майбутню сім’ю загалом позначаються на успішності розв’язання окремих проблем у сім’ї, зокрема конфліктних, формуванні реальних соціально-шлюбних відносин. Визначено, що уявлення про майбутню сім’ю – це узагальнений комплекс уявно відтворених образів, який відображає характерні ознаки майбутньої сім’ї, потенційних чоловіка чи дружину та дітей, характер взаємовідносин із ними, особливості організації сімейного життя. З’ясовано, що однією із основних функцій закладів освіти є підготовка молоді до різних сфер самостійного життя, у тому числі сімейного. Дослідження сучасних науковців свідчить про необхідність здійснення спеціальних заходів і залучення фахівців до цілеспрямованого формування уявлення про майбутню сім’ю у підлітків з інтелектуальними порушеннями. Аналіз отриманих даних показав, що осягнення значення і змісту даного поняття у підлітків з інтелектуальними порушеннями характеризується конкретністю, одноманітністю та стислістю, що пояснюється, по-перше, порушеннями інтелектуального розвитку, насамперед, недорозвиненням мисленнєвих операцій. По-друге, складнощі із наданням ґрунтовного визначення поняття пояснюються низьким словниковим запасом підлітків із інтелектуальними порушеннями, адже розгорнуті висловлювання в їхньому активному словнику, як правило, відсутні. По-третє, внаслідок свого віку та відсутності певного життєвого досвіду підлітки з інтелектуальними порушеннями не можуть надати розширену характеристику поняття «сім’я». І, по-четверте, важливою причиною, на нашу думку, є відсутність системи корекційно-розвивальної роботи з підготовки підлітків означеної категорії до майбутнього сімейного життя.Документ Формування освітньої автономності учнів старшої школи з проєкцією на забезпечення якості освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2025) Опалюк Тетяна Леонідівна; Opaliuk Tetiana LeonidivnaСтаття присвячена проблемі формування освітньої автономності учнів старшої школи та її впливу на забезпечення якості освіти. У сучасних умовах здатність учнів управляти власним навчанням й приймати самостійні рішення стає ключовою для їхнього особистісного розвитку та академічних досягнень. У статті розглядаються переваги освітньої автономності, такі як підвищення мотивації, покращення освітніх результатів та розвиток критичного мислення. Авторка пропонує шляхи формування освітньої автономності через диференціацію, індивідуалізацію і персоналізацію змісту навчально-пізнавальної діяльності. Стаття підкреслює, що освітня автономність не лише підвищує відповідальність учнів, але й готує їх до викликів сучасного суспільства та ринку праці, що, у свою чергу, підвищує загальний рівень якості освіти. Метою статті є дослідження та аналіз процесу формування освітньої автономності в учнів старшої школи, а також визначення її впливу на якість освіти. Методи: аналіз наукової літератури; системний підхід до визначення чинників, що впливають на ефективність формування освітньої автономності учнів старшої школи та її впливу на забезпечення якості освіти; узагальнення, систематизація. Результати дослідження продемонстрували, що освітня автономність визначається як здатність учнів брати активну участь у власній освітній діяльності, формувати власні цілі, обирати методи та засоби досягнення цих цілей. Вона сприяє розвитку критичного мислення, самостійності, творчості та відповідальності. Висновки. Згідно з результатами дослідження, освітня автономність учнів старшої школи стає все більш актуальною у сучасному світі, де знання та навички швидко змінюються. Здатність учнів управляти своїм навчанням, приймати самостійні рішення та нести відповідальність за своє навчання є ключовими компонентами, які сприяють не лише їхньому особистісному розвитку, але й загальному рівню якості освіти.Документ Формування у підлітків з інтелектуальними порушеннями уявлень про майбутню сім’ю: соціально‐психологічний аспект(2023) Опалюк Тетяна Леонідівна; Opaliuk Tetiana Leonidivna; Михальська Світлана Анатоліївна; Mykhalska Svitlana AnatoliivnaУ статті розкрито соціально‐психологічний аспект формування у підлітків з інтелектуальними порушеннями уявлень про майбутню сім’ю.Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел із досліджуваної проблеми.Досліджено психологічні особливості становлення уявлень у підлітків з інтелектуальними порушеннями про майбутню сім’ю. Дослідження показали,що уявлення про майбутню сім’ю загалом позначаються на успішності розв’язання окремих проблем у сім’ї, зокрема конфліктних, формуванні реальних соціально‐шлюбних відносин. Визначено, що уявлення про майбутню сім’ю – це узагальнений комплекс уявно відтворених образів, який відображає характерні ознаки майбутньої сім’ї, потенційних чоловіка чи дружину та дітей, характер взаємовідносин із ними, особливості організації сімейного життя.Документ Формування у підлітків з інтелектуальними порушеннями уявлень про майбутню сім’ю: соціально‐психологічний аспект(2023) Опалюк Тетяна Леонідівна; Opaliuk Tetiana Leonidivna; Михальська Світлана Анатоліївна; Mykhalska Svitlana AnatoliivnaУ статті розкрито соціально‐психологічний аспект формування у підлітків з інтелектуальними порушеннями уявлень про майбутню сім’ю.Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел із досліджуваної проблеми.Досліджено психологічні особливості становлення уявлень у підлітків з інтелектуальними порушеннями про майбутню сім’ю. Дослідження показали,що уявлення про майбутню сім’ю загалом позначаються на успішності розв’язання окремих проблем у сім’ї, зокрема конфліктних, формуванні реальних соціально‐шлюбних відносин. Визначено, що уявлення про майбутню сім’ю – це узагальнений комплекс уявно відтворених образів, який відображає характерні ознаки майбутньої сім’ї, потенційних чоловіка чи дружину та дітей, характер взаємовідносин із ними, особливості організації сімейного життя.